Sinds ik de next heb zit het op 1 en dezelfde manier aangesloten en eigenlijk geeft het geluid sinds een klein jaartje problemen. Zoals ik al vermeldde zou dit zitten in de updates van mijn LG tv maar ik denk van niet maar ja ik ben maar een klant. Na veel 5en en 6en lukt het me om alles weer werkende te krijgen, de eerste keren was alleen het herstarten van de next de oplossing en later niet meer, na telefonisch advies van jullie om een andere kabel te gebruiken en nog van alles kwam er een ander hulplijn met de optie om beide apparaten uit te zetten hdmi kabel los te gooien en te herstarten en jippie dat werkte. Maar omdat nu iedere paar weken te gaan doen lijkt me niet echt de manier.
Ik heb mijn next met een hdmi op mijn lg-tv en met een optische kabel naar mijn AVR, heb ook nog een pc en een x-box op tv en AVR aangesloten en alles blijft gewoon netjes werken alleen de ziggo-sjit geeft steeds weer iets aan trammelant. Sychroon lopen van audio en video bij terugkijken is ook weer ongeregeld wel of niet goed, krijg de vreemdste meldingen (geen screenshot van gemaakt) en niet werken functies zo nu en dan (als ik er telkens een notitie of foto van had moeten maken was mijn telefoongeheugen vol geweest) - beetje overdreven maar ik zie nogal eens iets wat ik niet begrijp of ineens anders is -
Affijn waarom ben ik dan nog steeds ziggo klant: tot voor kort was er geen acceptabele optie hier in de straat leverbaar en sinds een jaar of 2 inmiddels al wel maar doordat ik al sinds 1991 hier woon en zoveel sjit gehad heb met upc en ziggo durf ik niet naar bijvoorbeeld kpn glasvezel of een andere glasvezel of andere internet aanbieder te gaan. Ik heb altijd enthousiast geweest over beeld van ziggo en ben bij Helmond glasvezel geweest en heb en het beeld en snelheid gezien en is echt top. Maar zoals ik al zei vrees ik ook daar de (on)nodige trammelant en de prijs is niet veel interessanter. Maar ook het abo van Ziggo doet me overwegen om iets anders te gaan zoeken. Het tv aanbod word je nergens meer vrolijk van maar dat ligt aan de k*t tv-programma's en niet aan ziggo. Alleen internet en iptv zou iets kunnen zijn als dit kwalitatief naar mijn zin was, vaak instabiel en sloom met zappen e.d. Het verschil in abo met of zonder tv is ook absurd klein dan zou een overstap naar een bijvoorbeeld concurrent via telefoonlijn een optie zijn.
Maar dat is allemaal bijzaak. Plus een monteur laten komen doe ik ook niet meer want jullie vinden altijd wel weer een optie dat het niet aan de hardware en software ligt, laatste keer lag het aan de bekabeling die nota bene van ziggo afkomstig was !!!!