1
Vraag
2
Reacties
Erik10

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Geen beeld op Samsung via MediaBox Next

We hebben een Samsung TV (QE65QN95A; nov 2021). Via de MediaBox Next krijg ik geen TV-beeld. Ik zie het welkomst-scherm van Ziggo bij opstarten, ik hoor TV-geluid, maar krijg geen TV-beeld. Veranderen van HDMI-kabel, of input (op ConnectBox van Samsung) maakt niet uit. De MediaBox Next aansluiten op een LG TV werkt prima. Omgekeerd, een oude ziggo-decoder aan de samsung TV aansluiten geeft ook prima beeld.

Ziggo monteur kon probleem niet vaststellen: kabelsignaal is goed, mediabox werkt goed. Er lijkt dus echt een probleem in de interactie van de Samsung TV met de Mediabox Next te zijn.

Heeft iemand een suggestie voor de oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik10
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Uiteindelijk heeft de Samsung monteur bij tweede bezoek de printplaat van de ConnectBox vervangen. Met effect, nu werkt eea naar behoren.

Bekijk in context

79 Reacties 79
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Erik10 

Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators die ’Ziggo’ voor hun naam hebben staan, komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic.

U schrijft: ”Ik zie het welkomst-scherm van Ziggo bij opstarten, ik hoor TV-geluid, maar krijg geen TV-beeld.” en “De MediaBox Next aansluiten op een LG TV werkt prima.”  Wat ik hieruit begrijp is dat het welkom-scherm wèl op de Samsung TV verschijnt, maar daarna is er geen beeld meer maar wèl geluid?

Zo uit m'n hoofd heeft de Samsung QE65QN95A een One Connect met 4 HDMI-poorten; u heeft al deze poorten al een keer geprobeerd? 

 

 

Erik10
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Dat klopt: tv beeld is er niet, geluid wel. Ook initiële beeld van opstarten van de media box (welkomsbeeld) is zichtbaar. Alle poorten geprobeerd.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Erik10 omdat bij het aanzetten van de Mediabox Next aanvankelijk een welkom op de TV verschijnt, heb ik nog een vraag: via het instellingen-menu van de Mediabox Next kun je via SYSTEEM de opstarttijd van de mediabox instellen:

  • Snelle start: start binnen 5 sec. 
  • Trage start: start binnen 10 sec.
  • Eco-modes: start binnen 20 sec.

Hoe staat het bij u ingesteld?

Erik10
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Hij staat in ECO-mode.

MediaBox gegevens: 

applicatieversie: 99_2022030

versie: 4.38

Hardwareversie; ARRIS-DCX960-MPA+

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Om mogelijke oorzaken uit te sluiten; heb je al eens geprobeerd om de Mediabox om te schakelen naar de snelle start? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Er is eerder een klant geweest met problemen  in verband met de Connect. Vermoedelijk is het een HDCP ( kopieerbeveiliging) probleem dat zou ik na moeten zoeken. 

 

In dit topic was een kabel het probleem het is mij niet helemaal duidelijk of dat om een HDMI kabel ging.

 

Hier staat ook nog een tip.

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Erik10 . in het menu van je tv zit iets over over de hdmi poorten en de spanning hiervan . deze kun je wijzigen. heb je dat al eens geprobeerd?

 

Teun.

Erik10
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Omschakelen naar snelle start lost helaas niets op.

Erik10
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

@Teun  @Ik heb gekeken. Maar kan dit nergens vinden. Ok de handleiding heeft hiervan geen vermeldin

Erik10
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

@RoWi. Dank, maar deze suggestie (uitschakelen invoersignaal extra op de poort van de next) heb ik ook al gevonden en geprobeerd. Zonder succes helaas

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Erik10  klinkt mij in de oren als dat er een resolutie probleem is, omdat er wel beeld van het opstarten is, Ik zag op mijn TV dat dit met een lagere resolutie is.
Staat de resolutie instelling op automatisch? Zo ja zet deze dan eens vast op 720p (tijdelijk), eventueel als de next aan een andere tv hangt.

Erik10
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Het topic waar je maar verwijst heb ik nagezocht. Dat blijkt iemand een nieuwe tv met een oude kabel van de Samsung connect box aangesloten. Hier gaat het om een set (tv met bijbehorende context box met kabel)

Erik10
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

@jansmarcel  Helaas. Dit doet de truc niet.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Erik10  werkt een ander apparaat me HDMI aan sluiting wel op de samsung TV? Dat kan ik niet goed uit de openingspost halen. Als dat ook niet werkt... Dan is een Samsung monteur denk ik een betere keuze, dan de ziggo monteur of de winkel waar deze vandaan komt.
Is er misschien een software update die iets zou kunnen op in deze?

Erik10
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

@jansmarcel ja, andere HDMI apparaten doen het prima. Zelf een oude Ziggo box doet het wel op de TV. Vandaar mijn conclusie dat het probleem waarschijnlijk een incompatibiliteit betreft tussen de Ziggo media box next en de TV. 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Erik10  Heb je al een geprobeerd om de Next een reset naar fabrieksinstellingen te geven terwijl deze aan de samsung tv is aangesloten? Op de volgende manier (omdat je geen beeld hebt om het via het menu te doen):

jansmarcel_0-1651840062312.png

 

Erik10
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

@jansmarcel . Geprobeerd. Maar helaas. Het welkomsbeeld is zichtbaar (tekst welkom in verschillende talen), vervolgens een pictogram met downloaden van software update en dan blijft het scherm zwart.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Erik10  Erg jammer dat ook dit weer niet werkt. Ik hoop dat er nog iemand anders een suggestie heeft.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Erik10

spijtig dat het nog steeds niet is opgelost. Iets in mij zegt, roep Samsung en roep Next, en dan kom je uit bij @Dave! 

Dave zou jij eens willen meedenken? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic