1
Vraag
2
Reacties
yoloen

Level 2
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Geen beeld via HDMI meer.

Ik heb een ziggo next mediabox en een HD ready tv model: T28E310EW type: LT28E310 van samsung.

Nu is het volgende aan de hand.

De bovenstaande combinatie heeft altijd goed gewerkt maar sinds afgelopen dinsdag heb ik geen beeld of geluid meer. Alleen het menu werkt nog. Gebeld met de klantenservice van ziggo. Deze kwamen er ook niet uit. Vervolgens is er een monteur geweest en die vertelde mij dat de next een update heeft gehad en nu alleen nog 1080p via HDMI stuurt echter de tv kan max 1080i aan. De monteur heeft nu de tv via scart aangesloten maar dit is natuurlijk niet wat ik wil. Is er ook een manier om het signaal uit de ziggo next mediabox weer terug te zetten naar 1080i?

 

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet.

Jeroen

21 Reacties 21
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Tja, dat kunnen we achteraf allemaal zeggen @Ronihd … 

Maar een HD-Ready Tv kan vaak nog een resolutie aan van 1080P. Ook 1080I dus. Maar dat betekent natuurlijk niet dat deze dat dan ook kan weergeven, al wil je niet weten hoeveel mensen denken dat dit wel zo is, omdat deze 1080I of 1080P in de hoek van de Tv zien staan. Maar in werkelijkheid gaat de Tv dit signaal downscalen, het omgekeerde dus van upscalen, wat bv. gebeurt als een dergelijke Tv een resolutie van 576P aangeboden krijgt. De eerste HD-Ready Tv's waren echter niet in staat om een, voor hen, te hoge resolutie te downscalen, maar dat is later veranderd. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@yoloen Dank voor het plaatsen van je oplossing, dit kan anderen ook weer goed op weg helpen.

Veel kijkplezier gewenst.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic