1
Vraag
2
Reacties
Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Geen FOX TV op HUMAX IR-FOX C ontvangen

We zijn poosje terug verhuist naar een andere wijk heb zonet onze oude HUMAX IR-FOX C weer aangesloten maar nu ontvangen we het TV kanaal FOX niet (meer) op de ontvanger. Op onze andere Sony TV met ingebouwde DVD-C ontvangen krijgen we FOX wel binnen.

Ik heb daarop de instellingen van de HUMAX op dezelfde instellingen gezet Freq 474 en 04444 daarna laten zoeken. Ik zie bij het zoeken al geeft ie aan FTA dus free to air dat zijn niet de abonnement kanalen?

Wat gaat hier mis?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
arjan

Level 9
  • 317Posts
  • 20Oplossingen
  • 30Likes
Je zou eens kunnen proberen terwijl je Humax Fox C met smartcard erin aanstaat, om via Mijn Ziggo onder producten, digitale ontvangers/smartcards, het zenderaanbod opnieuw op te halen.

Bekijk in context

34 Reacties 34
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Digitaal TV met CI module / Horizonbox:

Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 5555 of 05555 Wel FOX
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

Digitaal TV zonder CI module / Horizonbox:

Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444 Geen FOX
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

Zie https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Ah oke mooi bedankt Be rt,
Ik heb dat ondertussen aangepast nu vind ie inderdaad FOX wel kan hem kiezen zeg maar maar dan krijg ik melding:

E16 Dit programma maakt geen deel uit van uw abonnement.

Ik ontvang hem wel op mijn andere TV met een CI+ module.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dat is het verschil, met een CI+ module met een smartcard heb je deze zender wel, maar in de FTA zit hij niet.
Zie zenderoverzicht bij Zenderoverzicht digitaal en Zonder smartcard (Kabel TV): https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Ik heb in die HUMAX ook een smartcard zitten. Nu ik de instellingen heb aangepast vind de HUMAX FOX wel maar kan ik toch nog steeds het beeld niet zien zegt hij dat FOX niet bij mijn abonnement hoort.

Krijg melding.
E16 Dit programma maakt geen deel uit van uw abonnement.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Guido64

Ik denk dat je daarvoor even contact moet opnemen met de helpdesk, maar.... je kan je Fox straks toch niet meer gebruiken, daar Ziggo overgaat op een ander systeem, Mpeg4, waarmee het oude baasje ' H de Fox' niet meer mee kan werken. Deze al oude decoder word dus straks toch een keer uit het zicht verdreven. Wil je een Humax houden, je hebt al een smartcard, kijk dan eens op marktplaats naar een Humax 5300c, of veel beter, naar een 5200c. Vooral die laatste is de moeite waard en durf je het aan gebruikt te kopen, zeer goed betaalbaar te verkrijgen.
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
hmm oke bedankt Willem-A
Wat een gedoe allemaal het word er allemaal niet simpeler op.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Tja, de techniek gaat de laatste jaren ook wel erg snel. Maar aan de andere kant: de Fox c is ook wel erg oud hoor. Toen ik het al een paar jaar geleden eens met Humax/Quantis over de Fox c had, vroegen ze al lachend om men die dan nog weleens gebruikte... Maar dat gebeurt vaker als dat je denkt.

Maar bij Ziggo komt dat nu wel tot een eind, net als het gebruik van de nieuwere Fox Z.

En als je eenmaal de 5200c hebt, gaat er i.t.t. de Fox wel een wereld voor je open. Allemaal weer even wennen, maar zeker een positieve verbetering.
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
nou mijn wereld is al open genoeg we hebben niet zo'n behoefte aan on demand en 2 miljoen films ik wil gewoon paar simpele tv zenders kunnen kijken als ik online zit en mijn vrouw haar paar zendertjes waar ze altijd naar kijkt wij hebben geen grote tv behoeftes wat dat aan gaat.

Maar nu ging ik dus klanten service bellen kreeg een stem aan de lijn waar ik mijn smartcard nummer moest invullen dan zou die opnieuw geactiveerd worden als je een E16 error had. Toen de card weer erin gedaan en nog steeds E16.

Daarna maar opnieuw gebeld om een medewerker aan de lijn te krijgen maar toen was het opeens 22 uur geweest en dus pech. Nu even het kookpunt weer omlaag zien te krijgen brrrr

Allemaal leuk en aardig als die humax fox het straks niet meer doet maar moet Ziggo dan niet gewoon zorgen dat wij tv kunnen blijven kijken we betalen toch om tv te kunnen kijken? Zelf een kastje kopen ga ik niet aan beginnen.

Bedankt voor de tips!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Guido64

Op die discussie wil ik niet teveel ingaan, maar als de zender Fox straks weer werkt, kun je natuurlijk gewoon afwachten hoe lang je nog toe kan met de Humax Fox c. Aan de andere kant vind ik wel dat je niet kan verwachten dat Ziggo deze kosteloos vervangt als dat nodig is, gezien de leeftijd van de Fox c.

Maar dat zijn uiteraard mijn woorden. De uiteindelijke beslissing daarvoor ligt uiteraard bij Ziggo, maar ik kan me bovenstaande reactie van hen afkomend dus wel voorstellen.

Succes in ieder geval. Als het niet lukt met de helpdesk kan een van de moderators, b.v. Lycke Ziggo er wel naar kijken. Bij deze even geroepen... :wink:
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Dus dan stopt straks analoge tv en die Fox decoder werkt binnenkort niet meer en kan ik dus geen tv meer kijken op dat toestel. Goed verdien model wel. Ik mag toch aannemen dat Global Liberty aandelen heeft in Humax.

Nee dat kan je inderdaad niet verwachten van Ziggo dat er een kosteloze vervanger komt bij een klant sinds 1999 die je zonder signaal gaat zetten dat ben ik met je eens.

Ik zal dat zo aan mijn vrouw doorgeven. Jammer schat ga maar breien.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Als eerste, het zijn mijn woorden. Ik weet niet wat Ziggo doet, maar vertelde het scenario dat ik me kan indenken. Maar dat kan best anders liggen en dat gaf ik du ook eerliojk aan.

Maar als het analoge signaal gaat stoppen en je hebt niet de mogelijkheid beneden of elders in huis digitaal te kijken, via b.v. een Tv met DVB-C tuner, krijg je van Ziggo in ieder geval 1 nieuwe digitale decoder (Humax 5500) welke alleen met de vrije zenders kan werken, gratis in bruikleen. Voor een volgende dient 29,95 te worden betaald, maar ook deze is in bruikleen. Met de geste om de eerste decoder gratis in bruikleen te stellen, komt Ziggo de klanten welke straks niet digitaal kunnen kijken, na het wegvallen van het analoge, dus al tegemoet.

Wat ze verder voor je kunnen regelen weet ik niet, want ook ik ben maar gewoon een medeklant. Maar daarom heb ik dus ook de hulp van Lycke ingeroepen, en om het niet te laten ontsporen wacht ik haar reactie verder maar af, maar dat kan wel; even duren. Ik weet niet of zij morgen (vrijdag) aanwezig is, of dat er uberhaubt een moderator aanwezig zal zijn.

Maar als de zender Fox weer werkt, is het tot zover weer in orde natuurlijk. En je kan van een decoder als de Fox c nou eenmaal niet verwachten dat deze een leven lang zal meegaan. De Fox is sowieso al een erg oud model op de markt, dat aardig spierballen toont, want andere apparaten gaan vaak minder lang mee. Zeker tegenwoordig. Ook niet altijd wat ik voor ogen heb, maar helaas wel realiteit.
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Nou ja elk elektronisch paraat heeft natuurlijk een beperkte levensduur maar ik betaal toch al voor dat tv signaal en dan ben ik ook nog verplicht een kastje te kopen ik heb al een kast daar kan ik prima tv op kijken alleen veranderen ze ongevraagd de techniek waardoor mijn tv ontvangen niet meer voldoet ik vind het maar raar allemaal hoe het eraan toe gaat.

En ja ik heb zeker nog een ander toestel in de slaap kamer daar heb ik een CI+ module in.
Maar dat doet er niet toe dit toestel heeft me ook ooit geld gekost en werkt prima alleen aan het andere eind lopen ze de boel te verpesten.

Het is dat mijn vrouw nog naar bepaalde zender wil kunnen kijken als het aan mij lag had ik de tv al lang verbannen. Ik kijk prima online tv met de NPO app.

Nee maar ik begrijp je volledig hoor dat jij ook maar een gewone klant bent en forum lid met goede bedoelingen daarvoor ben ik je dankbaar.

Ik heb al eens eerder een aanbod gekregen dat we een nieuwe ontvanger zouden krijgen maar dan krijg je ook een nieuw abonnement of zoiets waardoor de toegang tot usenet server vervalt en dat vind ik geen goed idee.

Daarbij als we een gratis decoder krijgen die alleen de vrije zenders kan ontvangen hebben we niets meer aan de extra kanalen die we hebben vanwege dubbele abonnement bij ziggo en vodafoon waarvan we ook al vele jaren klant zijn.

Niet dat ik die extra kanalen nou zo interessant vind maar mij vrouw wel denk ik.
Nou ja we zien wel in elk geval bedankt Willem-A en ik wacht af of we iets horen hier van Lycke-Ziggo
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Guido64 wrote:
Dus dan stopt straks analoge tv en die Fox decoder werkt binnenkort niet meer en kan ik dus geen tv meer kijken op dat toestel. Goed verdien model wel. Ik mag toch aannemen dat Global Liberty aandelen heeft in Humax.

Nee dat kan je inderdaad niet verwachten van Ziggo dat er een kosteloze vervanger komt bij een klant sinds 1999 die je zonder signaal gaat zetten dat ben ik met je eens.

Ik zal dat zo aan mijn vrouw doorgeven. Jammer schat ga maar breien.


Je noemt hier het uitschakelen van het analoge signaal en het omzetten naar MPEG4 in 1 adem, terwijl er jaren tussen die 2 wijzigingen kan zitten. Ik weet net als Willem niet wat Ziggo gaat doen, maar op basis van eerdere veranderingen (bijvoorbeeld het stopzetten van het analoge signaal en het gratis kunnen krijgen van een eerste ontvanger) verwacht ik dat Ziggo ter zijner tijd ook met een oplossing komt.

Ik zou die breinaalden nog even in het stof laten liggen en vooral je hier niet te druk over maken 🙂 levert je een hoop gedoe op terwijl nog totaal niet duidelijk is wanneer er iets gaat gebeuren en hoe.

Groet,
Evert
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Hmm oke bedankt Evert
Dat stelt me alweer wat gerust 😉
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Gelukkig! 🙂

Een gedeelte van de extra zenders is al overgezet naar MPEG4 en toen kon je eenmalig een gratis ontvanger aanvragen bij Ziggo als je ook 1 of meerdere van die zender pakketten af nam. Kans is dus erg groot dat dat straks ook gaat gebeuren, maar ja, zeker weten doe ik het uiteraard niet en wie weet het Ziggo personeel nu ook nog niet als het omzetten nog even gaat duren.

Ik hoop in ieder geval dat ik je geen valse hoop heb gegeven :grimacing: maar de tijd zal het leren. 🙂

Ik ga mn bed opzoeken, truste! 😉
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Guido64. Welkom op de Ziggo Community!
Ik help je graag verder, zodat je snel weer gebruik kunt maken van alle zenders in je abonnement. Ook neem ik graag de opties van wel/niet een nieuwe Mediabox met je door.
Momenteel heb je een abonnement zonder apparatuur voor digitale TV in bruikleen. De apparatuur die je hebt, is dus van jezelf. Mocht je een Mediabox in bruikleen willen, ga je daarmee wel altijd over naar een nieuw abonnement met dus ook de nieuwe voorwaarden. Hierin heb je zelf natuurlijk de keuze.

Nu is me op dit moment nog niet geheel duidelijk of de zender fox wel of niet werkt. Kan je me vertellen hoe het er nu voor staat? Mocht het nog niet werken, kan je me dan de laatste 3 cijfers van de smartcard die je in de Fox decoder gebruikt geven?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Ik haal nog even een paar dingen uit je berichten waar ik een opmerking/vraag over heb.

Daarbij als we een gratis decoder krijgen die alleen de vrije zenders kan ontvangen hebben we niets meer aan de extra kanalen die we hebben vanwege dubbele abonnement bij ziggo en vodafoon waarvan we ook al vele jaren klant zijn.


Ja en nee. Ik zie dat je momenteel Movies en Series L hebt, als gratis extra. Dit is een on demand abonnement. Dit kan je nu met je Fox decoder ook niet ontvangen, toch?

Daarna maar opnieuw gebeld om een medewerker aan de lijn te krijgen maar toen was het opeens 22 uur geweest en dus pech. Nu even het kookpunt weer omlaag zien te krijgen brrrr


Oef. Ik snap dat dit niet lekker voelde, nu je al niet zo blij was met hoe alles ging. Helaas is het wel zo dat de telefonische klantenservice na 22:00 niet meer bereikbaar is. De chat is momenteel wel 24 uur per dag bereikbaar! Dus je hebt altijd de mogelijkheid iemand van de klantenservice te bereiken.

maar moet Ziggo dan niet gewoon zorgen dat wij tv kunnen blijven kijken we betalen toch om tv te kunnen kijken?


Ja en nee. Je betaalt in jouw abonnement voor het TV signaal. En dat hou je gewoon. Zoals gezegd; in jouw abonnement zit geen apparatuur voor digitale TV in bruikleen. Tegenwoordig leveren we dit wel in de abonnementen en ook jij kunt hier natuurlijk naar overgaan. Maar dan ga je dus wel met de nieuwe voorwaarden (waaronder de voorwaarde dat je een Mediabox in bruikleen krijgt, waar je dus ook Movies en Series L mee kunt kijken!)
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey @Guido64. Welkom op de Ziggo Community!
Ik help je graag verder, zodat je snel weer gebruik kunt maken van alle zenders in je abonnement. Ook neem ik graag de opties van wel/niet een nieuwe Mediabox met je door.
Momenteel heb je een abonnement zonder apparatuur voor digitale TV in bruikleen. De apparatuur die je hebt, is dus van jezelf. Mocht je een Mediabox in bruikleen willen, ga je daarmee wel altijd over naar een nieuw abonnement met dus ook de nieuwe voorwaarden. Hierin heb je zelf natuurlijk de keuze.

Nu is me op dit moment nog niet geheel duidelijk of de zender fox wel of niet werkt. Kan je me vertellen hoe het er nu voor staat? Mocht het nog niet werken, kan je me dan de laatste 3 cijfers van de smartcard die je in de Fox decoder gebruikt geven?


Hoi Lycke,

Nee fox werkt nog steeds niet op de HUMAX Fox decoder. De laatste 3 cijfers zijn 224 van die smartcard. De rest van je verhaal is redelijk duidelijk maar blij word ik er niet van.

Bedankt voor de uitleg.
Random
Topicstarter
Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes
Willem-A en Evert96

Jullie hebben het erover dat Ziggo overgaat naar mpeg4 compressie techniek. Wat als ik nu nieuwe tv's koop kunnen die dan straks ook mpeg4 aan? Niet dat ik straks over 'n jaar met 2 nieuwe tv's zit die ook weer niet meer werken want dan ontplof ik zo'n beetje.

Andere vraag kan mijn Sony met CI+ ook die mpeg4 niet meer aan?

Eerst schaffen ze het gas af moeten we aan de zonnepanelen en warmtepomp á duizenden euro's dan nieuwe tv technieken brrr het geld is niet aan te slepen op deze manier.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic