Richardsing

Level 5
  • 66Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Geen HBO max in update 4.41

Leuk die Next update 4.41 maar waarom zit de HBOmax app er nog steeds niet in?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

het is nog niet bekent of en waneer de HBOmax app beschikbaar komt op de next (mini)

Ziggo kan niet zomaar apps op de next mini beschikbaar stellen daarvoor moeten ze eerst afspraken maken met de app makers en licenties voor de app aanvragen.

 

mocht de HBOmax app in de toekomst naar de next (mini) komen dat wordt dat uiteraard via de community bekent gemaakt

Bekijk in context

12 Reacties 12
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

het is nog niet bekent of en waneer de HBOmax app beschikbaar komt op de next (mini)

Ziggo kan niet zomaar apps op de next mini beschikbaar stellen daarvoor moeten ze eerst afspraken maken met de app makers en licenties voor de app aanvragen.

 

mocht de HBOmax app in de toekomst naar de next (mini) komen dat wordt dat uiteraard via de community bekent gemaakt

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik heb niet het idee dat dat ooit aangekondigd is.

Jur2

Level 5
  • 64Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Net als Youtube, Netflix, en Primevideo, is HBOMax een basis App die zsm dient te worden geïmplementeerd.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@Jur2 

als HBOMax in de toekomst beschikbaar komt wordt dat via de community gemeld,

zoals eerder al aangegeven kan Ziggo de app niet zomaar aanbieden op de next (mini)

Jur2

Level 5
  • 64Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Ik zeg ook niet dat het 'zomaar' kan worden aangeboden op de next mini. Natuurlijk moet er iets voor gebeuren. Bijvoorbeeld iemand die het erop zet!

Ik lees telkens vage teksten als 'zomaar aanbieden' waarmee natuurlijk wordt gesuggereerd dat het probleem elders ligt en niet bij Ziggo. De werkelijkheid is echter anders want als elke cheapo Chinese mediaplayer zoals Roku XDS (Next Mini) het lukt om die erop te zetten dan kan Ziggo het ook.

 

Het lijkt er eerder op dat dit met valse concurrentiepraktijken te maken heeft...

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ziggo heeft geen licentie om het erop te zetten

en bij veel andere media spelers heb je de google play store waardoor het mogelijk is

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Waar komt de gedachte vandaan dat het een 'basis' app is? En waneer is een app een 'basis' app welke maatstaf is daarvoor? Een webbrowser is een basis app, en een email cliënt.

 

Het is WarnerbrosDiscovery die de app zal moeten laten ontwikkelen en beschikbaar stellen.

Zij zullen bij Liberty Global de SDK moeten aanvragen.

 

Aangezien deze nu met een fusie bezig zijn en beide diensten, HBO Max en Discovery plus gaan samenvoegen in één app hoeven we vanuit die hoek nog niks te verwachten.

 

 

Roku is een Amerikaans bedrijf daar is zover ik weet weinig tot niks Chinees aan. Het marktaandeel Roku zal voor HBO MaX interessanter zijn dan het verhoudingsgewijs handjevol klanten in Nederland met een Next/Next Mini.

 

Welke valse concurrentie? Iedereen die HBO Max wou afnemen heeft dat allang. Daar is geen app op de box van een provider voor nodig. De basis functie van een STB is en blijft lineaire TV mogelijk maken de rest is een leuke extra. Een stb vergelijken met een streambox gaat vanwege de verschillende doelen in mijn ogen niet op.

 

Nu even hardop nadenken, mijn huidige provider heeft wat opmerkingen naar buiten gebracht die erop hinten dat HBO Max of daar beschikbaar gaat komen. Zodra dit zo is verwacht ik dat Ziggo wel volgt met Primevideo ging dat niet anders.

 

 

 

PJD_

Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

Ik ben nog steeds van mening, geen apps op provider kastjes, helemaal niks, schept zoals hier vreemde verwachtingen, waarom zou HBOmax een "basisapp" moeten zijn, dan zouden alle streamingdiensten de basis moeten zijn, alleen een paar aanbieden zou dan concurrentie vervalsing zijn, maar de content/Licentie houder bepaald waar de app op mag, en niemand anders.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@MR_CHIP  schreef:

ziggo heeft geen licentie om het erop te zetten

en bij veel andere media spelers heb je de google play store waardoor het mogelijk is


Het zit iets anders in elkaar dan het wel of niet hebben van een licentie.

Net zo goed dat HBO Max (Warnermedia)  geen app voor de Liberty global boxen 'wil' ontwikkelen 'wil' Liberty Global (Ziggo) geen app ontwikkelen voor Samsungs Tizen en LG's Webos.

 

Je bedoeld een App store de Playstore is in principe Android gebonden. Roku heeft een eigen OS zover mij bekend.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ah ik dacht dat roku android omgeving had

Jur2

Level 5
  • 64Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

Basis Apps zijn de doorsnede van alle door de klanten gewenste Apps, oftewel díe Apps die iedereen gemeenschappelijk tenminste wil.

Daar horen alle grote streamingdiensten bij. En daar horen zeker níet een email client of zelfs webbrowser bij. Dit zou je weten als je je in de klanten verplaatst ipv jezelf of Ziggo.

 

De App hoeft niet te worden ontwikkeld want het is slechts compileren naar het platform van een al geschreven programma. Dat het vanuit WarnerbrosDiscovery niets zou kunnen worden verwacht omdat zij fuseren is onzin omdat de afdelingen die dit werk doen nog gewoon werkzaam zijn. Bovendien stellen zij ook nu aan de lopende band hun Apps beschikbaar en heeft dit zelfs de hoogste prioriteit omdat dit hun verdienmodel is: zonder App geen kijkers. Als Discovery+ en HBOMax zijn samengevoegd dan wordt gewoon de App middels een update verspreid. Het is niet zo dat de (afzonderlijke) App niet meer wordt verspreid totdat die update er is.

 

Ik heb het over de mediaplayer van Roku en dat is zoals Wikipedia letterlijk zegt: "Roku devices are considered to have popularized the concept of low-cost, small-form-factor set-top boxes for over-the-top media consumption." Voor land van herkomst: kijk op onderkant box.

 

Lineaire TV is afgelopen en daarom is Ziggo voor alle klanten met de Next Mini gekomen. Zelfs als iemand het journaal wil kijken dan hoeft dat niet meer op de starttijd omdat je 'gewoon' terug kan kijken, wat mensen ook massaal gaan doen. Het is dan ook niet moeilijk te voorspellen dat lineair uitzenden zijn laatste tijd heeft gehad. Als iemand bv nieuws wil kijken dan klikt die op het laatste nieuws ipv rennen naar de tv om 'op tijd te zijn'.

 

Ik weet niet wie jouw huidige provider is, maar HBO Max is voor vele platformen allang beschikbaar. Ik kijk het bv via mijn LG SmartTV waarop de Linux App gewoon beschikbaar is, en dat is WebOS en niet Android. Android is ook Linux overigens. Nogmaals: gewoon compileren voor platform en gaan met die banaan (en klanten blij 😉 )

 

Waar het om gaat is dat klanten liefst met 1 apparaat werken dat alles kan wat zij willen. Dat is ook in Ziggo's belang omdat klanten dan op het Ziggo apparaat blijven en dit de kans vergroot dat zij (ook) Ziggo diensten gebruiken, zoals de aangeboden zenders. Ik ben bv weer veel meer zenders gaan kijken sinds de Next Mini omdat het vorige apparaat zo gebruikersonvriendelijk was dat het onbruikbaar was dus daarom vrijwel altijd bij de streaming's bleef.

De SmartTV's updaten slecht dus daar is een kans voor Ziggo om het centrale mediapunt voor klanten te zijn, en niet zoals Ziggo nu nog vaak denkt: kostenpost.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een uitspraak doen over wat de wens is van 'alle' klanten blijft lastig.

 

Ik kijk meer naar het doel en functie van een app, niet naar mezelf. 

 

Lineair kijken is echt nog niet afgelopen zeker niet waar het sport betreft. Dat het minder wordt zal ik niet ontkennen.

 

Op al mijn aparatuur is HBO inderdaad beschikbaar behalve de box van mijn provider (KPN) daar gaat dit topic over apps op een provider box. 

 

Ik werk ook met 1 apparaat mijn smart TV  deze is van 2018, ik verwacht zeker nog drie jaar geen problemen met updates of niet werkende apps. 

 

Hoe het verder ook zit ik verwacht pas een app op de provider boxen als de twee platformen zijn samengevoegd eerder niet. En zelfs dan is het maar afwachten de Disney+ app is ook nog nergens beschikbaar waar het provider boxen betreft.

 

Als Ziggo (Liberty Global) echt toekomst gericht werkt rollen ze een androidbox uit waarop de klanten zelf de gewenste apps kunnen installeren. Lang niet alle klanten zullen behoefte hebben aan alle beschikbare stream apps.

Uitgelicht topic