1
Vraag
2
Reacties
Rocketmannetje

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen Engels commentaar voetbal wedstrijden

Waarom heb ik geen Engelse commentaar meer bij Premier League en moet listen naar de vervelende Nederlandse commentaar. Ik heb geen keys meer terwijl op Spaanse la Liga is er wel Engelse commentaar.

53 Reacties 53
Hans LeJeune

Level 6
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

We zijn nu een paar maanden verder en Ziggo is nog steeds stil. Waarom ons niet vertellen wat er echt speelt? Wie weet kun je zelfs op begrip rekenen.

Maanden terug vroeg ik (en anderen opperden dit ook) waarom het tweede kanaal tijdens PL wedstrijden dan niet commentaarvrij kan zijn? Alleen stadiongeluid. Technisch stelt dat niets voor.

Is het dan echt zo, wat ik ergens las, dat het Nederlands commentaar ons door de strot geduwd moet worden?

Het volledige gebrek aan openheid van Ziggo valt me erg tegen.

Tip: stop sponsoring Ajax (dat kost vast veel meer dan het opbrengt) en besteedt dat aan je klant. Breng BBC4 bijvoorbeeld terug. Geef weer de Imdb waarderingen bij films. En er is zo veel meer dat jullie kunnen doen.

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Het antwoord dat we hebben, is al gegeven. We mogen helaas het Engelse commentaar niet doorgeven, en daarom is het dus niet meer beschikbaar. De wens om het commentaar uit te zetten (en enkel stadiongeluiden door te geven) is intern doorgezet. 

Hans LeJeune

Level 6
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes
Lycke Ziggo wrote:

Het antwoord dat we hebben, is al gegeven. We mogen helaas het Engelse commentaar niet doorgeven, en daarom is het dus niet meer beschikbaar. De wens om het commentaar uit te zetten (en enkel stadiongeluiden door te geven) is intern doorgezet. 

Dat “het niet meer mag” is duidelijk!! Dat herhalen jullie steeds, is al lang het punt niet meer.

De stadiongeluid optie is al vele maanden geleden “doorgezet”. In 2019 werd het volgens mij al geopperd. Het bleef daarna stil.

Wellicht dat jullie ons bij het hervatten van de PL gaan verrassen. Hope springs eternal.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Erg transparant is het allemaal niet van de kant van Ziggo. Het enige wat we te horen hebben gekregen is dat het doorgeven van het Engelse commentaar “niet meer mag”. Geen enkele uitleg over het hoe en waarom. Ik vermoed dat het een ordinaire geldkwestie is.

Hans LeJeune

Level 6
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Het gebruik van de twee beschikbare audiokanalen bij het Engels voetbal door Ziggo blijft toch een vreemde aangelegenheid. Voor corona, in 2019 al, maar ook nu nog.

 

Bij de Spaanse en Italiaanse competitie geven de twee audiokanalen ook twee verschillende mogelijkheden. Je hebt iets te kiezen. Wil je bijvoorbeeld fake stadiongeluid?

 

Bij Engels voetbal zijn op beide kanalen hetzelfde Nederlandse commentaar  te horen. En nu op beide kanalen ook met namaak stadiongeluid, dus die keuze heb je ook al niet als kijker.

 

Het was de schuld van de PL, “Engels commentaar mocht niet meer”. Zo zei Ziggo destijds. Maar nu nog zijn beide kanalen identiek. Vreemd.

 

En veel kijkers vragen sinds vorig jaar al om een kanaal zonder Nederlands commentaar. Iets waar Ziggo niet op reageert.

 

En nu is er bekervoetbal. Engels commentaar kan dan wel, dat dacht ik althans. Nu ook weer twee identieke kanalen met Nederlands commentaar en fake stadiongeluid.

 

Opvallend is trouwens dat als je herhalingen van Engelse wedstrijden kijkt (uit de corona tijd) er plots wel twee verschillende audiokanalen zijn.

 

Waarom de Engelse competitie in audio zo moet afwijken van de rest is me al lang een raadsel. Misschien dat er ooit een uitleg komt.

 

Ik vrees dat op dit schrijven de standaard reactie komt van “we mogen geen Engels commentaar meer uitzenden”. Ziggo denkt dat zijn kijkers langzaam van begrip zijn. En een antwoord geven aan je abonnees, overschat.

 

 

Hans LeJeune

Level 6
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Wat dan wel opvallend was vandaag, op het 2e audiokanaal van de FA Cup wedstrijd Newcastle - City was alleen stadiongeluid te horen!! Geen Nederlands commentaar!! Primeur.

Dat belooft nog wat voor het nieuwe PL seizoen, toch, Ziggo?!

Al was er ook de BBC als alternatief, Engels commentaar met strandgeluiden.

Moeilijk, moeilijk.

 

 

Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes

Sinds de Brexit mogen ook niet eens meer de BBC programma's gepauzeerd en teruggespoeld worden, Ziggo doet het nog wel, (hoe lang nog?) de KPN niet meer.
Ik denk dat jullie de schuld bij de BBC moeten zoeken en niet bij Ziggo.
Schaf een satellietschotel aan en je kunt ze Free to Air bekijken en met alle opties er wel bij. De meeste 4K TV's hebben al een satelliettuner er in zitten, dus alleen een schotel en een LNB is voldoende en richt deze op de Astra2.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Brexit heeft daar niets mee te maken. Zeker niet nu we tot 1 januari in de transitieperiode zitten waarin er nog helemaal niets verandert. 

Het heeft wel te maken met de distributieovereenkomsten die de BBC afsluit met buitenlandse distributeurs. 

Voor degenen die geen satellietschotel willen of kunnen plaatsen is er de mogelijkheid om via een goede (en betaalde) VPN-dienst naar Britse tv te kijken, inclusief alle replayfaciliteiten.

 

Waar we van Ziggo nog steeds geen antwoord op hebben gekregen is de vraag waarom Ziggo geen Engels commentaar meer mag doorgeven bij Premier Leaguewedstrijden. Of zou het zo zijn dat Ziggo tijden het Engelse commentaar heeft doorgegeven terwijl dat helemaal niet mocht?

PaulGregory

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Why even give the option to choose English when it's doesn't work?

 

It's like ziggo is just fucking with its customers....

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

  @PaulGregory 

Rikst Ziggo wrote:

Hallo allemaal, 

Ik heb navraag voor jullie gedaan! Het klopt dat er geen Engels commentaar meer aanwezig is bij de Premier League wedstrijden. Wij mogen de Premier League wedstrijden alleen nog maar aanbieden met Nederlands commentaar. Het Engelse commentaar is dus helaas niet meer beschikbaar.

Rikst Ziggo says:
Hello everyone,

I made inquiries for you! It is true that there is no English commentary anymore for the Premier League games. We we are not allowed anymore to bring Premier League with English commentary only with Dutch commentary, Unfortunately, the English commentary is no longer available.

PaulGregory

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Be rt wrote:

  @PaulGregory 

Rikst Ziggo wrote:

Hallo allemaal, 

Ik heb navraag voor jullie gedaan! Het klopt dat er geen Engels commentaar meer aanwezig is bij de Premier League wedstrijden. Wij mogen de Premier League wedstrijden alleen nog maar aanbieden met Nederlands commentaar. Het Engelse commentaar is dus helaas niet meer beschikbaar.

Rikst Ziggo says:
Hello everyone,

I made inquiries for you! It is true that there is no English commentary anymore for the Premier League games. We we are not allowed anymore to bring Premier League with English commentary only with Dutch commentary, Unfortunately, the English commentary is no longer available.

We know it's no longer aloud we have been told plenty of times.

 

What we want to know is why...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Maybe you can ask Premier League to.

John Peeters

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Rocketmannetje wrote:

Waarom heb ik geen Engelse commentaar meer bij Premier League en moet listen naar de vervelende Nederlandse commentaar. Ik heb geen keys meer terwijl op Spaanse la Liga is er wel Engelse commentaar.


Wat ik mij wel afvraag van wie het Engelse commentaar bij de Spaanse en Italiaanse wedstrijden. Zijn dat andere commentatoren dan die bij de Premier League? Hoe  zit dat eigenlijk?

Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes

Ik heb Sky gemaild en die zeggen dat ze alles met commentaar doorleveren en geen voorwaarden stellen. Vandaar dat je dus wel het Engelse commentaar van hen bij de andere competities hoort. Ziggo claimt zelf dat ze van de Premier League het originele commentaar niet mogen laten horen. Daar ben ik nog niet achteraan gegaan maar ik zal binnenkort eens met hen contact opnemen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic