1
Vraag
2
Reacties
Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Geen FOX TV op HUMAX IR-FOX C ontvangen

We zijn poosje terug verhuist naar een andere wijk heb zonet onze oude HUMAX IR-FOX C weer aangesloten maar nu ontvangen we het TV kanaal FOX niet (meer) op de ontvanger. Op onze andere Sony TV met ingebouwde DVD-C ontvangen krijgen we FOX wel binnen.

Ik heb daarop de instellingen van de HUMAX op dezelfde instellingen gezet Freq 474 en 04444 daarna laten zoeken. Ik zie bij het zoeken al geeft ie aan FTA dus free to air dat zijn niet de abonnement kanalen?

Wat gaat hier mis?
34 Reacties 34
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Guido,

De beste test is om naar kanaal 800 te gaan. Zie je daar het Ziggo logo, dan is alles in orde. Mocht dan overgegaan worden naar MPEG4, hoef je niets te doen. Zie je niet het Ziggo logo, dan zul je dus wel nieuwe apparatuur nodig hebben, maar het hangt niet van de TV af (als ik het goed heb), maar van de CI+ module en die zijn sowieso geschikt als je ze van Ziggo hebt. Tenzij je nog een oudje hebt, maar de meeste mensen hebben inmiddels wel een 1.3 module 🙂

Maar ik zou je er nu niet te veel mee bezig houden en alvast voorzorgsmaatregelen nemen. Het kan nog even duren voordat het daadwerkelijk gaat veranderen en wie weet komt Ziggo weer met een vervangingsaanbod net zoals ze vorig jaar deden. 🙂

Groet,
Evert
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Oke dat is een mooie tip. Ik heb het zonet op mijn Sony getest en krijg dan een beeld met tekst iets over onderhoud maar ik zie dus dat beeld met Ziggo tekst erop. Ik heb de tekst niet gelezen zag iets over onderhoud haha ging mij erom dat ik dat beeld dus wel zie dus dat valt alweer mee 😉

Geen idee over een vervangingsaanbod vorig jaar niets over gehoord of gelezen. Of bedoel je misschien dat je nu dus een Decoder in bruikleen kan krijgen?

Bedankt Evert!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Oh het zou prima kunnen dat de tekst inderdaad nu anders is, maar zie je niks, dan zit t fout 😉 en jij ziet gelukkig wat 🙂

Het vervangingsaanbod gold alleen voor de mensen die gebruik maakten van zo'n verouderde ontvanger en de zenderpakketten in hun abonnement hadden die omgezet werden naar MPEG4. Als je alleen het standaard pakket hebt, val je sowieso niet in die categorie en heb je er inderdaad ook niks over gehoord van Ziggo. Naar mijn idee hadden ze het toen echt netjes opgelost, maar nogmaals, ik weet niet of ze het weer op dezelfde manier gaan doen.

Die decoder in bruikleen is ook een vervangingsaanbod maar dan puur als vervanging voor het analoge signaal, dat heeft dus niets met MPEG4 te maken, maar het geeft mijns inziens wel aan dat Ziggo bereidwillig is om hun klanten tegemoet te komen 🙂

Het belangrijkste voor jou is dat je beeld hebt op kanaal 800, volgens mij is dan alles helemaal in orde :thumbsup_tone3:

Kun je nu alvast gaan sparen voor een Tesla als ze straks beslissen dat je geen diesel auto meer mag hebben:joy: :wink:
Je raakt t geld ook serieus linksom of rechtsom kwijt :grin:

Groeten!
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Ik heb het "AI1 complete" abo. nee nou oke ze lossen het misschien wel goed op en ik snap het ook wel waarom analoog verdwijnt op die bandbreedte kan je weer andere dingen doen. nu zetten ze tig tv zenders op één multiplex zender of zoiets waar vroeger je 1 enkele zender kon uitzenden maar daarom hoef ik het nog niet leuk te vinden dat ik een ouwe zak word hahaha

Ik moet soms gewoon even zeuren en dan gaat het wel weer 😉

Trouwens ik rijd natuurlijk ook een diesel hahaha en woon in Maastricht dus dan weet je van het nieuws dat ze hier dus met een milieuzone aan de slag gaan grrrr gelukkig is mijn diesel nog niet zo oud en volgens de wethouder kan ik daar straks gewoon de stad mee in maar toch inderdaad je geld word aan alle kanten uit je zak "gesjoemeld".

Mijn vrouw noemt me niet voor niets ouwe zemelaar. Misschien moet ik m'n username hier maar daarin veranderen ;o)
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Als je bij het all in 1 verder geen extra zender pakketten hebt, dan klopt het dat je er niets van gehoord hebt 🙂

Precies, het levert veel voordelen op, maar goed, iedereen heeft z'n kijk erop en dat mag 🙂 en ik heb je trouwens geen ouwe zak genoemd hoor :grin: (ik zeg alleen niet altijd wat ik wel denk:stuck_out_tongue_winking_eye: ) nee gekheid uiteraard!:blush: even lekker van je afzeuren kan zeker helpen, als dat dan ook op een leuke manier gebeurt, is er niks aan de hand toch? 🙂

Ouch, nou, zet die Tesla maar alvast klaar! Heb je die uiteindelijk niet nodig, dan kom ik um wel ophalen :sunglasses:

Haha, 'gelukkig' kunnen alleen de moderators de username veranderden, maar als je wilt, zal ik ze even een seintje geven :sweat_smile:

Groeten!
arjan

Level 9
  • 317Posts
  • 20Oplossingen
  • 30Likes
Je zou eens kunnen proberen terwijl je Humax Fox C met smartcard erin aanstaat, om via Mijn Ziggo onder producten, digitale ontvangers/smartcards, het zenderaanbod opnieuw op te halen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Guido64,
ik heb net, speciaal voor jou, ook even mijn oude IR-Fox C van zolder gehaald om e.e.a. te bekijken.
Ik woon wel in fUPC-regio, dus dat maakt wel verschil voor sommige zaken.
Met de instelling 4444 vind ik geen FOX-zender
met de instelling 5555 vind de box wel de FOX-zender, maar geeft deze niet weer omdat de smartcard ontbreekt, de box geeft dus een melding 'plaats smartcard'.
Steek ik er een oude (Ziggo)-smartcard in geeft deze de melding E16, zender geen onderdeel van abo, wat logisch is, want mijn regio kent het de fZiggo-smartcard niet.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
N.N. wrote:
Hallo Guido64,
ik heb net, speciaal voor jou, ook even mijn oude IR-Fox C van zolder gehaald om e.e.a. te bekijken.
Ik woon wel in fUPC-regio, dus dat maakt wel verschil voor sommige zaken.
Met de instelling 4444 vind ik geen FOX-zender
met de instelling 5555 vind de box wel de FOX-zender, maar geeft deze niet weer omdat de smartcard ontbreekt, de box geeft dus een melding 'plaats smartcard'.
Steek ik er een oude (Ziggo)-smartcard in geeft deze de melding E16, zender geen onderdeel van abo, wat logisch is, want mijn regio kent het de fZiggo-smartcard niet.


Als je er een actieve irdeto smartcard instopt doet ie het wel.
Verwijderd account
Niet van toepassing
youriy wrote:
N.N. wrote:
Hallo Guido64,
ik heb net, speciaal voor jou, ook even mijn oude IR-Fox C van zolder gehaald om e.e.a. te bekijken.
Ik woon wel in fUPC-regio, dus dat maakt wel verschil voor sommige zaken.
Met de instelling 4444 vind ik geen FOX-zender
met de instelling 5555 vind de box wel de FOX-zender, maar geeft deze niet weer omdat de smartcard ontbreekt, de box geeft dus een melding 'plaats smartcard'.
Steek ik er een oude (Ziggo)-smartcard in geeft deze de melding E16, zender geen onderdeel van abo, wat logisch is, want mijn regio kent het de fZiggo-smartcard niet.


Als je er een actieve irdeto smartcard instopt doet ie het wel.

Hallo youriy,
Heb ik niet (meer), heb nu een mediabox XL met virtuele smartcard.
Maar een actieve fUPC-card zoals die nu nog in de Pace-boxen zit werkt niet met deze decoder, zoals ik eens heb geprobeerd toen in nog een Pace had, dit is echt een fZiggo-toestel met smartcard en een FTA-toestel voor fUPC-regio.
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Hoi N.N. enorm bedankt joh dat waardeer ik heel erg dat je de moeite gedaan hebt de oude decoder op te duikelen en aan te sluiten. arjan kwam met de volgende tip
arjan wrote:
Je zou eens kunnen proberen terwijl je Humax Fox C met smartcard erin aanstaat, om via Mijn Ziggo onder producten, digitale ontvangers/smartcards, het zenderaanbod opnieuw op te halen.


Nadat ik dit gedaan had kon ik op de oude FOx-C alle digitale kanalen weer bereiken dus probleem hiermee opgelost en heb weer een hoop van jullie allemaal geleerd waarvoor dank.

Echt geweldig dit forum met geweldige mensen !!!
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Guido64,
Graag gedaan en veel plezier met het 'oude beestje'.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Geen mail gehad van dit topic, maar klasse dat het weer voor elkaar is Guido64.

Nu gewoon niet teveel meer nadenken over alles, want dat is slecht voor jezelf en toch niet altijd te veranderen. We hebben helaas niet overal grip op. En zolang het oude Foxje nog werkt, gewoon van genieten. Daarna komt er vast weer een oplossing. Je hebt al een smartcard, dus zou je een Humax 5300c van marktplaats plukken ben je voor 25-30 euro klaar en kun je weer een tijd vooruit. Kosten moeten maken is altijd zonde, maar soms kan het gewoon niet anders en dat is dat het niet waard om er zelf aan onderdoor te gaan.

Opa Willem heeft gesproken!

Veel kijkplezier!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Guido64 wrote:
Hoi N.N. enorm bedankt joh dat waardeer ik heel erg dat je de moeite gedaan hebt de oude decoder op te duikelen en aan te sluiten. arjan kwam met de volgende tip
arjan wrote:
Je zou eens kunnen proberen terwijl je Humax Fox C met smartcard erin aanstaat, om via Mijn Ziggo onder producten, digitale ontvangers/smartcards, het zenderaanbod opnieuw op te halen.


Nadat ik dit gedaan had kon ik op de oude FOx-C alle digitale kanalen weer bereiken dus probleem hiermee opgelost en heb weer een hoop van jullie allemaal geleerd waarvoor dank.

Echt geweldig dit forum met geweldige mensen !!!


Yes, wat super!
Onwijs #LekkerBezig, Arjen. En ook jij, @Guido64 voor het vele actief zijn en de snelle terugkoppeling. #LekkerBezig!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
N.N. wrote:
Hallo Guido64,
ik heb net, speciaal voor jou, ook even mijn oude IR-Fox C van zolder gehaald om e.e.a. te bekijken.
Ik woon wel in fUPC-regio, dus dat maakt wel verschil voor sommige zaken.
Met de instelling 4444 vind ik geen FOX-zender
met de instelling 5555 vind de box wel de FOX-zender, maar geeft deze niet weer omdat de smartcard ontbreekt, de box geeft dus een melding 'plaats smartcard'.
Steek ik er een oude (Ziggo)-smartcard in geeft deze de melding E16, zender geen onderdeel van abo, wat logisch is, want mijn regio kent het de fZiggo-smartcard niet.


"speciaal voor" een andere gebruiker zoveel werk verzetten. Kijk, dat is wat ik nou zo tof vind aan de Community. Ook jij bent enorm #LekkerBezig @N.N.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag JK9

Reactie hier verwijderd en reeds geplaats in je eigen topic.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic