1
Vraag
2
Reacties
Rooverz

Level 6
  • 111Posts
  • 2Oplossingen
  • 49Likes

Geen 4K output Mediabox Next

Hallo,

Het lukt mij met geen mogelijkheid om 4k beeld te krijgen op mijn 4k uhd tv ue48hu7500 van Samsung. Ik heb de Next zowel via mijn marantz versterker als rechtstreeks op de tv aangesloten.

Als ik mijn NUC pc aansluit (met dezelfde hdmi als de Next) krijg ik op de tv gewoon 4k beeld.

Ik heb in mijn tv ook al diverse hdmi kanalen geprobeerd en daarbij de UHD color functie zowel aan als uit gehad.

Zie ik iets over het hoofd waarom het niet werkt? Snelheid van internet is goed (249mb) en signaalkwaliteit in de Next geef aan goed.

Wie kan mij helpen?
46 Reacties 46
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Marcel 16 

 

1. Je reageert op een topic uit mei 2019.

2. Het is al opgelost,

Marcel 16

Level 5
  • 51Posts
  • 4Oplossingen
  • 16Likes

lol, ik heb koffie nodig , hahaha, sorry

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Even voor de meelezers die schrikken van de prijzen van genoemde HDMI kabels.

Een HDMI kabel doet het wel of doet het niet.

Deze kabels zijn mogelijk geschikter voor je budget en geschikt voor de Next:

Zwarte kabel diverse afmetingen: HDMI kabel - 2.0b - Premium High Speed - Versie: 2.0b - Premium High Speed, Verguld: Ja, Aansluiting...

 

Witte kabel 0,75 meter: HDMI kabel - 2.0b - High Speed - HDMI Kabel, Versie: 2.0b - Premium High Speedmet Ethernet, Extra: G...

 

Andere Premium High Speed HDMI kabels: HDMI 2.0 kabel kopen | Allekabels.nl

Gerrit Imbos

Level 6
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes

Laat ik nou het zelfde probleem hebben. Geen 4K in het menu van de Mini te zien. Ook heb ik een Apple TV 4K 64 Gb aan mijn Marantz SR 6007 hangen. Deze staat ingesteld op 4K SDR 30 fps. Prachtig mooi beeld met een resolutie van 3840x2160. Ook de ATV aan de versterker via ARC. De ingangen al van beide gewisseld. Geen resultaat voor de Mini. Ook op de versterker  videoconversie zowel uit als aan geprobeerd. Bij videoconversie op HDMI en 4K wel 3840x2160 25p beeld. De Apple TV 4K werkt goed bij videoconversie.

 

83763C24-B153-4C48-9E08-64986AF412D4.jpeg

Gerrit Imbos

Level 6
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 27Likes


Wel moet ik opmerken dat bij NetFlix via de Apple TV wel Ultra HD staat en bi j NetFlix via de Mini alleen maar HD staat of te vinden is.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Gerrit Imbos zo'n mooi stukje techniek en dan lijkt nog niet alles optimaal te werken. We gaan eens kijken waar precies de schoen wringt.

Het zit hem vaak in de details, gelukkig zijn daarvoor genoeg kenners en kunners in deze omgeving!
 

Dit lijkt me iets voor @Wim C. Wil je eens meekijken aub? 

Janike

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo klantenservice kon me dit niet vertellen. Thanks voor uw bericht. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic