Alles van Pathé Thuis beleef je bij Ziggo
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Sinds gisteren nieuwe mediabox next mini gekregen omdat oude niet meer werkt (upc). Echter ik kan nu op npo1, 2 en 3 geen teletekst meer oproepen. Ook niet via de knop met de ...
Kan iemand mij helpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo iedereen,
Vanaf vandaag is Teletekst beschikbaar op de Next Mini! In dit algemene topic vind je meer informatie.
Het komt onverhoopt toch voor dat sommige Next Mini's de update nog niet binnen hebben gehaald. Voor dit kleine deel volgt later deze week een automatische update
Kun je niet langer wachten? Zet je Next Mini dan terug naar de fabrieksinstellingen zodat je box de nieuwste update binnenhaalt. Houd hierbij wel rekening dat je diverse instellen opnieuw moet configureren. Of dat wenselijk is, verschilt per gebruiker.
op de afstandsbediening links van de (home) knop zit de gids er is hoe dan ook geen teletekst op de mediabox next mini omdat het over internet gaat.
Nee helaas. Als ik daar op druk zie ik
-info
-kijk vanaf het begin
-ondertiteling en
-audio
Nou dan zijn er dus wel een paar verschillen tussen de Mediabox Next en de Mediabox Next Mini.
Dan doet Ziggo toch iets niet goed, aangezien dit gewoon mogelijk moet zijn.
Zit Teletext en niet op als app?
Het was me niet opgevallen, maar teletekst is (nog) niet aanwezig.
Next Mini - Ziggo TV doet met je mee | Ziggo
@Wim C. schreef:Nou dan zijn er dus wel een paar verschillen tussen de Mediabox Next en de Mediabox Next Mini.
De Next haalt naar ik verwacht Teletext via DVB-C binnen zoals elke TV het werdt zelfs via de ether doorgegeven. Nu kunnen we teletekst op meerde manieren benaderen, maar dit mogen we toch wel als minpunt zien.
@Wim C. Jij zat toch in de test groep, niemand daarvan die dit was opgevallen?
Nee helaa is ook niet als app beschikbaar en ik kan ook geen nieuwe app downloaden
Het teletekstsignaal wordt met de normale televisie-uitzending meegestuurd in de beeldlijnen die buiten het normale beeld vallen en dat is bij een coaxverbinding dus het geval. Omdat de Mediabox Next Mini signaal krijgt via internet ben je dus feitelijk aan het streamen. Daardoor zou het best eens kunnen zijn dat er wat vertraging zit tussen een live-uitzending en het signaal dat binnenkomt bij de Mini. De buren weten dus eerder dat er een doelpunt is gescoord. 😳
Wat wèl een dingetje is dat hiermee ook geen Nederlandstalige televisieprogramma’s van ondertitels kunnen worden voorzien via Teletekstpagina 888.
Is de Mediabox Mini dan tóch een beetje een Mediabox Min?
Nee @RoWi. ik ben wel tester maar niet van de Mini.
Nou ik begrijp het, echter ben er helemaal niet blij mee.
Is er een alternatief voor de next mini bij eenzelfde abonnement?
ah tot die tijd dat het er wel op zit is er ook
pagina 201 npo1 202 npo2 203 npo3
Omdat de Mediabox Next Mini signaal krijgt via internet ben je dus feitelijk aan het streamen.
Nee WimC streamen is echt iets heel anders.
IP TV en OTT zijn echt anders.
Teletekst kan echter zoals het bericht van Steefb laat zien heeft het vertraging. Ziggo moet nog een paar dingen leren voor ze IPTV aanbieder kunnen worden.
Niet om te sneren, als KPN via iptv teletekst kan doorgeven kan Ziggo dit ook.
@ziggpiet schreef:ah tot die tijd dat het er wel op zit is er ook
pagina 201 npo1 202 npo2 203 npo3
Teletekst is meer dan de TVgids waar je nu naar verwijst.
pagina 201 tot 203 zijn gewoon pagina's op nos teletekst alle pagina's zijn het zelfde als gewone behalve 888 om dat het de web versie is . ook is er voor Android nos teletekst app . @RoWi.
@ziggpiet schreef:pagina 201 tot 203 zijn gewoon pagina's op nos teletekst alle pagina's zijn het zelfde als gewoone behalve 888 om dat het de web versie is . ook is er voor Android ons teletekst app . @RoWi.
Je mist mijn punt, voor het programma overzicht is teletekst niet echt nodig.
Het gaat eerder om de nieuws hoogte punten of inderdaad de ondertiteling, de hoofdreden waarom de BBC dit in 1972 heeft ontwikkeld.
alleen npo 1 2 3 hebben nog teletekst
rtl enzo is hier al mee gestopt
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/rtl-stopt-met-teletekst
behalve voor de ondertiteling zie ik nu
Kleine aanvulling:
Het vertrouwde teletekst wordt op termijn toegevoegd aan de Next Mini. Een belangrijke functionaliteit van teletekst is de Nederlandse ondertiteling voor doven en slechthorenden (teletekstpagina 888). Deze ondertiteling kun je nu al (buiten teletekst om) gemakkelijk op de Next Mini aanzetten via het menu.
Heel vreemd dat de gewone Next wel TT heeft en de Next Mini niet en dat was me ook niet opgevallen.
Eerlijk gezegd heb ik TT als sinds de vorige eeuw niet gebruikt en mis ik het ook niet.
Ook al zijn de meningen daar over verdeeld, maar persoonlijk vind ik TT een achterhaald medium.
Hopelijk wordt TT voor de liefhebbers op de Mini gauw toegevoegd.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...