1
Vraag
2
Reacties
Cellmaster

Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Geen diensten door splitter

Hallo, 
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb nu ruim 6 maanden ziggo en alles werkte al die tijd mooi!

Maar zo ineens geen interactieve diensten meer, wel internet en tv. De mediabox geeft offline aan.
Ik heb nieuwe mediabox en splitter van Ziggo ontvangen en deze geplaatst. Nog steeds niets.

Andere rechtsreekse kabel gaf ook geen oplossing.

Toen heb ik de splitter POA-01-B weg gehaald en de nieuwe kabel rechtstreeks op aansluitpunt aangesloten.

Toen deed hij het wel.

Splitter er weer tussen en weer geen diensten.

Alles weer terug naar oude situatie maar zonder splitter en alles werkt weer.


Tussen door ook nog de aansluitingen van tv en modem omgewisseld maar ook niets. 

Ook alle testen beide met oude en nieuwe splitter gedaan.

 

Dus zijn m'n oude, originele van Ziggo en de nieuwe van Ziggo beide defect?

 

Ik heb splitter wel nodig om ook het modem aan te sluiten.

 

Wat kan het zijn en wat meer kan ik doen voordat ik een monteur laat komen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cellmaster
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Vandaag is de monteur langs geweest. Hij heeft de boel doorgemeten en kabelschade in de straat geconstateerd. Hij heeft ook nieuw AOP geplaatst. 

 

Er is nu al actie ondernomen en de kabel in de straat zal komende week worden hersteld.

 

De monteur heeft ons signaal in de wijk kast iets opgeschroefd zodat we nu in de tussentijd weer gebruik kunnen maken van de diensten! 

Bekijk in context

Cellmaster
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

En of het probleem snel opgelost is. Vanmiddag hebben ze de kabel al opgegraven en gerepareerd! 

Ik wil jullie allemaal even super bedanken voor alle support en interesse!!!

Bij deze kan ik dus wel melden dat de storing en problemen zijn verholpen

Bekijk in context

15 Reacties 15
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Cellmaster het lijkt inderdaad aan de POA's te liggen en een moderator kan je één of twee nieuwe toesturen. Ik zal moderator @Maud vragen dit voor je te regelen. Je kan dan altijd even kijken of het dan weer werkt. Zo niet dan kan Maud of een ander wel een monteur regelen. Staan je gegevens in je profiel? 

Cellmaster
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt voor de snelle reactie.
M'n gegevens staan in m'n profiel.
Dan gaan we eerst nog maar even nieuwe splitter proberen.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 674Likes

Een bijzonder probleem @Cellmaster dus zonder splitter, direct aangesloten op AOP/hoofdaansluiting is het probleem weg op je box. 

Met je modem online is het dan niet gek dat ik de nieuwe box niet online zie want je hebt dan een splitter geplaatst. 
Het liefst zou ik je het signaal eens uitlezen als de box direct op het AOP zit. Gelukkig kan ik je modem wel uitlezen en op basis hiervan een analyse starten. 

Conclusie: het inkomende signaal is laag (-6/ -8 en ook het retoursignaal (zodat de box/modem online zijn) is echt slecht. Die gegevens kun je ook terug vinden in het modem: https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 
Uit de signaalgeschiedenis is niet een plotselinge wijziging terug te zien van het netwerk. 

Kun je het modem eens direct op de hoofdaansluiting plaatsen om uit te sluiten dat de splitter een defect heeft. Vermoedelijk gaat het inkomende signaal dan naar -3/-5 maar misschien dat het helemaal op orde is. Als het signaal laag blijft is een monteursafspraak de eerste stap, niet het vervangen van de splitter. Kans dat een nieuw geleverde defect is is erg klein. 
Ik hoor het graag wanneer je dit geregeld hebt, dan lezen we het nog eens uit. 

 

Cellmaster
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

@JosBedankt voor je reactie 

Defecte splitter zou idd zeker vreemd zijn. 


Ik zal de signaal waarden vanavond even met en zonder splitter uitlezen en in deze topic plaatsen.

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Is ook vreemd, maar het komt wel voor. En omdat ik niet achter de schermen naar je signaal kan kijken en je aangaf dat het zonder splitter goed werkt, leek dit me dus het meest voor de hand liggend. 

Maar klasse dat je even in het systeem hebt gekeken @Jos 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Cellmaster, hopelijk heb je genoten van je weekend! Heb je het al kunnen testen zonder de splitter? 

Cellmaster
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Hoi, op verzoek van @Jos heb ik zojuist het modem uitgelezen.

De resultaten zijn idd zoals je al verwachtte.

Hier onder het hele lijstje:

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1626000000-3.237256 qam4
2602000000-3.537256 qam1
3610000000-3.737256 qam2
4618000000-3.737256 qam3
5634000000-337256 qam5
6642000000-337256 qam6
7658000000-337256 qam8
8674000000-3.237256 qam10
9682000000-337256 qam11
10690000000-337256 qam12
11698000000-2.737256 qam13
12706000000-2.437256 qam14
13714000000-2.437256 qam15
14722000000-2.737256 qam16
15730000000-2.737256 qam17
16746000000-2.937256 qam19
17762000000-2.737256 qam21
18770000000-2.937256 qam22
19778000000-3.237256 qam23
20786000000-3.737256 qam24
21826000000-4.237256 qam29
22834000000-4.237256 qam30
23842000000-4.536256 qam31
24850000000-4.737256 qam32



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked37.614396181
2Locked37.611976434
3Locked37.611796341
4Locked37.614465500
5Locked37.3131511346
6Locked37.69439580
7Locked37.611526618
8Locked37.37905963
9Locked37.38225469
10Locked37.611287678
11Locked37.313256533
12Locked37.611936903
13Locked37.37227383
14Locked37.314066694
15Locked37.611266753
16Locked37.38626757
17Locked37.68885602
18Locked37.67977180
19Locked37.69608217
20Locked37.69746776
21Locked37.314766628
22Locked37.312404910
23Locked36.6959319292
24Locked37.393427280203
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Cellmaster Super bedankt voor het delen van de logs. Dit heeft helaas niet het gewenste effect. Ik heb om die reden een monteur ingepland op 03-02-2022  tussen 8:00-13:00 uur. Deze monteur gaat het signaal zorgvuldig onder de loep nemen en je probleem oplossen! Komt het donderdag niet uit? Verplaats de afspraak dan via mijn Ziggo. 

 

Hou je ons op de hoogte? 

Cellmaster
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Super tof dat er zo snel al een monteur kan komen. 💪🏻 Helaas gaat dat ff niet lukken maar ik ga even een andere afspraak maken. 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 674Likes

Er is hier iets misgegaan en zo te zien geen afspraak gepland, die antwoord heb je ook gehad via de Mijn Ziggo app. 
Daarom ben ik nu gelijk in de planning gedoken en voor dinsdag 8 februari tussen 8-13 uur een gepland. 

Lukt die afspraak? Zo ja, dan hoef je niets meer te doen.
Zo nee, wijzig de afspraak via Mijn Ziggo naar een gewenst moment. Ik hoor het graag hoe de afspraak verlopen is!

Cellmaster
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Geef niets. In mijn Ziggo stond idd geen afspraak dus ik had maar even via de chat afgemeld. Ik zag de afspraak voor 8-feb nu staan! Helemaal goed! 
Ik laat het jullie weten hoe het is opgelost!!

Cellmaster
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Vandaag is de monteur langs geweest. Hij heeft de boel doorgemeten en kabelschade in de straat geconstateerd. Hij heeft ook nieuw AOP geplaatst. 

 

Er is nu al actie ondernomen en de kabel in de straat zal komende week worden hersteld.

 

De monteur heeft ons signaal in de wijk kast iets opgeschroefd zodat we nu in de tussentijd weer gebruik kunnen maken van de diensten! 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Cellmaster, wat super dat de monteur het probleem gevonden heeft! Ik ga er vanuit dat het probleem met de kabel ook snel opgelost is, We blijven graag op de hoogte. Geniet van je dag! 

Cellmaster
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

En of het probleem snel opgelost is. Vanmiddag hebben ze de kabel al opgegraven en gerepareerd! 

Ik wil jullie allemaal even super bedanken voor alle support en interesse!!!

Bij deze kan ik dus wel melden dat de storing en problemen zijn verholpen

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Erg fijn dat het probleem zo snel en adequaat is opgelost en mooi dat je dit aan ons terugkoppelt hier, @Cellmaster. Dankjewel daarvoor! Een mooie dag verder en tot ziens 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic