r.weijtmans

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen beeld meer Next

Hoi,

 

Ik heb sinds zaterdag geen beeld meer op mijn mediabox Next weet iemand hier een oplossing voor ?

Ook heb ik geen menu wat anderen wel hebben.

 

Mvg Roel

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de Next al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Branden er bepaalde lampjes op de voorkant?

Zo ja, welke en in welke kleur?

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?


En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Next op aangesloten zit?

r.weijtmans
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Bert,

Ik heb hem gisteren avond van stroom gehaald en vanmorgen weer aangesloten maar dat heeft niet geholpen.

Hij gaat wel aan maar beeld wordt zwart met een gloed.

Als hij aan is heb ik een wit lampje en uit een blauw.

Ik ben niet thuis zal morgen de foto's hierbij zetten.

 

Mvg Roel

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De kleuren op de next zijn goed.

Gebruik je de bijgeleverde HDMI kabel?

Zo ja, draai die eens om en druk de aansluitingen stevig in de TV en de Next.

r.weijtmans
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kabel zitten allemaal goed.

Ik krijg ook gewoon het opstart scherm te zien als ik hem aanzet maar dan zie ik een zwart scherm met gloed.

 

Wat kan ik doen ? ik denk dat mijn kastje kapot is of een test update die niet werkt?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic, mogelijk morgenvroeg al.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Wellicht even een overbodige vraag. Kan je wel in het menu komen @r.weijtmans 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemorgen @r.weijtmans! Zwaar balen dat je geen beeld meer hebt met je mediabox Next. Ik heb je gegevens erbij gepakt en ben op onderzoek gegaan. Wil je het volgende eens proberen. Zet eerst de tv aan met de witte aan/uit knop en daarna de mediabox Next met de rode aan/uit knop. Krijg je dan wel beeld? 

En heb je toevallig al een andere HDMI kabel geprobeerd? Of een andere HDMI poort?

r.weijtmans
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Robbo,

 

Nee ik heb ook geen menu.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@r.weijtmans we komen weer even in de lucht! Ik ben benieuwd naar de stand van zaken. Kan je me een update geven, ook als het opgelost is? Als je dan ook wil aangeven wat nu precies de gouden greep was, is dat weer nuttig voor de overige lezers! 🙂

Dankje!

borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes

Vanmiddag had ik precies het zelfde, vanmorgen nog gekeken en vanmiddag geen beeld.

Eerst alle standaard procedures gevolgd, spanning 30 sec eraf, opstart volgorde veranderd en stekkers nagelopen.

Het gekke was, na de spanning uit/aan kreeg ik wel het welkomsscherm maar verder niets en de tv gaf aan 'geen signaal'. Omdat ik ook geen menu had om de fabrieksinstellingen te gebruiken heb ik hem gereset met de knoppen voor op de Next, helaas heeft dat niets geholpen.

Er zit bij mij een Denon receiver tussen die normaal in bypass staat als hij op stanby staat en dat is al jaren zo zonder problemen maar ik dacht, laat ik hem eens inschakelen en tot mijn stomme verbazing had ik toen wel beeld. Nadat ik de receiver had uitgeschakeld bleef ik gewoon beeld houden.

Daarna nog een paar keer geprobeerd en alles is weer zoals het moet zijn.

Zal iets met de HDMI-handshake te maken hebben maar ik vind het vreemd dat ik wel het welkomsscherm krijg en verder niets.

Gelukkig doet hij het weer maar ik wilde het toch even melden.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@borry52 en @r.weijtmans, is dit nog steeds gaande? Zo ja, wat zien jullie nu? Zo nee, wat was de oplossing? Deel het gerust! 

borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes

Bij mij niet meer voorgekomen, oplossing heb ik hierboven al gemeld.

Uitgelicht topic