1
Vraag
2
Reacties
Broed131

Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Geen beeld bij opstarten Next Mini

Als ik de mediabox Next mini aanzet is het een hele procedure om beeld te krijgen aan zetten uit zetten en na een paar keer lukt het en dan blijft het gewoon werken, komt dit vaker voor ?

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Het zal wat met de ''handshake'' met je tv te maken hebben.

 

Kijk eens of het uitmaakt als je tv wat eerder of later aanzet.

Bekijk in context

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Naast de opstart volgorde kan je ook wat experimenteren met de opstarttijd van de mediabox. Eco-modus duurt het langst en meer hardware in de Next zal dan geïnitieerd worden wat bij snelle start wellicht overgeslagen wordt.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Het zal wat met de ''handshake'' met je tv te maken hebben.

 

Kijk eens of het uitmaakt als je tv wat eerder of later aanzet.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Naast de opstart volgorde kan je ook wat experimenteren met de opstarttijd van de mediabox. Eco-modus duurt het langst en meer hardware in de Next zal dan geïnitieerd worden wat bij snelle start wellicht overgeslagen wordt.

Broed131
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Ik ga het proberen bedankt

 

dejongac

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb deze problemen ook, verschillende HDMI kabels geprobeerd, TV eerder aan, opstart tijd uitgeprobeerd, Ziggo Monteur langs geweest. Tot op heden nog steeds geen oplossing. Ik heb hem maar weer in de hoek gegooid en maak gebruik van de ziggo app op tv.

 

Iemand anders nog een suggestie om dit te verhelpen?

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Probeer eens op de Next een van de diverse HDMI-resolutie instellingen in plaats van Automatisch.

:ab_hoofdmenu:->:interface_next_instellingen:->BEELD EN GELUID->HDMI-resolutie-> 4K of 1080p of 1080i

 

De HDMI implementatie tussen verschillende fabrikanten kan soms ook niet goed samenwerken en dan gaat de HDMI handshake niet goed. Of wordt door de kopieer beveiliging HDCP het beeld niet vrijgegeven. 

 

Op modernere TV zijn ook nog instellingen per HDMI ingang mogelijk voor bijvoorbeeld een “enhanced mode” (Indeling HDMI-signaal) dat je kan uit of inschakelen. Dat heeft dan te maken met kleur, High dynamische range, 4k60p etc.

Mogelijk is ook het uitzetten van HDMI-CEC (Bravia Sync) op de televisie een oplossing.

 

Ook kan door het gebruik van een HDMI-switch tussen bron en TV, in een enkel geval voor schijnbaar onoplosbare HDMI problemen een oplossing zijn. Moet je die natuurlijk wel toevallig voor handen hebben om het uit te proberen.

 

Het kan ook zijn dat de er een firmware update voor de TV nodig is. Dus controleer of de TV van de laatste firmware is voorzien. Dat kan soms online via LAN/wifi, of handmatig mbv een upgrade bestand en een usb stick.

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @dejongac 

Heb je dit inmiddels kunnen verhelpen met de tips van @Karel. ?

Broed131
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Mediabox in de 'ECO' stand en geen problemen meer.

( het gaat om een Sony Bravia tv)

Thanks voor de tips

dejongac

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ga het morgen proberen en laat weten wat het resultaat is.
bedankt voor de tips

dejongac

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Na het aanpassen van de HDMI instelling op de tv ziet het er goed uit.

Dank jullie wel voor de tips

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic