Sinds kort in he bezit van een LG 4K tv. Alles aangesloten vanaf de Ziggo next naar de versterker Arcam AVR 390 met Audioquest HDMI kabels Cinamon 48 op de ARC aansluiting, zowel versterker als tv. Deze kabels moeten 4K ondersteunen incl. HDR. De versterker is ingesteld op 4K passthrough.
Mijn beeld op de tv is HD en geen 4K. In het menu op de Ziggo next kan ik ook geen 4K selecteren, de hoogste resolutie is 1080P. Sluit ik de next direct aan op mijn tv dan kan ik wel 4k selecteren op de next en afspelen.
Als ik 4K vanaf mijn media player (Zappity) via mijn versterker speel heb ik ook 4K op mijn tv.
Ik heb de next naar fabrieks instelling terug gezet, zonder resultaat.
Iemand een idee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi Dave
Probleem opgelost. Verschillende ingangen op mn versterker geprobeerd en bij een gaf hij wel 4K door. Lag dus aan het aansluiten.
In ieder geval bedankt voor je snelle reactie!
Mvg. Jan
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zou dus inhouden een logitech remote aanschaffen om de HDMI out te programmeren. Misschien een optie, wacht eerst nog naar andere reacties af. In ieder geval bedankt voor de tip!
Hoi Dave
Probleem opgelost. Verschillende ingangen op mn versterker geprobeerd en bij een gaf hij wel 4K door. Lag dus aan het aansluiten.
In ieder geval bedankt voor je snelle reactie!
Mvg. Jan
Ik heb de gebruiksaanwijzing ook gelezen en ik dacht dat alle hdmi- ingangen tenminste 4k60hz zouden moeten doorgeven?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.