1
Vraag
2
Reacties
Pejo55

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Geen RTL en SBS op nieuwe tv mét CI+ module.

Nieuwe LG geïnstalleerd, tevens nieuwe Next Mini, maar als ik gewoon buiten de Next Mini om kijk geen RTL en SBS en nog enkele zenders. Gebruik de smartcard die in de oude tv zat.

Wie kan mij op weg helpen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

@Pejo55 haalt uw TV die kanalen helemaal niet binnen of ziet u de mededeling dat deze zijn gecodeerd?  Wat staat er op de andere kant van deze modules?

U noemt een nieuwe Next Mini, is deze helemaal nieuw voor u of had u er al een en is die vervangen. De mogelijkheid bestaat dat de smartcard is gedeactiveerd. De activatie van de Next is daar dan voor in de plaats gekomen.

Probeer eventueel netwerk id 4444 dan zou u de ongecodeerde kanalen binnen moeten krijgen van SBS en RTL.

Bekijk in context

Pejo55
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb even de ID 4444 ingevoerd en warempel het werkt. Zag dat ipv 167 er ca 60 zenders werden gedetecteerd maar hoe dan ook, het werkt.

Dank je wel.

VrGr

Peter

Bekijk in context

10 Reacties 10
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33167Posts
  • 2382Oplossingen
  • 16815Likes

Enkele vragen:

• Kun je een foto plaatsen van de bovenzijde van de module? De module moet voor CI+ 1.3 geschikt zijn.
  • Wordt de module correct herkend door de TV?
  • Heb je al een (nieuwe) zenderscan uitgevoerd zonder dat de module geplaatst is en hierbij de instellingen frequentie 474 MHz, netwerk-ID 5555, modulatie 64-QAM en symboolsnelheid 6875/6900 ks/s gebruikt?
  • Is de landinstelling van de TV correct?
Pejo55
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

20230818_083646.jpg

 deze modules heb ik, de akties heb al uitgevoerd,

Peter

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

@Pejo55 haalt uw TV die kanalen helemaal niet binnen of ziet u de mededeling dat deze zijn gecodeerd?  Wat staat er op de andere kant van deze modules?

U noemt een nieuwe Next Mini, is deze helemaal nieuw voor u of had u er al een en is die vervangen. De mogelijkheid bestaat dat de smartcard is gedeactiveerd. De activatie van de Next is daar dan voor in de plaats gekomen.

Probeer eventueel netwerk id 4444 dan zou u de ongecodeerde kanalen binnen moeten krijgen van SBS en RTL.

Pejo55
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

20230818_083622.jpg

Dit zijn de modules die ik heb.

Ik heb die splinternieuwe Nextmini, die werkt prima. maar ik kijk normaal altijd direct via de, zeg maar, kabel aansluiting. dat vind ik fijner als die mediaboxen, die gebruik ik om op te nemen enz. Maar ja, als dat niet meer werkt?.

MVG, Peter

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

Degene met de paarse sticker zou mogelijk niet meer compatibel kunnen zijn met de nieuwe TV echter maakt dat voor het inlezen van de zenders niks uit, Welk model LG is deze voor de Nederlandse markt bedoeld?

En wat ik eerder al vroeg ziet u een melding als u kanaal 4 kiest? 

Pejo55
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb even de ID 4444 ingevoerd en warempel het werkt. Zag dat ipv 167 er ca 60 zenders werden gedetecteerd maar hoe dan ook, het werkt.

Dank je wel.

VrGr

Peter

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

Die 60 kanalen klopt en de RTL en SBS kanalen zijn niet in 1080i beschikbaar. Als u 5555 gebruikt dan ontvangt uw TV de RTL en SBS kanalen ook gezien het hogere cijfer, echter verwacht ik dan dat u een melding krijgt dat deze gecodeerd zijn iets in die trant.

Deels is het zonde om een Next Mini niet te gebruiken. Of enkel vanwege het opnemen in de cloud, echter dat is uw eigen keuze.

youriy

Level 17
  • 3112Posts
  • 154Oplossingen
  • 748Likes

De blauwe module zou het moeten doen. De paarse is te oud.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

@youriy 

Je bedoelt te oud voor hele nieuwe televisies vanaf bouwjaar 2022? Want bij mij heeft een versie 1.2 het gewoon gedaan in een Samsung uit 2018.

Karel.

Level 16
  • 2088Posts
  • 265Oplossingen
  • 1441Likes

Controleer of je Next mini en smartcard bekent zijn in “Mijn Ziggo” app of de website https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/producten/televisie. Hopelijk is je Next mini niet in de plaats gekomen voor de smartcard en CI+ module.

Als je nog gebruik kan maken van een CI+ module met smartcard kan het zijn dat je abonnementsgegevens op je smartcard niet meer actueel zijn.

Volg dan onderstaande stappen:

• Op de Mijn Ziggo website bij producten -> televisie -> smartcard -> instellingen -> zender aanbod ophalen **
  • Mijn Ziggo app bij producten -> smartcard -> Meer info -> Probleem met je smartcard oplossen -> Zenders opnieuw op halen **.

noot: **

Let wel, je haalt niet de zenders opnieuw op, op de TV, maar je smartcard wordt voorzien van actuele abonnementsgegevens.

Op de tv zef moeten dan ook de zenders geïnstalleerd zijn met netwerkt ID (0)5555 om ook de gecodeerde commerciële kanalen in HD te kunnen zien. 

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Haal-je-zenders-opnieuw-op-via-Mijn-Ziggo/ba-p/665683

De blauwe CI+ interactieve module is een V1.3. De paarse CI+ module is een V1.1 en is niet interactief. Bij mij werken beide op een Sony TV model 2015.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic