1
Vraag
2
Reacties
AnneliesE.

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gecodeerde tv zenders na vervangen versterker

Beste allemaal,

ik heb van Ziggo n nieuwe versterker gekregen omdat de oude kapot was gegaan en ik dus geen tv meer kon ontvangen in mijn slaapkamer.

mijn schoonzoon heeft hem geïnstalleerd maar nu krijg ik op ‘n aantal zenders ( o.a. RTL4. RTL5 en SNS6 ) de mededeling GECODEERD. Voorheen was dat nooit! Hoe is dit te verhelpen? Wel ontvang ik tientallen andere zenders, ook commerciële, ik heb ‘n “ complete” abonnement.

wat zou de oorzaak kunnen zijn en hoe is dat te verhelpen? 
ik ben volkomen digibeet, dit ter info 😞

ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@AnneliesE.Dan zou de oplossing (kunnen) zijn de zenders opnieuw te zoeken met de netwerk ID die ook in het bericht van @jenson  te vinden is: (0)4444
https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/televisie/digitale-en-interactieve-televisie-install...

Met behulp van deze wizard zou het moeten lukken de tv weer aan de praat te krijgen. Laat het weten als je vast loopt waar het is. Dan kunnen we verder helpen.

 

 

Bekijk in context

9 Reacties 9
AnneliesE.
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik vergat te vermelden dat in mijn huiskamer wèl alle zenders zijn te ontvangen. Mijnklacht betreft dus het 2e toestel in de slaapkamer.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@AnneliesE.  Hoe wordt er op de 2e TV gekeken? Met een losse mediabox of via de TV zelf en dan met of zonder aparte CI+ module.
Wel apart overigens dat een versterker wissel het coderen van zenders kan veroorzaken.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Het lijkt erop dat "schoonzoon" de zenders opnieuw heeft laten opzoeken en daarbij een andere groep zenders heeft ingesteld dan eerst. Als de tv een geldige smartcard heeft dan moet die waarschijnlijk weer geactiveerd worden.

Heeft de tv geen CI slot en kaart dan moet het vrij te ontvangen pakket gekozen worden bij installatie. Dan verdwijnen de extra kanalen en meldingen.

Dit alles heeft niets met het vervangen van de versterker te maken. Daardoor krijg je niet ineens meer of minder zenders.

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-opnieuw-instellen#/

jenson

Level 10
  • 440Posts
  • 35Oplossingen
  • 167Likes

Op 16 mei 2022 zijn de zenders verwijderd die nog met mpeg-2 werkten,

behalve enkele lokale zenders.

Nu werken ze met mpeg-4, in 2 varianten: SD (720 x 576) of HD (meestal 1920 x 1080).

De commerciële zenders zijn in 2 varianten, beide op kanalen 4 .. 10 en 12.

. gecodeerd in HD (smartcard nodig), Netwerk ID (0)5555 

. ongecodeerd in SD, Netwerk ID (0)4444

Het begin van de zenderlijst:

  1: NPO 1 HD                    NPO 1 HD

  2: NPO 2 HD                    NPO 2 HD

  3: NPO 3 HD                    NPO 3 HD

  4: RTL 4 HD                 |  RTL 4

  5: RTL 5 HD                 |  RTL 5

  6: SBS6 HD                  |  SBS6

  7: RTL 7 HD                 |  RTL 7

  8: Veronica HD / Disney XD  |  Veronica / Disney XD

  9: Net5 HD                  |  Net5

 10: RTL 8 HD                |  RTL 8

 11: FOX HD                       FOX HD

 12: RTL Z HD                 |  RTL Z

 13: Ziggo TV HD                Ziggo TV HD

 14: Ziggo Sport                 Ziggo Sport

 15: Comedy Central HD   Comedy Central HD

 

Voor wie Zenders zoeken nieuw is:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/zenders-zoeken#/

 

Instelgegevens:

Oud Ziggo gebied (fZiggo):

frequentie 474 MHz, symbolrate 6875, modulatie 64 qam.

Oud UPC gebied (fUPC):

frequentie 474 MHz, symbolrate 6900, modulatie 64 qam.

AnneliesE.
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor uw snelle reactie! Mijn 2e tv bekijk ik zonder aparte mediabox en zonder zo’n aparte kaart, alleen zit er ‘n kabel achterin vanuit de woonkamer via de zolder.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@AnneliesE.Dan zou de oplossing (kunnen) zijn de zenders opnieuw te zoeken met de netwerk ID die ook in het bericht van @jenson  te vinden is: (0)4444
https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/televisie/digitale-en-interactieve-televisie-install...

Met behulp van deze wizard zou het moeten lukken de tv weer aan de praat te krijgen. Laat het weten als je vast loopt waar het is. Dan kunnen we verder helpen.

 

 

AnneliesE.
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

U ook bedankt voor de snelle reactie. Volgens mij heeft mijn schoonzoon inderdaad de zenders opnieuw op laten zoeken. Zoals ik hierboven reeds schreef heb ik geen aparte kaart o.i.d., het betreft wel ‘n nieuwe tv . Ik zal uw antwoord aan mijn schoonzoon doorgeven in de hoop dat hij daar iets mee kan.

overigens kon ik voor het verwisselen van de versterker de nu ontbrekende (gecodeerde) zenders wèl ontvangen, echter vanaf kanaal 925 (NPO1) dus ik denk en hoop dat de oplossing ligt in het verwisselen van de 2 varianten.

ik zal uw antwoord met de tabel aan hem doorgeven.

AnneliesE.
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Jenson,

Hartelijk dank voor uw snelle reactie.

ik heb terug gereageerd op 2 collega-raadgevers van u en bij de tweede abusievelijk gereageerd op uw suggestie van de 2 varianten voor de commerciële zenders.

ik hoop dat daar de oplossing zit. Ik geef het aan hem door en laat het resultaat hier weten.

Fijn weekend nog verder voor u allen.

AnneliesE.
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat gaan we ( nou ja: mijn schoonzoon) proberen.

ik laat het u weten, maar moet even kijken wanneer mijn schoonzoon in de gelegenheid is.

nogmaals dank.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic