hukem016
Liefhebber
  • 24Reacties
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Geen 4K op nextbox terwijl ik de duurste abo heeft en kan ook bij instellingen geen 4K meer

Hoi beste toppers, Ik heb in huis alles om 4K te kunnen kijken en heb daarom de next kast genomen omdat je daar 4K uitzendingen mee kon kijken zoals formule 1 en e.d.

In het begin toen ik de next box kreeg kon ik bij instellingen bij resolutie 4K aanklikken, maar dat is na een update van ziggo verdwenen en is automatisch daarvoor in de plaats gekomen.

Nu neem ik formule 1 altijd op en de f1 uitzending in 4K kon ik niet terug kijken omdat bij opnames een melding stond dat de opname in 4K mislukt was.

En dat kan natuurlijk.

Maar ik wou vandaag crashen in keuken terug die ik opgenomen had en stond weer de melding van``  4K word niet ondersteund, check of je tv en kabels 4K ondersteunen. en check in de instellingen van je mediabox of de $k optie aanstaat.

Maar die optie kan ik niet kiezen zoals boven vermeld?????

Wat is hier aan de hand?

De HDMI kabel van 60 cm van audioquest de vodka serie van ongeveer €160 euro kan het niet liggen

Hoe is dit mogelijk?

Alvast en ook bijvoorbaat erg bedankt voor uw reactie en als het kan ook een oplossing!

Met vriendelijke groet,

Lucas Hukema.

12 Reacties 12
Steefb
Expert
Expert
  • 8317Reacties
  • 1473Oplossingen
  • 2367Likes

@hukem016  schreef:

De HDMI kabel van 60 cm van audioquest de vodka serie van ongeveer €160 euro kan het niet liggen

Toch zit daar waarschijnlijk het euvel, probeer de originele ziggo kabel eens.

hukem016
topicstarter
Liefhebber
  • 24Reacties
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hoi beste SteefB, bedankt voor uw reactie, amazon en netflix doen wel in HDR uitzenden.

Maar ik ga het testen.

Nogmaals bedankt!

hukem016
topicstarter
Liefhebber
  • 24Reacties
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ook de originele ziggo  kabel brengt geen verandering in dit probleem.

hukem016
topicstarter
Liefhebber
  • 24Reacties
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ook niet na resetten!

anoniemforum
Expert
Expert
  • 4493Reacties
  • 302Oplossingen
  • 669Likes

welke merk type tv heb je ?

en zit de next rechtsreeks op de tv of op een receiver

hukem016
topicstarter
Liefhebber
  • 24Reacties
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hoi beste Anoniem,

Erg bedankt voor uw reactie!

Ik heb de Philips 650led934/12 met een Yamaha CX-5200 en MX-5200 en de nextbox is aangesloten door de ziggo monteur.

Het vreemde is dat ik de 4K optie bij de resolutie instelling in het begin wel had en hem daar ook op had staan.

Na een update van Ziggo was opeens de 4K optie keuze verdwenen en in plaats daarvan kwam automatisch te staan.

Waardoor ik niet meer de keuze had om hem op 4K te zetten.

En daar zit volgens mij het euvel in, want de foutmelding geeft ook aan dat ik de box op 4K moet instellen.

Amazon primevideo en netflix doet hij wel in HDR weergeven.

Ik snap hier helemaal niks meer van??

Waarom doet hij deze twee kanalen wel in 4K, maar de sportkanalen van ziggo niet?

anoniemforum
Expert
Expert
  • 4493Reacties
  • 302Oplossingen
  • 669Likes

als de mediabox next op de Yamaha CX-5200 aangesloten zit kun je de next dan eens rechtstreeks op de tv aansluiten

hukem016
topicstarter
Liefhebber
  • 24Reacties
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hoi beste toppertje bedankt voor uw reactie, dat is namelijk al vele malen gedaan en echt alle mogelijkheden die je maar verzinnen kan is al diverse malen uitgevoerd met kabels fabrieksinstellingen opnieuw en 30 seconden de stekker eruit  bedenk het maar

Maar het probleem blijft en dat is gekomen na een update van ziggo een ruime tijd geleden.

Toen de nextbox uitkwam heb ik deze direct besteld om van die Horizenbox af tekomen die ik elke dag moest resetten.

De monteur van ziggo die nextbox aangesloten heeft en ingesteld heeft en de resolutie op 4K heeft gezet was ik er zeer blij mee ook mede omdat de beeldkwaliteit met sprongen omhoog gingen.

En bij de instellingen van beeld en geluid bij HDMI-resolutie kon je voorheen de resolutie op 4K zetten, maar na een update van ziggo is daar automatisch  voor in de plaats gekomen en is de 4K instelling verdwenen.

en waarom is voor mij een raadsel.

er staat nu alleen,

automatisch

1080P

1080I

720P

576P

en dat was voorheen,

4K

1080P

1080I

720P

576P

terwijl als ik bijvoorbeeld crashen in de keuken terug wilt kijken krijg ik een melding,

4K word niet ondersteund

check of je tv en kabels 4K-video ondersteunen.

en check in de instellingen van je mediabox of de ``4K OPTIE`` aanstaat.

Dus snapt u het nog?

Je word er constant erop gewezen dat de klant iets niet goed doet en gebrekkig apparatuur of kabels heeft.

Ik heb hier voor vele duizenden euro`s aan 4K apparatuur staan en nog doe ik iets niet goed en ligt het nooit aan ziggo.

Een monteur sturen doen ze niet en een nieuwe nextbox opsturen doen ze niet en word je met een kluitje het riet in gestuurd met `` we zetten het door naar `` en bieden totaal geen oplossing voor de klant die wel elke keer zijn dure abonnement mag betalen, maar niet volledig gebruik van kan maken.

Vat dit alstublieft niet persoonlijk op.

KWORTERGEKVAN beste toppertje.

Maar u word erg bedankt voor uw reactie!!!

anoniemforum
Expert
Expert
  • 4493Reacties
  • 302Oplossingen
  • 669Likes

het lijkt op een bug in de firmware wacht maar even op een moderator 

Vincent Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1830Reacties
  • 158Oplossingen
  • 382Likes

@hukem016 Wat gek dat je bij HDMI resolutie geen 4K meer ziet staan! Ik heb het bij mezelf gecheckt en zie deze optie nog keurig staan. De Next box draait hier op de laatste firmwareversie. Wil je via instellingen checken op welke firmwareversie de box draait? En wil je ook eens een fabrieksreset uitvoeren via het menu? Heb je ook al een andere HDMI poort op je tv getest? 

Daarnaast is het niet zo dat alle content op Ziggo Sport in 4K wordt uitgezonden. Het beperkt zich uitsluitend tot de F1 trainingen, kwalificaties en race op Ziggo Sport kanaal 14. 'Crashen in de keuken' wordt dan ook niet in 4K kwaliteit uitgezonden. 

hukem016
topicstarter
Liefhebber
  • 24Reacties
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hoi beste Vincent Z, bedankt voor uw reactie.

Alles wat u als testen en proberen opnoemt is al vele malen gedaan.

Als ik crashen in de keuken terug wil kijken krijg ik deze onderstaande melding

4K word niet ondersteund       

check of je tv en kabels 4K-video ondersteunen.

en check in de instellingen van je mediabox of de ``4K OPTIE`` aanstaat.

En om verwarring te voorkomen en omdat ziggo niemand wilt sturen heb ik voor a.s. dinsdag een afspraak gemaakt met de firma Botman in Hoorn ( een zeer professionele audio zaak ) om alles te checken en controleren.

En kom hier volgende week op terug en wachten wel af wat de monteur gaat vertellen.

Nogmaals erg bedankt voor uw reactie en een prettig weekend gewenst!

Steefb
Expert
Expert
  • 8317Reacties
  • 1473Oplossingen
  • 2367Likes

@Vincent Z schreef.

Daarnaast is het niet zo dat alle content op Ziggo Sport in 4K wordt uitgezonden. Het beperkt zich uitsluitend tot de F1 trainingen, kwalificaties en race op Ziggo Sport kanaal 14. 'Crashen in de keuken' wordt dan ook niet in 4K kwaliteit uitgezonden.

Dit klopt niet, Ziggo Sport kanaal 14 wordt altijd in 4k uitgezonden. Meestal door ziggo geüpscalede hd of sd content. Bij echte uhd zie je een logo rechtsboven.

Uitgelicht topic