1
Vraag
2
Reacties
Herman_010

Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Geen beeld, stoterig geluid bij de Next extra

Sinds kort werkt de Next op de slaapkamer niet meer. Er komt geen beeld en het geluid is stoterig. Ook reageert de box niet meer op de afstandsbediening.

Ik heb de box toen met een vaste netwerkkabel aangesloten, alle drie de knoppen aan de voorkant ingedrukt en tegelijkertijd de stroom ingeschakeld, maar dit leidde niet tot een succes.

Nu kijken we noodgedwongen via de Ziggo Go app via Chromecast.

Heeft iemand een oplossing om de Next weer aan de praat te krijgen?

In de huiskamer werkt alles overigens perfect.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Herman_010
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

De nieuwe Next is ontvangen en geïnstalleerd.

Alles werkt weer zoals het hoort.

Iedereen hier bedankt voor het meedenken.

@Vincent: Bedankt voor de afhandeling bij Ziggo

Bekijk in context

14 Reacties 14
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

 

Ik mag aannemen dat je de next met een coax kabel hebt aangesloten ? want met een netwerkkabel kan je alleen vertraagd kijken , soort van een minuut achterlopen op de uitzending en dat doe je via de internet/lan verbinding.

 

Mijn vraag is dan ook heb je een coax aangesloten zitten ? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

"Ik heb de box toen met een vaste netwerkkabel aangesloten, alle drie de knoppen aan de voorkant ingedrukt en tegelijkertijd de stroom ingeschakeld, maar dit leidde niet tot een succes."

 

Doet de Next nu in het geheel niets meer?

Een drie-knops reset??? Waar haal je die informatie vandaan?

Want dat kan de Next volledig onbruikbaar maken, dat mag alleen onder begeleiding van Ziggo om eerst te kunnen zien dat er zeker een goede coax en internetverbinding is.

 

De problemen lijken op een verbindingsprobleem.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos of verbinding waar de Next op aangesloten zit?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Dat zouden mijn volgende vragen ook zijn , maar hoe TS zijn melding maakt krijg ik het gevoel dat hij geen coax aangesloten heeft ? of ik er naast zit horen we dan wel van @Herman_010 maar als ik het nog een keer lees kan ook de Next zelf kapot zijn ? 

Herman_010
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Volgens mij is de Next echt defect. Alle aansluitingen zijn gemaakt en werken. Coax rechtstreeks op de TV geeft wél beeld. Internet werkt ook. 

@ap pje: De tip van de drieknopsreset heb ik van een Ziggo monteur. Die tip heeft me al eens geholpen na een stroomstoring in de wijk, toen de Next ook niet meer reageerde.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Herman_010! Welkom hier op de Ziggo Community allereerst. Top dat je ons hier hebt weten te vinden 🙂

Erg bijzonder dat de Next die je op de slaapkamer hebt staan vanuit het niets problemen geeft. Ik begrijp dat je al de nodige resets hebt geprobeerd, helaas zonder resultaat. Dat is jammer!

 

Je ziet dus helemaal niets in beeld (ook geen foutcode) maar er komt wel stotterend geluid door? Ik kan het me haast niet voorstellen, maar heb je ook een andere HDMI kabel geprobeerd voor alle zekerheid (desnoods die van de in de huiskamer aangesloten Next)? 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Ik denk als ik het antwoord van TS lees dat de Next zelf stuk is @Erik S   Huiskamer ook een Next , wissel die even om dan weet je het ook snel zeker @Herman_010 

Herman_010
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb zojuist de box proberen op te starten. Uit- en inschakelen helpt niet. Ook op de afstandsbediening reageert hij niet meer. Op het indrukken van de knop met het lampje ook niet.

Volgens mij is heeft hij de geest gegeven.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@Herman_010 Spijtig dat je handelingen niet hebben geresulteerd in een oplossing. Als ik het goed begrijp heb je beide boxen met elkaar verwisseld? En ook dan werkt het niet? Als dat het geval is, maak en deel dan een foto van het serienummer van de box in kwestie in een privébericht. Handel ik het verder voor je af.

Herman_010
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

@Vincent Bedankt voor je reactie.

Ik heb de boxen even verwisseld en die  van van beneden werkt boven wél.

Ik stuur de gevraagde foto mee en hoop op een snelle vervanging.

Nogmaals mijn dank.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Herman_010 Een privébericht stuur je door op @Vincent zijn naam te klikken en op Een bericht verzenden.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Dank @Herman_010! Via je privébericht begreep ik dat het niet lukte om een foto te delen, vandaar dat je het via deze weg hebt gedaan. Uit privacyoverwegingen heb ik je foto verwijderd.

Ik heb een nieuwe Extra Next voor je besteld. Deze ontvang je binnen uiterlijk 5 werkdagen via PostNL. Je ontvangt nog een Track & Trace code per e-mail. Daarnaast krijg je een retourdoos + instructies in de brievenbus. Bewaar het retourbewijs net zo lang totdat je van ons een bevestiging per e-mail hebt ontvangen. Laat je ons weten of dit het opgelost heeft?

Herman_010
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Bedankt @Bert .

Ik had het paperclipje bovenaan gemist.

Herman_010
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

@Vincent: Uiteraard laat ik het weten!

Bedankt voor de afhandeling.

Herman_010
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

De nieuwe Next is ontvangen en geïnstalleerd.

Alles werkt weer zoals het hoort.

Iedereen hier bedankt voor het meedenken.

@Vincent: Bedankt voor de afhandeling bij Ziggo

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic