Alles over de Next Mini
Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hallo,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb nu ruim 6 maanden ziggo en alles werkte al die tijd mooi!
Maar zo ineens geen interactieve diensten meer, wel internet en tv. De mediabox geeft offline aan.
Ik heb nieuwe mediabox en splitter van Ziggo ontvangen en deze geplaatst. Nog steeds niets.
Andere rechtsreekse kabel gaf ook geen oplossing.
Toen heb ik de splitter POA-01-B weg gehaald en de nieuwe kabel rechtstreeks op aansluitpunt aangesloten.
Toen deed hij het wel.
Splitter er weer tussen en weer geen diensten.
Alles weer terug naar oude situatie maar zonder splitter en alles werkt weer.
Tussen door ook nog de aansluitingen van tv en modem omgewisseld maar ook niets.
Ook alle testen beide met oude en nieuwe splitter gedaan.
Dus zijn m'n oude, originele van Ziggo en de nieuwe van Ziggo beide defect?
Ik heb splitter wel nodig om ook het modem aan te sluiten.
Wat kan het zijn en wat meer kan ik doen voordat ik een monteur laat komen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Vandaag is de monteur langs geweest. Hij heeft de boel doorgemeten en kabelschade in de straat geconstateerd. Hij heeft ook nieuw AOP geplaatst.
Er is nu al actie ondernomen en de kabel in de straat zal komende week worden hersteld.
De monteur heeft ons signaal in de wijk kast iets opgeschroefd zodat we nu in de tussentijd weer gebruik kunnen maken van de diensten!
En of het probleem snel opgelost is. Vanmiddag hebben ze de kabel al opgegraven en gerepareerd!
Ik wil jullie allemaal even super bedanken voor alle support en interesse!!!
Bij deze kan ik dus wel melden dat de storing en problemen zijn verholpen
@Cellmaster het lijkt inderdaad aan de POA's te liggen en een moderator kan je één of twee nieuwe toesturen. Ik zal moderator @Maud vragen dit voor je te regelen. Je kan dan altijd even kijken of het dan weer werkt. Zo niet dan kan Maud of een ander wel een monteur regelen. Staan je gegevens in je profiel?
Bedankt voor de snelle reactie.
M'n gegevens staan in m'n profiel.
Dan gaan we eerst nog maar even nieuwe splitter proberen.
Een bijzonder probleem @Cellmaster dus zonder splitter, direct aangesloten op AOP/hoofdaansluiting is het probleem weg op je box.
Met je modem online is het dan niet gek dat ik de nieuwe box niet online zie want je hebt dan een splitter geplaatst.
Het liefst zou ik je het signaal eens uitlezen als de box direct op het AOP zit. Gelukkig kan ik je modem wel uitlezen en op basis hiervan een analyse starten.
Conclusie: het inkomende signaal is laag (-6/ -8 en ook het retoursignaal (zodat de box/modem online zijn) is echt slecht. Die gegevens kun je ook terug vinden in het modem: https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
Uit de signaalgeschiedenis is niet een plotselinge wijziging terug te zien van het netwerk.
Kun je het modem eens direct op de hoofdaansluiting plaatsen om uit te sluiten dat de splitter een defect heeft. Vermoedelijk gaat het inkomende signaal dan naar -3/-5 maar misschien dat het helemaal op orde is. Als het signaal laag blijft is een monteursafspraak de eerste stap, niet het vervangen van de splitter. Kans dat een nieuw geleverde defect is is erg klein.
Ik hoor het graag wanneer je dit geregeld hebt, dan lezen we het nog eens uit.
@JosBedankt voor je reactie
Defecte splitter zou idd zeker vreemd zijn.
Ik zal de signaal waarden vanavond even met en zonder splitter uitlezen en in deze topic plaatsen.
Is ook vreemd, maar het komt wel voor. En omdat ik niet achter de schermen naar je signaal kan kijken en je aangaf dat het zonder splitter goed werkt, leek dit me dus het meest voor de hand liggend.
Maar klasse dat je even in het systeem hebt gekeken @Jos
Goedemorgen @Cellmaster, hopelijk heb je genoten van je weekend! Heb je het al kunnen testen zonder de splitter?
Hoi, op verzoek van @Jos heb ik zojuist het modem uitgelezen.
De resultaten zijn idd zoals je al verwachtte.
Hier onder het hele lijstje:
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 626000000 | -3.2 | 37 | 256 qam | 4 |
2 | 602000000 | -3.5 | 37 | 256 qam | 1 |
3 | 610000000 | -3.7 | 37 | 256 qam | 2 |
4 | 618000000 | -3.7 | 37 | 256 qam | 3 |
5 | 634000000 | -3 | 37 | 256 qam | 5 |
6 | 642000000 | -3 | 37 | 256 qam | 6 |
7 | 658000000 | -3 | 37 | 256 qam | 8 |
8 | 674000000 | -3.2 | 37 | 256 qam | 10 |
9 | 682000000 | -3 | 37 | 256 qam | 11 |
10 | 690000000 | -3 | 37 | 256 qam | 12 |
11 | 698000000 | -2.7 | 37 | 256 qam | 13 |
12 | 706000000 | -2.4 | 37 | 256 qam | 14 |
13 | 714000000 | -2.4 | 37 | 256 qam | 15 |
14 | 722000000 | -2.7 | 37 | 256 qam | 16 |
15 | 730000000 | -2.7 | 37 | 256 qam | 17 |
16 | 746000000 | -2.9 | 37 | 256 qam | 19 |
17 | 762000000 | -2.7 | 37 | 256 qam | 21 |
18 | 770000000 | -2.9 | 37 | 256 qam | 22 |
19 | 778000000 | -3.2 | 37 | 256 qam | 23 |
20 | 786000000 | -3.7 | 37 | 256 qam | 24 |
21 | 826000000 | -4.2 | 37 | 256 qam | 29 |
22 | 834000000 | -4.2 | 37 | 256 qam | 30 |
23 | 842000000 | -4.5 | 36 | 256 qam | 31 |
24 | 850000000 | -4.7 | 37 | 256 qam | 32 |
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 | Locked | 37.6 | 1439 | 6181 |
2 | Locked | 37.6 | 1197 | 6434 |
3 | Locked | 37.6 | 1179 | 6341 |
4 | Locked | 37.6 | 1446 | 5500 |
5 | Locked | 37.3 | 1315 | 11346 |
6 | Locked | 37.6 | 943 | 9580 |
7 | Locked | 37.6 | 1152 | 6618 |
8 | Locked | 37.3 | 790 | 5963 |
9 | Locked | 37.3 | 822 | 5469 |
10 | Locked | 37.6 | 1128 | 7678 |
11 | Locked | 37.3 | 1325 | 6533 |
12 | Locked | 37.6 | 1193 | 6903 |
13 | Locked | 37.3 | 722 | 7383 |
14 | Locked | 37.3 | 1406 | 6694 |
15 | Locked | 37.6 | 1126 | 6753 |
16 | Locked | 37.3 | 862 | 6757 |
17 | Locked | 37.6 | 888 | 5602 |
18 | Locked | 37.6 | 797 | 7180 |
19 | Locked | 37.6 | 960 | 8217 |
20 | Locked | 37.6 | 974 | 6776 |
21 | Locked | 37.3 | 1476 | 6628 |
22 | Locked | 37.3 | 1240 | 4910 |
23 | Locked | 36.6 | 9593 | 19292 |
24 | Locked | 37.3 | 93427 | 280203 |
@Cellmaster Super bedankt voor het delen van de logs. Dit heeft helaas niet het gewenste effect. Ik heb om die reden een monteur ingepland op 03-02-2022 tussen 8:00-13:00 uur. Deze monteur gaat het signaal zorgvuldig onder de loep nemen en je probleem oplossen! Komt het donderdag niet uit? Verplaats de afspraak dan via mijn Ziggo.
Hou je ons op de hoogte?
Super tof dat er zo snel al een monteur kan komen. 💪🏻 Helaas gaat dat ff niet lukken maar ik ga even een andere afspraak maken.
Er is hier iets misgegaan en zo te zien geen afspraak gepland, die antwoord heb je ook gehad via de Mijn Ziggo app.
Daarom ben ik nu gelijk in de planning gedoken en voor dinsdag 8 februari tussen 8-13 uur een gepland.
Lukt die afspraak? Zo ja, dan hoef je niets meer te doen.
Zo nee, wijzig de afspraak via Mijn Ziggo naar een gewenst moment. Ik hoor het graag hoe de afspraak verlopen is!
Geef niets. In mijn Ziggo stond idd geen afspraak dus ik had maar even via de chat afgemeld. Ik zag de afspraak voor 8-feb nu staan! Helemaal goed!
Ik laat het jullie weten hoe het is opgelost!!
Vandaag is de monteur langs geweest. Hij heeft de boel doorgemeten en kabelschade in de straat geconstateerd. Hij heeft ook nieuw AOP geplaatst.
Er is nu al actie ondernomen en de kabel in de straat zal komende week worden hersteld.
De monteur heeft ons signaal in de wijk kast iets opgeschroefd zodat we nu in de tussentijd weer gebruik kunnen maken van de diensten!
Goedemorgen @Cellmaster, wat super dat de monteur het probleem gevonden heeft! Ik ga er vanuit dat het probleem met de kabel ook snel opgelost is, We blijven graag op de hoogte. Geniet van je dag!
En of het probleem snel opgelost is. Vanmiddag hebben ze de kabel al opgegraven en gerepareerd!
Ik wil jullie allemaal even super bedanken voor alle support en interesse!!!
Bij deze kan ik dus wel melden dat de storing en problemen zijn verholpen
Erg fijn dat het probleem zo snel en adequaat is opgelost en mooi dat je dit aan ons terugkoppelt hier, @Cellmaster. Dankjewel daarvoor! Een mooie dag verder en tot ziens 🙂
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...