Jasper192
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen beeld - beamer

Als ik mijn beamer en de mediabox opstart, krijg ik geen beeld. Bij het opstarten, zie ik nog wel 'welkom' in 6 talen. Maar als eenmaal de box is opgestart, zie ik alleen nog een zwart beeld. Ik heb al de stekkers eruit en erin gedaan en ik heb geprobeerd om met source het output-kanaal (weet niet of dat het probleem is) te veranderen, maar zonder beeld weet ik niet of dat lukt. 

Kan iemand mij helpen? 

13 Reacties 13
borry52
Expert
Expert
  • 1059Posts
  • 14Oplossingen
  • 322Likes

Vaak heeft dit te maken met een  HDCP probleem.

Heb je de Beamer rechtstreeks op de Box aangesloten of zit er nog een receiver / versterker tussen?

Als dat zo is, sluit hem eens rechtstreeks aan op de Box.

In het verleden, een paar jaar al, heb ik ook te maken gehad met HDCP problemen en heb dat toen opgelost door er een HDMI splitter tussen te hangen, en daar moet je geluk mee hebben want niet alle splitters doen dat goed.

Zelf heb ik die splitter niet meer doordat ik ondertussen een andere Tv heb gekocht.

Jasper192
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas, ik heb een HDMI-splitter gekocht maar het levert geen beeld op. Niet als ik de HDMI-kabel er direct indoe en ook niet met de splitter. Zou het aan de mediabox liggen? 

Quadral
Gedreven Liefhebber
  • 68Posts
  • 7Oplossingen
  • 16Likes

Stel de box via een TV in op een vaste resolutie en probeer het dan nog eens. dit wilt nog wel vaker helpen. Je kunt verschillende resoluties testen.

Jasper192
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de box op mijn tweede (computer)beeldscherm gespeeld en toen alle resoluties getest. Maar de box speelt nog steeds niet op de beamer af. 

Ik begrijp er niets van. De 'welkom' speelt de beamer wel af, maar daarna niets meer. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2569Posts
  • 325Oplossingen
  • 470Likes

Hey @Jasper192, welkom hier op de Community!

Wat ontzettend balen dat je sinds kort geen beeld meer hebt als je via de beamer iets wilt kijken! Ik kan mij voorstellen dat dit een ontzettend gemis is. Ik denk graag met je mee. 

Het feit dat je nog wel welkom in 6 talen ziet, geeft aan dat de mediabox wel opstart. Ik begrijp dat je het ook op een computerscherm hebt getest, waar het goed op werkt. Het probleem lijkt dus ergens te liggen in de connectie tussen de box en de beamer zelf. 

Heb je ook al een andere HDMI kabel uitgeprobeerd? Net als @borry52 is het eerste waar ik aan denk een HDCP probleem.

Heb je bijvoorbeeld ook een laptop of pc (of een ander apparaat) die je met je beamer kunt verbinden via HDMI? Werkt dat wel? 

Jasper192
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Marije,

Fijn dat je meedenkt! Ik heb inderdaad een laptop verbonden met de HDMI-kabel en die doet het wel. Het is enkel de zending van beeld door de mediabox die ineens niet meer op de beamer werkt, voorheen heb ik daar nooit problemen mee gehad en was er gewoon perfect beeld. Uit het niets lukt het ineens niet meer. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 8214Posts
  • 675Oplossingen
  • 1761Likes

@Jasper192 Wil je anders nog eens de resolutie instellingen van zowel de beamer als de Mediabox Next uittesten? Mogelijk dat de resolutie v.d. Next i.c.m. de instellingen v.d. beamer voor problemen zorgt. Is de kabel waarmee je getest hebt overigens wel een High Speed HDMI kabel?

Jasper192
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het geprobeerd en ook met een nieuwe HDMI-kabel, maar nog steeds lukt het niet. Zou een nieuwe mediabox kunnen helpen? 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 8214Posts
  • 675Oplossingen
  • 1761Likes

@Jasper192 Jammer dat het nog niet werkt! Heb je de resolutie instellingen van je beamer ook al nagelopen? Het kan zijn dat de beamer niet om kan gaan met bepaalde beeldresoluties. Natuurlijk zou het ook nog aan een defect v.d. HDMI poort op de Mediabox Next kunnen liggen. Ken je ook iemand die toevallig een Mediabox Next heeft staan? Dan zou je de beamer daar ook eens op aan kunnen sluiten om te testen. Mocht blijken dat het dan wel werkt, kan ik een nieuwe Mediabox Next sturen. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 8214Posts
  • 675Oplossingen
  • 1761Likes

@Jasper192 Heb je nog gekeken naar de resolutie/beeld instellingen op de beamer zelf, of eventueel de beamer eens i.c.m. een andere mediabox getest?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 8214Posts
  • 675Oplossingen
  • 1761Likes

@Jasper192 Heb je nog naar mijn laatse tip gekeken?

Jasper192
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ha Paul,

Ik heb de beamer aan een andere mediabox gekoppeld en die deed het ook niet. Ik heb ook alle resoluties op de mediabox geprobeerd en alle resoluties op de beamer. Maar op de een of andere manier koppelt de beamer niet met de mediabox. Het lijkt erop dat het aan de beamer ligt, maar snappen doe ik het niet want ik heb jarenlang tv kunnen kijken met de beamer. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 8214Posts
  • 675Oplossingen
  • 1761Likes

@Jasper192 Wat vreemd zeg! Heb je ook al navraag gedaan bij de fabrikant v.d. beamer? Mogelijk dat de beamer niet (meer) om kan gaan met bepaalde beeldverhoudingen/resoluties of dat het HDCP protocol niet ondersteund wordt.