Badr19

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen 4k philips 6503/12

Beste,

 

Ik heb de philips 6503/12 televisie. Deze tv is 4k en ondersteund op alle hdmi aansluiten hdcp 2.2. In de instellingen van de mediabox heb ik zowel 4k als automatisch geprobeerd. Ook heb ik in de tv bij de output settings 4k aangezet. Dit geeft op ziggo voetbal een flets en pixelachtig beeld. Ik heb alles geprobeerd wat in andere threads werd voorgesteld. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

image.jpg

22 Reacties 22
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik heb ook een Philips, ik ben ook lang bezig geweest om het beeld een beetje naar mijn zin te krijgen.

De 4k uitzendingen gaven nog het minste probleem, maar die zij er weinig.

 

Zoek wat op het internet naar de beste instellingen, en houdt de next op 1080i (of p).

 

Ik heb een andere serie, dus dit is alleen een richtlijn .

 

 

Deze instellingen gaven bij mij redelijk beeld. Vooral de Gamma deed het hem.

 

Picture style films

Colour 50

Contrast 69

Sharpnes 7

Brightness 65

Adv>

Colour enh uit

Colour temp koel

Contrast mode uit

Hdr Upscaling uit

Dynamic contrast uit

Video contrast 70

Light sensor uit

Gamma -2

Ultra resolution uit

Motion styles uit

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Badr19, je schrijft: Geen 4K Philips. 

 

nu begrijp ik de term '4K output settings' niet zo goed, maar elke merk heeft zo zijn vreemde teksten, echter zal elke Tv weergeven in die resolutie waarvoor deze is gemaakt. Kortom; alles wat binnenkomt onder de 4K resolutie zelf zal worden ge-upscaled. Maar hoe meer er ge-upscaled moet worden, hoe meer je dat ook zal zien in negatieve zin, ook al worden er tegenwoordig zeer goede chipsets gebruikt.

Dit nog even als toevoeging. 

Badr19
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo steef,

 

Bedankt voor het antwoord!

Dit heeft bij mijn tv helaas niet geholpen.

 

 

Badr19
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Willem,

 

bij mijn “output settings” kon ik de tv instellen op standard of optimal. De beschrijving gaf aan dat optimal het beste was voor de 4k beeldkwaliteit. Overigens speelt netflix van de tv wel op 4k, alleen de mediabox niet

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Badr19 

 

weer een van de vreemde features dus... Als 'optimal' het beste is, vraag ik me af waarom er dan een keuzemogelijkheid is. Maar dat geeft wel aan dat deze stand dus niet altijd het beste resultaat levert. Maar dat zie je veel bij Tv's. Deze staan anno nu bol van de opties, maar het best kun je dat alles maar gewoon uit laten staan. 

Maar goed, hier heb je niets aan v.w.b. mijn vraag. Dacht echter dat @Ronihd ook een Philips Tv heeft. Misschien heeft hij een oplossing? Hij komt vanzelf in dit topic. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Willem-A1  schreef:

Dag @Badr19 

 

weer een van de vreemde features dus... Als 'optimal' het beste is, vraag ik me af waarom er dan een keuzemogelijkheid is. Maar dat geeft wel aan dat deze stand dus niet altijd het beste resultaat levert. Maar dat zie je veel bij Tv's. Deze staan anno nu bol van de opties, maar het best kun je dat alles maar gewoon uit laten staan. 

Maar goed, hier heb je niets aan v.w.b. mijn vraag. Dacht echter dat @Ronihd ook een Philips Tv heeft. Misschien heeft hij een oplossing? Hij komt vanzelf in dit topic. 


 

Mijn TV is ook een andere serie 65OLED855/12 gebaseerd op Android.

Als ik op kan 14 Formule 1 kijk in 4 K dan heb ik een perfect mooi beeld , ik heb niks aan mijn standaard kijk instellingen veranderd.

 

Voetbal heb ik nog niet in 4 K gezien of bekeken dus kan daar weinig over zeggen.

Vraag aan @Badr19  , De mediabox next is aangesloten via HDMI op de HDMI port 1 van je TV ? 

En op welk kan kijk je naar de 4 k voetbal wedstrijd ? kan 14 ? 

 

EDIT : 

 

Vooralsnog weinig info over welke voetbalwedstrijden en wanneer ?? Plaatje is van 26-09-2021   11;00 uur

 

Ronihd_0-1632646618440.png

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Badr19 wat is het volledige typenr? Het formaat kan een reden zijn dat het beeld er pixelachtig uitziet, hoewel er dan iets mis zal gaan met de upscaling.

 

Ik begrijp die output settings ook niet goed. Het gaat om de input vanaf een extern apparaat, niet om wat de TV uitstuurd.

 

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Hoi @RoWi. 

 

ik heb in de winkel een Oled gezien van 75 en 85inch welke er nog uitstekend uitzagen. Dus het formaat lijkt me niet de boosdoener. Maar vreemd is het wel. Hoe los je dat nou op. Ik ken deze Tv helaas niet. 

@Ronihd dank voor je bericht. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Klopt de omschrijving pixelachtig beeld in combinatie met de foto doet mij denken aan een slechte upscaling. Of het een instelling is van TV of Next of puur de bron die minder is valt weinig over te schrijven we weten nog niet welk kanaal het om gaat.

Neem C&I of CNN die worden nog in 576 doorgegeven dus zullen er minder mooi uitzien op TV's met een grotere diameter.

 

Wat we in een winkel zien zijn doorgaans perfecte demo filmpjes op perfect ingestelde schermen. Verre van de werkelijkheid thuis. Verder zijn er meerdere klanten met een Next waarbij kanaal 14 niet altijd het resultaat geeft wat men daarvan verwacht.

 

Live UHD/4K staat nog in de kinderschoenen.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Ik heb ook standaard Tv beelden gezien destijds, omdat ik opzoek was naar een Oled Tv. Zag er echt netjes uit. En qua instellingen scheelt het nog weleens. Toen ik mijn Tv thuis kreeg moest ik daar nog veel aan doen. En degene die in de winkel staat was juist erg fel, maar dat doet men vaak vanwege de vele verlichting in de winkel en het licht afkomstig van andere toestellen. Heb nu een 55 inch Oled en als ik al 576 content weergeef, word dit ge-upscaled door de Humax naar 1080i en door de XL naar 1080p, en zelfs dat ziet er dan nog best acceptabel uit. Niet scherp uiteraard, maar ook geen pixelvorming o.i.d. HD beelden zijn schitterend, natuurlijk ook weer afhankelijk van de content die word afgespeeld. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

C&I blijft via mijn Humax toch duidelijk van mindere kwaliteit dan de native HD kanalen, acceptabel is inderdaad het juiste woord.

 

Ziggo schaalt voor de Next klanten in het systeem zelf kanaal 14 op naar UHD deze kijken naar een andere bron( ander bouqet)  dan klanten zonder Next, het gros van het aanbod is niet native UHD enkel de F1 ten dele en een verdwaalde voetbal wedstrijd zijn echt UHD.

 

Wat ik maar wil aangeven er zijn diverse stappen waar het mis kan gaan.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Willem-A1  schreef:

Ik heb ook standaard Tv beelden gezien destijds, omdat ik opzoek was naar een Oled Tv. Zag er echt netjes uit. En qua instellingen scheelt het nog weleens. Toen ik mijn Tv thuis kreeg moest ik daar nog veel aan doen. En degene die in de winkel staat was juist erg fel, maar dat doet men vaak vanwege de vele verlichting in de winkel en het licht afkomstig van andere toestellen. Heb nu een 55 inch Oled en als ik al 576 content weergeef, word dit ge-upscaled door de Humax naar 1080i en door de XL naar 1080p, en zelfs dat ziet er dan nog best acceptabel uit. Niet scherp uiteraard, maar ook geen pixelvorming o.i.d. HD beelden zijn schitterend, natuurlijk ook weer afhankelijk van de content die word afgespeeld. 


Philips ook toch @Willem-A1  ? ook een android ? 

Op de Tv zit een ingebouwde youtube app en als je daar bijvoorbeeld dit filmpje eens afspeelt, dan komt het toestel pas voor 100 % tot zijn recht.

 

https://www.youtube.com/watch?v=IjV4s7NcJLc

 

Mogelijk heb je het wel eens gezien maar dit soort filmpjes winnen het van alles wat Ziggo in 4 K aanbied en aanbood op kan 999 tijdens de EK en en Olympische spelen , dat zag er ook heel goed uit hoor maar toch het kan stukken beter en ik heb er ook alle vertrouwen in dat het gaat gebeuren.

Badr19
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Er stond bij dat je op optimal soms slecht beeld krijgt. Heb uiteraard beide geprobeerd. Inderdaad nuttelozen opties, snap niet waarom het erbij zit

Badr19
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Had dit inderdaad gelezen. Bij andere kanalen helaas ook een soort lag waarin het beeld blijft hangen en dan pixelachtig overgaat.

Badr19
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste RoWi,

 

Ik vermoed hetzelfde. Sommige kanalen geven wel goed beeld. Alleen komt daar ook een soort lag in het beeld wat ie daarna de tv daarna inhaalt. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Ronihd 

 

nee, ik heb geen Philips. Ik heb een 55 inch Panasonic. Geen Android dus. Maar inderdaad, er is content te vinden wat wel erg fraai is. Baalde dat mijn Plasma het begaf, want wilde niet aan de LCD/Led, en ben dus toch eens gaan kijken naar een Oled. Nieuw huis, nieuwe omgeving, en dus ook maar een nieuwe Tv. Is een goede keus geweest. Natuurlijk zie ik wel verschil met andere toestellen, maar om nou 2500+ euro neer te tellen gaat me ook wat te ver. Schrok van de week alleen van een vlek door een logo, maar die was gelukkig ook weer snel verdwenen. Oled is helaas vatbaar voor inbranding, dus dat moet je wel in de gaten houden. En functies als pixel shift, pixel omloop etc. veranderen daar niets aan. Dit aan laten staan (soms kan het niet eens uit) is wel raadzaam, maar het houdt echt het inbranden niet tegen als dat op de loer ligt. Die ervaring had ik al met mijn Plasma en destijds het testen van Plasma toestellen. Maar qua weergave is het fantastisch. Natuurlijk, rustig, mooie kleuren zonder verkleuring als je er schuin voor zit (grote kijkhoek) etc. en voor een dergelijke Tv een goed geluid. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Badr19 schreef:

"Sommige kanalen geven wel goed beeld. Alleen komt daar ook een soort lag in het beeld wat ie daarna de tv daarna inhaalt". 

heb je de Tv pas? Als je het niet goed krijgt en niet tevreden bent, zou je de verkoper er nog bij kunnen halen. Als de Tv niet voldoet aan wat je ervan mag verwachten, kun je deze wellicht nog ruilen. Ik hoor weleens dat men aangeeft dat de Oled Tv's er allemaal hetzelfde uitzien omdat men altijd de panels gebruikt van LG, maar zo werkt dat natuurlijk niet. Er zijn ten eerste verschillende soorten panels, en ten tweede is de techniek erachter ook bij elk merk weer anders. 

-->Is het je trouwens weleens opgevallen dat bij kijken het zwarte kader rondom steeds iets in breedte gaat verschillen? Dat komt door de pixelbeschermingsfunctie, zoals pixel shift, pixel omloop, of hoe je het maar noemen wilt. Bij Expert was men dit nooit opgevallen, maar dat deed het mij wel. Ben er eens met wat foto's heen gegaan, en men ging meteen bij de andere Tv's kijken, waar men het toen inderdaad ook zag. 

Badr19
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De tv heb ik helaas al langer. Alleen de mediabox is “nieuw”.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Oeps, dat is jammer @Badr19 ...

Uitgelicht topic