Vraag
Reacties
Sacha1
Level 2

Geen NPO 1, 2 en 3 meer op tweede tv

Sinds een aantal weken heb ik geen NPO 1, 2 en 3 meer op mijn 2de TV.
Hierop kijk ik niet via de mediabox, maar via de kabel.

Ik krijg een melding dat de zenders enkel nog beschikbaar zijn op HD formaat, maar de TV is gewoon HD-ready.
Alle andere zenders kan ik ontvangen, maar die 3 dus niet meer.
Ik heb de zenders al opnieuw ingesteld en fabrieksinstellingen van de TV terug gezet, helpt niet.
Ziggo Klantenservice zegt dat ik dan een mediabox erbij moet huren voor 4 euro per maand. 
Ik vind dit nogal gek, het zou gewoon moeten werken toch. Ik heb een volledig abonnement van Ziggo en mijn tv is geschikt...
Iemand tips?

 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
106 Reacties 106
Steefb
Level 20

Probeer het eens op kanaal 925 en verder.

 

heb je netwerk ID 4444 of 5555 gebruikt?

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemiddag @Sacha1,

Welkom op de Community! Vervelend dat je geen NPO 1, 2 en 3 meer hebt op je tweede tv. 

Gezien de melding over HD, heeft dit waarschijnlijk te maken met het nieuws dat de NPO-kanalen over gaan op HD-kwaliteit. Vermoedelijk staat je tweede tv onverhoopt nog op SD- ingesteld. Het netwerk ID kan hierin het verschil maken, houd je ons op de hoogte of dat ook daadwerkelijk zo is? 

0 Kudos
Sacha1
Level 2
Topicstarter

Ik had 4444 gebruikt, nu net met 5555 geprobeerd, zelfde probleem. Weer alle kanalen beschikbaar behalve 1, 2 en 3. Ook niet op andere kanalen.

0 Kudos
Sacha1
Level 2
Topicstarter

Helaas is het niet gelukt. 

0 Kudos
youriy
Level 17

Wat is het merk en typenr van de tv?

0 Kudos
Sacha1
Level 2
Topicstarter

Het is een Panasonic TX-L24C5E

0 Kudos
RoWi
Level 20

HD ready houd in dat deze TV alleen 720i kan weergeven geen 1080i. De televisie zal dit niet kunnen downscalen en of overweg kunnen met mpeg4 codering, hoewel het lijkt erop dat dit model wel met mpeg4 overweg moet kunnen, volgens de info die ik terugvind. Dat je de kanalen te zien krijgt met deze melding houd simpelweg in dat je niet de goede kanalen krijgt aangeboden, die vreemde situatie hebben we onlangs eerder kunnen lezen.

 

0 Kudos
Sacha1
Level 2
Topicstarter

Is daar een oplossing voor?  😊

0 Kudos
RoWi
Level 20

In dat andere geval is het vanzelf opgelost, meer dan de kanalen opnieuw zoeken en daarbij alleen digitaal kiezen zijn er niet veel opties. Eventueel zelf een Humax kopen, via een van de verkoop websites. De tv is wel verouderd aan het raken, je had wezenlijk nu al de NPO HD kanalen moeten ontvangen op 1 net zo goed hoort kanaal 14 al HD te zijn.

0 Kudos
Sacha1
Level 2
Topicstarter

Ik heb kanaal 14 gewoon via 1080i HD... (zie bijlage)

0 Kudos
RoWi
Level 20

Dan is er wezenlijk geen reden dat je de NPO HD kanalen niet kan ontvangen.

Voor de ongecodeerde kanalen is 4444 als netwerk ID gebruikelijk daarmee hoor je de NPO kanalen in HD al vanaf 1 te ontvangen. Is dit stappen plan ook gevolgd?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/zenders-zoeken#/ik-wil-kijken-zonder...

 

 

Sacha1
Level 2
Topicstarter

Ja die heb ik gevolgd, deze link had ik van de Ziggo klantenservice ontvangen 😊

0 Kudos
RoWi
Level 20

@Sacha1  schreef:

Ja die heb ik gevolgd, deze link had ik van de Ziggo klantenservice ontvangen 😊


Dan is dit net zo'n raar en vaag probleem als dat andere topic, die ik zo snel niet terug vind.

Gevonden.

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Hoe-van-SD-naar-HD/td-p/876866

En hier nog zo'n situatie.

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/SD-kanalen-NPO-worden-niet-meer-doorgegeven-925-926-927-hoe-o...

 

 

0 Kudos
sebas14
Level 11

....

0 Kudos
Sacha1
Level 2
Topicstarter

@RoWi deze draadjes doorgenomen maar geen oplossing gevonden. Ik heb kanaal 14 Ziggo gewoon in HD, BBC one en two kan ik ontvangen. Er lijkt niks raars met de TV.. maar nog steeds geen NPO 1, 2 en 3.

0 Kudos
Sacha1
Level 2
Topicstarter

@sebas14 ik zie geen reactie maar alleen .... ? 😊

0 Kudos
RoWi
Level 20

@Sacha1 en dat laatste is dus het rare in jouw situatie.

In mijn optiek had je nooit die kanalen met die meldingen horen te zien.

@sebas14  heeft vermoedelijk zijn reactie in getrokken na het lezen van alle berichten.

0 Kudos
Sacha1
Level 2
Topicstarter

@RoWi hopelijk komt er nog iemand met de gouden tip 😅

0 Kudos
RoWi
Level 20

@Sacha1  schreef:

@RoWi hopelijk komt er nog iemand met de gouden tip 😅


Ik heb wel een tip vervang deze bijna 10 jaar oude TV. Ps in je start bericht noem je dat je een volledig abonnement afneemt, gaat dat om TV en Internet van Ziggo en welk TV product basis KabelTV of TV Start?

0 Kudos