Vraag
Reacties
Oplossing
Jan571
Level 2

Geen HDMI signaal

Sinds een paar weken krijg ik geregeld bij het inschakelen van de Media Next op de tv geen beeld en komt de opmerking geen HDMI signaal. Als ik de mediabox uit/in schakel of de HDMI stekker los en weer aankoppel komt het beeld terug. Weet iemand hoe deze vervelende storing kan worden opgelost.

Alvast bedankt

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.
Level 20

Al een andere kabel of HDMI poort geprobeerd?

Bekijk in context

9 Reacties 9
Meldingen
Aan Uit
Jan F.
Level 20

Al een andere kabel of HDMI poort geprobeerd?

Steefb
Level 20


Speel eens met de cec setting van je tv..

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Consumer_Electronics_Control

 

Het is de technologie achter commerciële benamingen zoals BRAVIA Sync (Sony), Viera Link (Panasonic), Anynet+ (Samsung), Sonos Beam (Sonos)[1], EasyLink (Philips), 1-Touch Play (Roku)[2], Aquos Link (Sharp), Regza Link (Toshiba), RIHD (Onkyo), Simplink (LG), EZ-Sync (JVC) en Netcommand (Mitsubishi).

 

Bert
Level 21
T.E.A.M.

En zet in de instellingen van de Next in Beeld en geluid Eén knop voor aan- en uitzetten aan, mocht dit nog niet zo staan en in de TV de functie aan om te communiceren met andere apparaten, zoals @Steefb omschreef.

Jan571
Level 2
Topicstarter

Heb nu een andere poort gebruikt en direct beeld ook bij opnieuw inschakelen van media next, maar ligt dit dan aan de HDMI poorten van de tv?

Eerst eens kijken of deze oplossing de komende dagen ook blijft werken.

Ik hou je op de hoogte.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Veel TV's hebben per HDMI ingang ook instellingsmogelijkheden per HDMI ingang.

Welke TV heb je precies?

Mogelijk geeft de gebruiksaanwijzing meer informatie over specifieke instellingen per HDMI kanaal.

0 Kudos
Jan571
Level 2
Topicstarter

Sony  KD-55AG9 uit 2019

4 HDMI poorten

Ik heb de poort altijd op de eerste poort aan gesloten gehad en nooit problemen gehad.

Probeer nu poort 2

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Van harte welkom @Jan571! Zo te lezen ben je al goed geadviseerd door onze experts.

 

 

Laat je ons weten hoe het gaat op poort 2? Dan weten we of je probleem is opgelost.

0 Kudos
Jan571
Level 2
Topicstarter

Jan F.  heb nu een paar dagen geen probleem meer tijdens opstarten.

Bedankt voor de tip " gebruik een andre HDMI poort", maar vind het toch een vreemde zaak dat opééns een HDMI poort niet meer werkt zoals al jaren wel het geval was.

 

 

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Jan571 Dat is hetzelfde als met een lamp en alle electronica, die doen het ook jaren prima en ineens zijn ze kapot.