Basis Apps zijn de doorsnede van alle door de klanten gewenste Apps, oftewel díe Apps die iedereen gemeenschappelijk tenminste wil.
Daar horen alle grote streamingdiensten bij. En daar horen zeker níet een email client of zelfs webbrowser bij. Dit zou je weten als je je in de klanten verplaatst ipv jezelf of Ziggo.
De App hoeft niet te worden ontwikkeld want het is slechts compileren naar het platform van een al geschreven programma. Dat het vanuit WarnerbrosDiscovery niets zou kunnen worden verwacht omdat zij fuseren is onzin omdat de afdelingen die dit werk doen nog gewoon werkzaam zijn. Bovendien stellen zij ook nu aan de lopende band hun Apps beschikbaar en heeft dit zelfs de hoogste prioriteit omdat dit hun verdienmodel is: zonder App geen kijkers. Als Discovery+ en HBOMax zijn samengevoegd dan wordt gewoon de App middels een update verspreid. Het is niet zo dat de (afzonderlijke) App niet meer wordt verspreid totdat die update er is.
Ik heb het over de mediaplayer van Roku en dat is zoals Wikipedia letterlijk zegt: "Roku devices are considered to have popularized the concept of low-cost, small-form-factor set-top boxes for over-the-top media consumption." Voor land van herkomst: kijk op onderkant box.
Lineaire TV is afgelopen en daarom is Ziggo voor alle klanten met de Next Mini gekomen. Zelfs als iemand het journaal wil kijken dan hoeft dat niet meer op de starttijd omdat je 'gewoon' terug kan kijken, wat mensen ook massaal gaan doen. Het is dan ook niet moeilijk te voorspellen dat lineair uitzenden zijn laatste tijd heeft gehad. Als iemand bv nieuws wil kijken dan klikt die op het laatste nieuws ipv rennen naar de tv om 'op tijd te zijn'.
Ik weet niet wie jouw huidige provider is, maar HBO Max is voor vele platformen allang beschikbaar. Ik kijk het bv via mijn LG SmartTV waarop de Linux App gewoon beschikbaar is, en dat is WebOS en niet Android. Android is ook Linux overigens. Nogmaals: gewoon compileren voor platform en gaan met die banaan (en klanten blij 😉 )
Waar het om gaat is dat klanten liefst met 1 apparaat werken dat alles kan wat zij willen. Dat is ook in Ziggo's belang omdat klanten dan op het Ziggo apparaat blijven en dit de kans vergroot dat zij (ook) Ziggo diensten gebruiken, zoals de aangeboden zenders. Ik ben bv weer veel meer zenders gaan kijken sinds de Next Mini omdat het vorige apparaat zo gebruikersonvriendelijk was dat het onbruikbaar was dus daarom vrijwel altijd bij de streaming's bleef.
De SmartTV's updaten slecht dus daar is een kans voor Ziggo om het centrale mediapunt voor klanten te zijn, en niet zoals Ziggo nu nog vaak denkt: kostenpost.