1
Vraag
2
Reacties
Jurgen83

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geen coax als spdif?

Beste mensen,

Bestaat er ook een versie met zowel een optische als een coax aansluiting met betrekking tot spdif?

Heb namelijk dure bekabeling gekocht na het zien van afbeeldingen op internet waarbij de Horizon Mediabox beschikt over beide aansluitingen.

Inmidels heb ik mijn Mediabox in huis maar deze beschikt alleen over een optische uitgang.

Bestaat er een mogelijkheid om alsnog een Mediabox te ontvangen met beide aansluitingen?

Zou namelijk fijn zijn als mijn dure coax kabel er niet alleen voor de show hangt....

Alvast bedankt!

Groetjes,

Jurgen


Ter info:



Bij nr. 7 zie ik duidelijk zowel een optische (onder) als een coax (boven) aansluiting.
Mijn mediabox heeft op exaxt diezelfde plek alleen een optische uitgang.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jurgen83
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij werkt het in ieder geval. Het geluid is soms zelfs indrukwekkend goed!

Bekijk in context

42 Reacties 42
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Je hebt de nieuwere 7401 gekregen. Misschien dat er een bereidwillige medewerker van Ziggo is die je Horizon wil ruilen voor de 7400.
Jurgen83
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bedank voor je snelle reactie MaxH!

Neem aan dat er verder geen grote verschillen zijn, toch?
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
De oude is iets groter en heeft naast HDMI ook een scart aansluiting.
Jurgen83
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dank je MaxH! De grote maakt me verder niet uit... Zal contact opnemen met Ziggo...

Nogmaals dank! Top!
Dennis121

Level 1
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
De oude mediabox heeft naar mijn weten een o.a. minder goede processor, wat misschien nadelig kan zijn.
Sterker er zijn hele topics waarin de angst voor het krijgen van dit oude type wordt geuit, lijkt me ook niet voor niks?

Is een optisch -> coax converter van 2 tientjes geen optie?
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Ik heb zowel de 7400 als de 7401 gebruikt en kan geen verschil merken. Het is wel zo dat ik ze alleen voor TV gebruik, dus geen wifi ed. De 7400 via de coax op de AV-versterker en de 7401 via optisch.

Een groot nadeel is dat mijn Samsung TV geen Dolby Digital via HDMI accepteert. Wanneer ik switch tussen het geluid via de AV-versterker(DD) en TV moet ik tig menuopties doorlopen om DD aan of uit te zetten. De Panasonic TV had dit probleem niet.
Jurgen83
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor alle reacties!

Waarschijnlijk blijf ik dan toch gewoon bij de 7401 die ik nu heb.

Heb gewoon prima 5.1 geluid via mijn Samsung TV. Sluit de coax wel aan op mijn Blu-ray.

Nogmaals dank!
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Heb je Dolby Digital in het Horizon menu op aan staan? En heb je dan wel geluid via de HDMI kabel op je TV?
Jurgen83
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dolby Digital output staat uit. Zodra ik die op aan zet heb ik geen geluid meer!

Neemt niet weg dat ik gewoon 5.1 geluid heb. HDMI-output staat wel aan. Zodra ik deze uitzet heb ik geen geluid meer!

Mijn tv is via een optische kabel verbonden met mijn receiver. Zowel de Horizon Box als mijn Blu-ray speler spelen daardoor gewoon prima 5.1 geluid af!
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Ja, 5.1 is niet per definitie DD. Je versterker zal dan ook geen DD aangeven neem ik aan. Bij komt er dan ook uit alle 5 speakers geluid, maar dat is dan omdat de versterker er 5 kanalen van maakt, bv wat even sterk naar links en rechts moet, wordt naar de center speaker gestuurd.
Schakelt je versterker wel naar DD, dan ga ik zelf ook nog eens aan het prutsen.
Jurgen83
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Mijn set bestaat uit:
Tv: Samsung UE48H6400
Receiver: Yamaha RX-V577
Blu-ray: LG BD390
Jamo speakers

Mijn receiver geeft niet aan of er gebruik wordt gemaakt van DD of DTS

Daarentegen staat hij altijd ingesteld op "straight". Bij Blu-ray wordt er gewoon DTS HD afgespeeld! Terwijl er alleen een optische kabel van de tv naar de receiver gaat. Binnenkort dus alsnog een coax van de Blu-ray naar de receiver. Geen idee of dit veel zal uitmaken. Mijn receiver geeft dit niet aan maar ik heb wel degelijk DTS HD...

Bij NET radio heb ik gewoon stereo geluid. Hetzelfde geldt voor de eventuele previews voordat de Blu-ray zelf begint. Bij Netflix of Horizon heb ik ten allen tijde 5.1 geluid...

Mijn receiver die dus altijd op straight staat geeft alleen maar aan dat alle vijf de speakers geluid weergeven.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Ja duidelijk. Bij mij gaan er zowel vanaf de Horizon als de Blue-Ray speler een optische- en een HDMI-kabel naar de AV-versterker. Ik zal eens proberen om de optische vanaf de TV (bijna dezelfde, alleen de 40'' versie) aan de versterker aan te sluiten. Waarschijnlijk maak het niet uit, maar ik kan het altijd proberen.
Jurgen83
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij werkt het in ieder geval. Het geluid is soms zelfs indrukwekkend goed!
Marnothing

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
MaxH wrote:
Ik heb zowel de 7400 als de 7401 gebruikt en kan geen verschil merken. Het is wel zo dat ik ze alleen voor TV gebruik, dus geen wifi ed. De 7400 via de coax op de AV-versterker en de 7401 via optisch.

Een groot nadeel is dat mijn Samsung TV geen Dolby Digital via HDMI accepteert. Wanneer ik switch tussen het geluid via de AV-versterker(DD) en TV moet ik tig menuopties doorlopen om DD aan of uit te zetten. De Panasonic TV had dit probleem niet.


Hoi Max, dit probleem heb ik ook met mijn Samsung tv. Mijn vorige LG had het ook niet. Heb je al een oplossing? In de Ziggo winkel, waar alleen maar Samsung tv's staan, blijkt dit probleem er ook te zijn. Weet jij of dit al een keer ter sprake is geweest?
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Helaas, zie mijn reactie in https://community.ziggo.nl/televisie-beeld-geluid-94/surround-op-horizon-13143
level4

Level 1
  • 2516Posts
  • 129Oplossingen
  • 153Likes
Marnothing wrote:
MaxH wrote:


Een groot nadeel is dat mijn Samsung TV geen Dolby Digital via HDMI accepteert. Wanneer ik switch tussen het geluid via de AV-versterker(DD) en TV moet ik tig menuopties doorlopen om DD aan of uit te zetten. De Panasonic TV had dit probleem niet.


Hoi Max, dit probleem heb ik ook met mijn Samsung tv. Mijn vorige LG had het ook niet. Heb je al een oplossing? In de Ziggo winkel, waar alleen maar Samsung tv's staan, blijkt dit probleem er ook te zijn. Weet jij of dit al een keer ter sprake is geweest?


Interessant wel dit. Ik heb een Samsung 46ES8000 TV. Vanaf de horizonbox met HDMI rechtstreeks naar de TV. Vanaf de TV met optical naar de versterker.

Hiermee ontvang ik alle formaten op de versterker, en die speelt ze ook goed af.
De combinatie der dingen blijkt dus wel belangrijk! 🙂
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Maar heb je ook geluid via luidsprekers van de TV wanneer je de versterker uit zet? Dus Dolby Digital aan op de Horizon?
level4

Level 1
  • 2516Posts
  • 129Oplossingen
  • 153Likes
MaxH wrote:
Maar heb je ook geluid via luidsprekers van de TV wanneer je de versterker uit zet? Dus Dolby Digital aan op de Horizon?


Ik heb in de samsung settings de TV-speakers uitgeschakeld (permanent).
Als ik mn TV aanzet, dan kan ik met een simpele handeling op de TV (HDMI CEC / Anynet) de rest van het audiogedeelte inschakelen.

Als je echt wilt weten of m'n TV speakers het doen met DD signaal vanaf de box, dan zou ik moeten proberen.. , ik ben nu niet in de buurt van de TV. DD downmixing is dan nodig op de TV, geen idee eigenlijk of dat wordt ondersteund.
MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
Precies, daar gaat het nu juist om. Dat je via HDMI, geluid via de speakers van de TV hebt, en dat Dolby Digital AAN ingesteld is op de Horizon. Probeer het maar.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic