Sinds een paar weken krijg ik geregeld bij het inschakelen van de Media Next op de tv geen beeld en komt de opmerking geen HDMI signaal. Als ik de mediabox uit/in schakel of de HDMI stekker los en weer aankoppel komt het beeld terug. Weet iemand hoe deze vervelende storing kan worden opgelost.
Alvast bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
Al een andere kabel of HDMI poort geprobeerd?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Al een andere kabel of HDMI poort geprobeerd?
Speel eens met de cec setting van je tv..
https://nl.wikipedia.org/wiki/Consumer_Electronics_Control
Het is de technologie achter commerciële benamingen zoals BRAVIA Sync (Sony), Viera Link (Panasonic), Anynet+ (Samsung), Sonos Beam (Sonos)[1], EasyLink (Philips), 1-Touch Play (Roku)[2], Aquos Link (Sharp), Regza Link (Toshiba), RIHD (Onkyo), Simplink (LG), EZ-Sync (JVC) en Netcommand (Mitsubishi).
En zet in de instellingen van de Next in Beeld en geluid Eén knop voor aan- en uitzetten aan, mocht dit nog niet zo staan en in de TV de functie aan om te communiceren met andere apparaten, zoals @Steefb omschreef.
Heb nu een andere poort gebruikt en direct beeld ook bij opnieuw inschakelen van media next, maar ligt dit dan aan de HDMI poorten van de tv?
Eerst eens kijken of deze oplossing de komende dagen ook blijft werken.
Ik hou je op de hoogte.
Veel TV's hebben per HDMI ingang ook instellingsmogelijkheden per HDMI ingang.
Welke TV heb je precies?
Mogelijk geeft de gebruiksaanwijzing meer informatie over specifieke instellingen per HDMI kanaal.
Sony KD-55AG9 uit 2019
4 HDMI poorten
Ik heb de poort altijd op de eerste poort aan gesloten gehad en nooit problemen gehad.
Probeer nu poort 2
Van harte welkom @Jan571! Zo te lezen ben je al goed geadviseerd door onze experts.
Laat je ons weten hoe het gaat op poort 2? Dan weten we of je probleem is opgelost.
Jan F. heb nu een paar dagen geen probleem meer tijdens opstarten.
Bedankt voor de tip " gebruik een andre HDMI poort", maar vind het toch een vreemde zaak dat opééns een HDMI poort niet meer werkt zoals al jaren wel het geval was.
@Jan571 Dat is hetzelfde als met een lamp en alle electronica, die doen het ook jaren prima en ineens zijn ze kapot.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.