1
Vraag
2
Reageer en help mee
FamvTGrave

Level 3
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Geen SBS6 meer na omzetting naar digitaal

Ziggo beëindigt analoog signaal. Daarom heb ik de digitale ontvangst ingesteld. Op elke tv kan ik nu alleen geen SBS6 meer ontvangen. Rest zenders duidelijk. Weet iemand een oplossing? Want ik heb nu een zeer ontevreden ega en dochter.

21 Reacties 21
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

wat voor digitale ontvanger heeft u deze instelling toegepast

Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 5555 of 05555
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

 

Ander netwerk-ID nodig?

Philips-tv's uit 2010 en tv's uit de 6000 serie of hoger met bouwjaar 2011 kunnen met netwerk-ID 5555 de zenders niet onthouden. Hierdoor zou je om de paar dagen naar nieuwe zenders moeten zoeken en dat is natuurlijk erg onhandig. Daarom hebben we voor deze Philips-tv's andere netwerk-ID's beschikbaar. Heb je een nieuwere Philips-tv? Gebruik dan altijd netwerk-ID 5555.

 

Zie hier Lijst in de steden Ander Netwerk ID Lijst van Steden 

 

Anders kijk hier even voor de stappen plan van Ziggo Activeringscode, frequentie of netwerk-ID instellen 

 

Wat u anders nog kan doen is naar www.ziggo.nl gaan, dan inloggen op Mijn Ziggo in de rechter bovenhoek van de pagina. Ga na inlog naar Producten en kies tabblad Televisie, ziet u daar uw Decoder, Smartcard staan, druk dan even op Zenders opnieuw ophalen.

FamvTGrave
Topicstarter
Level 3
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo gaf mij aan 4444 en 47400

FamvTGrave
Topicstarter
Level 3
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

474000 bedoel ik

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

Heb je eerst module ingesteld en daarna smartcard.

FamvTGrave
Topicstarter
Level 3
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb een DVB-c op de tv. Dus alles zo op de tv ingesteld zonder externe decoder. Alle kanalen prima muv SBS6

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

Zit SBS niet op kanaal 926

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes
FamvTGrave
Topicstarter
Level 3
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

 Nee.  Helaas niet.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

Ik ga even iemand erbij vragen of die je kan verder helpen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

Ik heb even iemand @KBX458  om hulp gevraagd, want ik zie iets over het hoofd denk ik, die komt verder dit topic even bekijken.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik vond dit topic met een mogelijke oorzaak/oplossing.

https://community.ziggo.nl/t5/TV/Geen-signaal-op-SBS-6-HD/td-p/60071

FamvTGrave
Topicstarter
Level 3
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Heeft geen effect. Dit probleem met geen SBS6 doet zich voor op meerdere tv’s met dvb-c. Daarvoor analoog alles prima, nu knudde. Ook merk ik veel blokkerig beeld op zenders. Ik overweeg nu weg te gaan bij Ziggo. Dit is zeer onplezierig. Als ik meerdere Mediabox next aanvraag kan ook al niet, terwijl een kennis van mij er 3 heeft.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Een blokkerig beeld op meerdere zenders heeft ook meestal een coaxprobleem als oorzaak. Welke provider je ook neemt, een brakke coaxkabel in je binnenhuisinstallatie is je eigen verantwoordelijkheid. Alle bekabeling binnenshuis nalopen is dus van belang.

FamvTGrave
Topicstarter
Level 3
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Maar als ik weer even terug zet naar analoog alles perfect. Hoe kan dat dan?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Omdat digitaal vele malen gevoeliger is voor beschadigingen aan een coaxkabel dan analoog.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

In het begin van de Next periode kon met Maximaal 3 Next Boxen bestellen, heb ik ook gedaan en ik heb er deze week 2 uitgegooit, scheelt weer 10 euro. Door dat de actie met de Next zo snel liep en als warme broodjes over de toonbank gingen heeft Ziggo besloten deze naar Max 1 Next per klant te zetten.

FamvTGrave
Topicstarter
Level 3
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Coax aansluitingen zijn prima.

Vwb mediabox next: Dan heb je het als grote provider niet goed voor elkaar, want dit speelt al heel lang...en deze vorm van klantgerichtheid heeft voor ziggo blijkbaar geen prioriteit. Binnen enkele maanden hebben wij hier in Land van Cuijk overal glasfiber. Die providers bieden onbeperkt aantal uitgebreide digitale decoders. De keuze wordt op deze manier steeds eenvoudiger. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

Wij hebben ook Glasvezel/fiber en kunnen ook naar een andere provider maar dit heeft niks met Ziggo te maken. Als een andere maatschappij meer aanbied dan betaal je voor een extra Box en dat doe je bij Ziggo ook, je kan extra boxen krijgen maar geen extra Next, omdat er geen genoeg voorraad is. Maar een CI+ module of een Humax kan je als alternatief bestellen, deze zijn € 2,- voor de CI+ en € 4,- voor de Humax. 

 

 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @FamvTGrave

Vervelend om te lezen dat als je de TV omschakelt naar het digitale signaal je problemen ervaart met blokkerig beeld en SBS6 zelfs volledig mist. Dit probleem is er niet begrijp ik als je de TV instelt op het analoge signaal. Zoals @KBX458 al aangeeft komt dat doordat het digitale signaal vele male gevoeliger is.

Je geeft aan dat de coax aansluitingen prima zijn. Deze zijn op het oog prima? Hoe heb je dit getest/uitgesloten als mogelijke oorzaak van de problemen die je ervaart? Je maakt binnen je abonnement ook gebruik van de Mediabox Next. Hierop ervaar je deze problemen ook met blokkerig beeld en SBS6? En kun je toelichten hoe alles is aangesloten op het signaal? Gezien er meerder TV's in huis aangesloten zijn moet het signaal verdeeld worden. 

Wat betreft je vraag omtrent de Extra Mediabox Next. Ik zie dat @Dave! deze vraag al heeft beantwoord. Een Extra Mediabox Next bestellen is momenteel niet mogelijk en het is helaas ook niet bekend wanneer dit wel weer mogelijk zal worden. Andere mogelijkheden zijn er wel hiervoor en al genoemd door @Dave! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic