Alles over de Next Mini
Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
We hebben een Samsung TV (QE65QN95A; nov 2021). Via de MediaBox Next krijg ik geen TV-beeld. Ik zie het welkomst-scherm van Ziggo bij opstarten, ik hoor TV-geluid, maar krijg geen TV-beeld. Veranderen van HDMI-kabel, of input (op ConnectBox van Samsung) maakt niet uit. De MediaBox Next aansluiten op een LG TV werkt prima. Omgekeerd, een oude ziggo-decoder aan de samsung TV aansluiten geeft ook prima beeld.
Ziggo monteur kon probleem niet vaststellen: kabelsignaal is goed, mediabox werkt goed. Er lijkt dus echt een probleem in de interactie van de Samsung TV met de Mediabox Next te zijn.
Heeft iemand een suggestie voor de oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Uiteindelijk heeft de Samsung monteur bij tweede bezoek de printplaat van de ConnectBox vervangen. Met effect, nu werkt eea naar behoren.
Dag @Erik10
Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators die ’Ziggo’ voor hun naam hebben staan, komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic.
U schrijft: ”Ik zie het welkomst-scherm van Ziggo bij opstarten, ik hoor TV-geluid, maar krijg geen TV-beeld.” en “De MediaBox Next aansluiten op een LG TV werkt prima.” Wat ik hieruit begrijp is dat het welkom-scherm wèl op de Samsung TV verschijnt, maar daarna is er geen beeld meer maar wèl geluid?
Zo uit m'n hoofd heeft de Samsung QE65QN95A een One Connect met 4 HDMI-poorten; u heeft al deze poorten al een keer geprobeerd?
Dat klopt: tv beeld is er niet, geluid wel. Ook initiële beeld van opstarten van de media box (welkomsbeeld) is zichtbaar. Alle poorten geprobeerd.
@Erik10 omdat bij het aanzetten van de Mediabox Next aanvankelijk een welkom op de TV verschijnt, heb ik nog een vraag: via het instellingen-menu van de Mediabox Next kun je via SYSTEEM de opstarttijd van de mediabox instellen:
Hoe staat het bij u ingesteld?
Hij staat in ECO-mode.
MediaBox gegevens:
applicatieversie: 99_2022030
versie: 4.38
Hardwareversie; ARRIS-DCX960-MPA+
Om mogelijke oorzaken uit te sluiten; heb je al eens geprobeerd om de Mediabox om te schakelen naar de snelle start?
Er is eerder een klant geweest met problemen in verband met de Connect. Vermoedelijk is het een HDCP ( kopieerbeveiliging) probleem dat zou ik na moeten zoeken.
In dit topic was een kabel het probleem het is mij niet helemaal duidelijk of dat om een HDMI kabel ging.
@Erik10 . in het menu van je tv zit iets over over de hdmi poorten en de spanning hiervan . deze kun je wijzigen. heb je dat al eens geprobeerd?
Teun.
Omschakelen naar snelle start lost helaas niets op.
@Teun @Ik heb gekeken. Maar kan dit nergens vinden. Ok de handleiding heeft hiervan geen vermeldin
@RoWi. Dank, maar deze suggestie (uitschakelen invoersignaal extra op de poort van de next) heb ik ook al gevonden en geprobeerd. Zonder succes helaas
@Erik10 klinkt mij in de oren als dat er een resolutie probleem is, omdat er wel beeld van het opstarten is, Ik zag op mijn TV dat dit met een lagere resolutie is.
Staat de resolutie instelling op automatisch? Zo ja zet deze dan eens vast op 720p (tijdelijk), eventueel als de next aan een andere tv hangt.
Het topic waar je maar verwijst heb ik nagezocht. Dat blijkt iemand een nieuwe tv met een oude kabel van de Samsung connect box aangesloten. Hier gaat het om een set (tv met bijbehorende context box met kabel)
@jansmarcel Helaas. Dit doet de truc niet.
@Erik10 werkt een ander apparaat me HDMI aan sluiting wel op de samsung TV? Dat kan ik niet goed uit de openingspost halen. Als dat ook niet werkt... Dan is een Samsung monteur denk ik een betere keuze, dan de ziggo monteur of de winkel waar deze vandaan komt.
Is er misschien een software update die iets zou kunnen op in deze?
@jansmarcel ja, andere HDMI apparaten doen het prima. Zelf een oude Ziggo box doet het wel op de TV. Vandaar mijn conclusie dat het probleem waarschijnlijk een incompatibiliteit betreft tussen de Ziggo media box next en de TV.
@Erik10 Heb je al een geprobeerd om de Next een reset naar fabrieksinstellingen te geven terwijl deze aan de samsung tv is aangesloten? Op de volgende manier (omdat je geen beeld hebt om het via het menu te doen):
@jansmarcel . Geprobeerd. Maar helaas. Het welkomsbeeld is zichtbaar (tekst welkom in verschillende talen), vervolgens een pictogram met downloaden van software update en dan blijft het scherm zwart.
@Erik10 Erg jammer dat ook dit weer niet werkt. Ik hoop dat er nog iemand anders een suggestie heeft.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...