Talidaan

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen dolby na aanzetten media box (v4.30)

Situatie:
Media box (Horizon box) via HDMI aangesloten op Dolby Surround receiver.

In de "Beeld en geluid" instellingen staat "Dolby Audio" op "Ingesteld".

Na het inschakelen van de Media box heb ik op sommige zenders geen dolby surround.

 

Observatie 1:

Als ik de box aanzet en staat de box afgestemd op bijvoorbeeld RTL4, heb ik wel surround.

Schakel ik dan over naar bijvoorbeeld NPO1, heb ik geen surround.

Ga ik vervolgens naar de "Beeld en geluid" instellingen en schakel ik "Dolby Audio" uit, en weer in, dan heb ik wel surround.
Vanaf nu heb ik surround op alle zenders, ook na wisselen van zender.

Observatie 2:

Als ik de box aanzet en staat de box afgestemd op bijvoorbeeld NPO1, heb ik geen surround.

Ga ik vervolgens naar de "Beeld en geluid" instellingen en schakel ik "Dolby Audio" uit, en weer in, dan heb ik wel surround.
Vanaf nu heb ik surround op alle zenders, ook na wisselen van zender.

 

Ik heb niet onderzocht op welke zenders ik nou precies wel of geen surround heb.
Het lijkt er trouwens op dat het alleen gebeurd als de media box wat langer heeft uitgestaan, maar dit weet ik niet zeker.

3 Reacties 3
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hi @Talidaan en welkom hier op onze Community! 

Goed dat je een topic opent! Helaas heb ik geen directe oplossing voor je. Het probleem wat je ervaart is bij ons bekend en we hebben dit in onderzoek. Dit is probleem is in combinatie met de nieuwste upgrade van de Mediabox XL. Sorry voor het ongemak wat je hiervan hebt! Ik duim met je mee dat het gauw wordt opgelost. 

Talidaan
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je reactie.

Ik had eerlijk gezegd ook geen oplossing verwacht.

Mijn doel was om dit onder de aandacht van Ziggo te brengen zodat het in een upgrade wel opgelost zal gaan worden.

Hopelijk is dit al snel.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Begrijpelijk! Aan een oplossing wordt gewerkt 🙂

Uitgelicht topic