JPMK

Level 4
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Geen digitaal TV signaal

@ Al weken geen tot slecht signaal in het complex Eglantier Krommenie (NOORD), geen info of reacties van ZIGGO.

klantenservice bellen heeft geen enkele zin. Oplossing wordt via de mail elke keer een dag opgeschoven! Lekker hoor. Zijn er meer problemen in de Rosarium buurt?

41 Reacties 41
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter versterker

JPMK
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Heeft geen zin, 11 buren hebben last van storingen (geen signaal) zou vreemd zijn als in enen alles niet meer functioneert, monteurs komen en gaan en vervangen steeds onderdelen. Het is onzin dat ineens alles niet meer werkt intern. Er gaan geruchten dat er een buiten kabel stuks is. Maar waarom heeft de westkant van het complex dan minder problemen.  Bovendien de info en reacties van Ziggo zijn uiterst slecht. gr. Jk

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5788Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemiddag @JPMK

 

Ik kan me voorstellen dat je niet vrolijk wordt van al weken een slecht signaal in jouw deel van het complex.

Gezien het feit dat je geen adresgegevens hebt gedeeld in je profiel, wordt het voor mij ook lastig na te gaan wat er loos is op het netwerk. 

Natuurlijk valt wel te verklaren waarom een deel wel problemen ervaart en een deel niet. De westkant kan via een andere buitenkabel op een andere wijkcentrale zijn aangesloten dan jouw deel van het complex.
Als er problemen zijn met de buitenkabel, staat dit vaak ook vermeld op de storingspagina
Ontbreekt het daar aan informatie? Dan kun je ook je profiel aanvullen met de volledige postcode en huisnummer zodat wij het kunnen uitzoeken.

JPMK
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

**adresgegevens verwijderd door moderator - pas op met het delen van privacy gevoelige informatie op een openbaar platform **  grootste klacht mede veroorzaakt door COMMUNICATIE

JPMK
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Het is één complex met één lift en hallen dus één gebouw

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

@JPMK 

dit is een openbaar klant helpt klant community het is niet slim en tegen de huisregels om privé gegevens zoals postcode huisnummer etc in het topic zelf te delen

 

je kunt je postcode en huisnummer in de profielinstellingen zetten dan kan alleen een moderator het zien

dat kun je doen via de onderstaande link

 

 

https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

JPMK
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

THX

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@JPMK Bedankt voor het toevoegen. Helaas ontbreken de letters bij je postcode, wil je deze ook in je profiel plaatsen? Dan duik ik het systeem in. 

JPMK
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

"TW" krijg het niet aangepast in het profiel!

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@JPMK Dank! Ik heb je gegevens inmiddels gevonden. Ik ben de interacties eens na gaan lopen onder jouw klantnummer, maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe de storing zich precies uit bij jullie in het complex.

Op welke zenders ervaar je dit probleem? Is het op specifieke momenten? Ervaar je naast digitale tv issues ook problemen met andere diensten? Wil je desondanks toch een foto delen van de binnenhuissituatie? Dat is altijd meer dan welkom. 

JPMK
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

E.e.a. doet zich voor in een tiental appartementen. heeft dus niet met mijn aansluit punt te maken! Krijg elke dag wel een mail lossen het op "morgen" en dan morgen en dan, je raad het al.

JPMK
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Extra info :1 aansluiting naar huiskamer en 1 naar Deco booster

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

het aop en de splitter is verouderd en dienen vervangen te worden

een moderator kan kosteloos een monteur voor je inplannen

 

 

JPMK
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Graag inplannen, maar zie niet in hoe individuele aanpassingen de rest van het problemen in het complex kan oplossen.  Zojuist weer een SMS van Ziggo: Dag, we lossen de storing op dit moment op. We verwachten dat deze 28 december 2021 15:08 voorbij is. Je hoort snel van ons, Ziggo. Mijn problemen zijn nog klein, in vergelijking met andere appartementen in ons complex. gr. Jk

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

een monteur heeft zeker nut gezien je aop verouderd is

 

voor de rest van het complex zou een moderator een netwerkmonteur kunnen inplannen die de problemen onderzoekt

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Ik heb een monteur voor je ingepland op 28-12 tussen 12.00 en 18.00 uur @JPMK. Je ontvangt per mail een bevestiging van de afspraak en kunt via de link in deze mail de afspraak eventueel ook wijzigen, mocht deze dag niet passen. 

Wat betreft de problemen in het complex kan ik zien dat ze de wijk monitoren. Vaak doen ze dan een aanpassing, om vervolgens te checken of dit het gewenste effect heeft. Zo niet, gaan ze weer verder. Er is dan geen sprake van volledige uitval en vaak heeft ook niet iedereen hier last van. Storingen zoals deze staan dan langer open dan normaal, waardoor je ook steeds de 'verleng SMS' ontvangt. 

 

De monteur die nu gepland staat zal sowieso de hoofdaansluiting vervangen, dit zal hoe dan ook alleen maar voor verbetering gaan zorgen. 

JPMK
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Bedankt, Monica zou het niet slim zijn, bij diverse problemen in een complex bij verschillende appartementen één contact persoon te benoemen b.v. via mail. Zodat niet iedere bewoner alles opnieuw moet melden en diverse hebben al monteurs kosten moeten betalen! Heb al van iemand gehoord dat er compensatie in mindering wordt gebracht op de rekening. Het een of het ander!  Wij / ik hebben via Wifi en de Nextbox gelukkig bijna alle zenders. Het wisselt nog al eens, Digitaal soms wel veel uitval. Vandaag alles best redelijk. gr. Jan

JPMK
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Bedankt wachten het nu even af. Ter info: diverse mede huurder hebben al gemeld en monteurs op bezoek gehad. gr. Jk

Tom Tix

Level 5
  • 67Posts
  • 8Oplossingen
  • 21Likes

Ben benieuwd hoe dit opgelost wordt. Ik zie een VQ601R isolator die naar de ingang van een tap gaat (zwarte kabel) dan gaat de tap aftakking naar de binnenhuis installatie en lijkt de doorgaande lijn naar een volgende woning te gaan. In dat geval zijn de woningen onderling afhankelijk dus als er iets bij de buurman gebeurt heeft dat invloed op de andere appartementen. Wellicht zijn de problemen ontstaan toen iemand de tap vervangen heeft door een splitter. Linksom of rechtsom moet de AOP vervangen worden dus uiteindelijk wordt het vast wel voor het hele complex opgelost.

Uitgelicht topic