Hoi, Ik heb op mijn slaapkamer geprobeerd om de zenders van mijn Philips TV (32PFK5300/12) opnieuw te installeren, maar zonder resultaat! Als ik met kabel ( DVB -C) zoek naar de zenders vind hij met code 4444 geen enkele digitale zenders. Als ik code 5555 gebruik vind hij 280 digitale zenders maar kan alleen NPO 1,2, en 3 bekijken. Alles al gecheckt en TV op andere Coaxkabel-aansluiting aangesloten maar alles zonder resultaat!
Ziggo kon je me niet helpen, iemand nog een oplossing voor dit probleem?
B.V.D. Groetjes Casje
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als geen CI+ CAM + smartcard in gebruik zijn, dan is netwerk-ID 4444 de juiste. Je geeft aan dat met netwerk-ID 5555 wel de ongecodeerde zenders (dat zijn er overigens veel meer dan alleen NPO 1 t/m 3) gekeken kunnen worden, dit geeft aan dat het geen signaalprobleem is.
Het lijkt erop dat met netwerk-ID 4444 gekozen iets in de andere instellingen (frequentie/modulatie/symboolsnelheid) niet klopt, deze moeten resp. 474 MHz (474.000 kHz), 64-QAM en 6.875/6.900 kS/s (fZiggo/fUPC) zijn. Je kunt voor de zekerheid een foto plaatsen van het instellingenscherm.
kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het AOP (abonnee overname punt)
meestal zit het in de meterkast of woonkamer en in geval van de meterkast loopt er een groene coax kabel naar onder de grond in,
en de versterker splitters
Hoi, ik gebruik 474.00 en de andere instellingen zoals modulatie en symboolsnelheid, kan ik niet aangeven, maar het heeft altijd gewerkt
Als het aan de aansluiting zou liggen, zou ik toch ook geen zenders vinden met code 5555!
@Casje schreef:Hoi, ik gebruik 474.00 en de andere instellingen zoals modulatie en symboolsnelheid, kan ik niet aangeven, maar het heeft altijd gewerkt
Plaats dan die gevraagde foto van de instellingen in het zenderzoekmenu. Anders valt er niets zinnigs meer over te zeggen.
@Casje schreef:Hoi, ik gebruik 474.00 en de andere instellingen zoals modulatie en symboolsnelheid, kan ik niet aangeven, maar het heeft altijd gewerkt
Waarom is het niet mogelijk om het aan te geven? Het maakt niet uit of het altijd gewerkt heeft. Dat blijkt maar weer eens.
klopt maar wel vreemd dat de rv geen free to air kabel tv zenders vind,
daarom ik dan eerder denk aan iets in de bekabeling of instellingen
ik heb wat foto's van de zenderzoek menu geplaatst, maar die verschillen niets met de foto's die op de Ziggo site staan
@Casje schreef:Als het aan de aansluiting zou liggen, zou ik toch ook geen zenders vinden met code 5555!
Correct, dan is de bekabeling gewoon in orde.
Maar hier was laatst een topic waar het blijkbaar toch ook niet werkte? 🤔
Waarom laat mijn TV met DVB-C tuner alleen ongecodeerde zenders zien?
@JeanPi schreef:Het is gelukt!! In het verpleeghuis zag de tuner de zenders met id 5555 niet op de openbare met 4444 na. Ik heb hem thuis geprogrammeerd en gisteren bij haar in het verpleeghuis ingeplugd. Nu heeft ze alle zenders ook die van het pluspakket als in het abonnement. 👍🏼.
Maar probeer het ook eens met de volgende netwerk ID's voor bedrijven, die werken ook hier bij mij.
Deze hebben een iets andere zenderlijst.
ID 3333 (FTA, zonder smartcard)
ID 6666 (met smartcard)
Humax 5200C, Netwerk ID 3333
Als het met de suggestie van Doman niet lukt (ben hier overigens wel benieuwd naar, deze netwerk-ID's kende ik nog niet), dan is onderstaande het proberen waard:
zit er wel een ci+ module met smartcard in de tv
@anoniemforum schreef:zit er wel een ci+ module met smartcard in de tv
Het probleem is 4444, daar heb je geen module voor nodig.
TV even terug zetten naar Fabrieks instellingen, daarna weer proberen met 4444.
Had ik al geprobeerd, maar ook zonder resultaat.
Ik heb geprobeerd om de instellingen van de DVB -C op handmatig te zetten maar kom niet bij instellingen voor DVB.
Dus kan niet zien of de modus snelheid e.d. goed staan. staan op fabrieksinstellingen!
En voor de andere , Nee er zit geen CI+ module in
ID netwerk 3333 werkt ook niet
iig alvast bedankt voor alle reacties, ga de handleiding nog maar eens napluizen of ik de modus snelheid kan veranderen
Uit de gebruiksaanwijzing:
@Casje schreef:ID netwerk 3333 werkt ook niet
Heel vreemd dat 3333/4444 niet werkt en 5555 wel. 🤔
En werkt 6666 dan misschien wel, gewoon even als extra test?
Net als 5555 is dat het smartcard pakket waarbij er naarst NPO ook diverse andere kanalen FTA zijn zoals VRT/BBC/ARD/ZDF.
Humax 5200C, Netwerk ID 6666
Alles al geprobeerd,
Heb nog wel de instelling gevonden om de modus snelheid aan te passen. heb ik 6.900 en op 6.875 geprobeerd maar geen verschil
zie foto.
Met ID 6666 vind hij 288 digitale zenders, maar daar zijn de meeste zenders weer gecodeerd en dus niet te bekijken.
Kan het aan de TV liggen?
De symboolsnelheid is afhankelijk van de 'footprint' waarin je woont fZiggo of fUPC (voormalig Ziggo-gebied of voormalig UPC-gebied). Heb je onderstaande al eens geprobeerd?
Wat ik nog niet gevonden heb is, waar ik die 64-QAM ergens in kan stellen
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.