GerardVijfde

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Geen RTL en SBS

Zo van het een op het ander geen RTl of SBS en ander zenders!

De andere zenders werken wel. Wie weet raad?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Ik heb even een oudere "klacht" van je opgespoord, deze oplossigen gelden nog steeds.

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/analoog-naar-digitaal-slecht-beeld-26211#post271505

Zet anders hier even een foto van je aansluitingen en eventuele splitters/ versterkers.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Ik heb even een oudere "klacht" van je opgespoord, deze oplossigen gelden nog steeds.

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/analoog-naar-digitaal-slecht-beeld-26211#post271505

Zet anders hier even een foto van je aansluitingen en eventuele splitters/ versterkers.
AlexKruyshoop

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat had ik ook een dag voordat ik mijn Next Mini had aangesloten. Kaart zit nog in de HUMAX maar geen SBS- en RTL-zenders.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

@AlexKruyshoop 

zoals ik in dat andere topic al aangaf is er een kans dat de kaart in de humax gedeactiveerd is omdat je een next mini hebt ontvangen. na 14 dagen werkt het oude product dan niet meer

 

het "knopje" waar ik hierin naar verwijs is het knopje op de next mini 😉

"druk het knopje op de mini 8 sec in, dan gaat hij in koppelmodus. druk vervolgens op de afstandsbediening de 0 én TV knop ingedrukt net zolang totdat deze gekoppeld is. dat rtl en sbs het niet meer doen op de humax komt omdat de kaart die erin zit gedeactiveerd is na de installatie van de mini. beste is om even een topic te openen zodat we daarin verder kunnen helpen"

 

het was makkelijker om zelf een topic te openen, maar ik blijf hier maar reageren om te kunnen helpen..

AlexKruyshoop

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb geen knopje, alleen een 1/0-knop en die kan ik lang indrukken.  

 

AlexKruyshoop

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En ik heb nog steeds niet alle zenders!

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

Duidelijker kan ik het niet uitleggen helaas. Misschien dat klantenservice er wel uitkomt..

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

Hi @AlexKruyshoop welkom op de Ziggo Community. Laten we eens gaan kijken hoe we er voor gaan zorgen dat jij weer naar SBS en de RTL zenders. Wanneer je naar deze zenders zapt, zie je dan ook een melding en zo ja welke? 

AlexKruyshoop

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E16.

 

Schijnt dat de Humax niet meer werkt, gaat nu via de Next Mini. Die doet echter niks, ook de vijf seconden indrukken van de standby-knop geeft geen resultaat. Koppelen van de afstandsbediening gaat eveneens niet.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

de knop op de mini moet minimaal 6sec ingedrukte gehouden worden om m in "pairing mode" te krijgen. daarna minimaal 10sec de 0 + tv toets op ab ingedrukt houden. werkt het niet, dan weer proberen 6-7 sec de knop op de mini ingedrukt te houden. de humax doet het nog wel, maar de kaart die erin zit niet, dat gaf ik inderdaad al eerder aan.

Uitgelicht topic