1
Vraag
2
Reageer en help mee
Roy_Bachnoe

Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gecodeerd signaal

Ik heb mijn smart tv met CI+ module gereset en nu krijg ik geen betaalde zenders meer. Ik krijg de melding ‘gecodeerd signaal' op o.a. de RTL zenders. Ik heb de ci+ module opnieuw geinstalleerd zoals beschreven op de ziggo site maar het lukte niet. Ik heb afgelopen dinsdag via de chat deze storing aan ziggo doorgegeven. Ziggo zou het op dezelfde dag dit oplossen.  Helaas zit ik o steeds met hetzelfde probleem.

Hoe kan ik deze nu oplossen ?

36 Reacties 36
HereIsTom

Gedreven Raadgever
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes

Even kijken of je smartcard goed staat in Mijnziggo en daar even de zenders opnieuw ophalen.

Roy_Bachnoe
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb in Mijnziggo de smartcard gecontroleerd en de zenders weer opgehaald. De module zit ook goed in de tv.

Na 30 minuten wachten krijg ik weer dezelfde melding. en nu ?

Teun
Expert
Expert
  • 4058Posts
  • 175Oplossingen
  • 720Likes

Kaart zit wel juist?? met gouden chip naar achteren en even opwrijven.

 

Teun.

Roy_Bachnoe
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gouden chip zit inderdaad achter. Opwrijven heeft ook niet geholpen..

Vóór het resetten van de tv heeft ie het zo ook gedaan...

Teun
Expert
Expert
  • 4058Posts
  • 175Oplossingen
  • 720Likes

Even tussendoor, over welke tv hebben we het??

 

Teun.

Roy_Bachnoe
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb een Samsung UE55ES8000

Teun
Expert
Expert
  • 4058Posts
  • 175Oplossingen
  • 720Likes

Oke duidelijk. Als je de zenders laat zoeken dan krijg je wel ned1, 2 3 en de regionale zenders neem ik aan. Het heeft altijd gewerkt? zo ja, waarom is de  reset gedaan dan?

 

Teun.

RoWi.
Expert
Expert
  • 12931Posts
  • 582Oplossingen
  • 3600Likes

Daarmee verband houdend is de reset gedaan met de module in de TV?

Is de zender zoek methode eerst zonder smartcard gedaan zoals in het stappenplan staat?

Roy_Bachnoe
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik krijg inderdaad de genoemde zenders.. Ik heb de zenders weer automatisch laten zoeken met de gedachte dat er door Ziggo zenders zijn toegevoegd of afgevoerd zijn

Achteraf gezien was het geen slim idee

Roy_Bachnoe
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De reset is gedaan zonder de module in de tv

Roy_Bachnoe
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ik heb het stappenplan gevolgd.

 

RoWi.
Expert
Expert
  • 12931Posts
  • 582Oplossingen
  • 3600Likes

Toch vragen je neemt TV start af geen KabelTV.

Roy_Bachnoe
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik kies  kabel TV en Digitaal

Teun
Expert
Expert
  • 4058Posts
  • 175Oplossingen
  • 720Likes

Intussen niets veranderd aan je kabels of iets dergelijks? Als je de tv op bv rtl4 zet kun je dan eens in het menu van je tv kijken naar de signaalstatus?  Staat in het menu bij ondersteuning.

kun je eens kijken wat hij daar voor waardes aangeeft ?

 

Teun.

RoWi.
Expert
Expert
  • 12931Posts
  • 582Oplossingen
  • 3600Likes

Roy_Bachnoe wrote:

Ik kies  kabel TV en Digitaal

Bij het scannen naar kanalen dat is goed. Ik bedoel bij Ziggo welk TV abonnement heb je?

Uitgaande van een CI module en smartcard is dat TV Start.


Niet van toepassing

Als je zenders gaat zoeken hoeveel vind hij dan?

Staat er ook een E 16 of iets dergelijks?

Authenticatie lukt wel met de module als je die er in stopt?

 

Dit ook al geprobeerd als je de tv op rtl4 hebt?

Ga naar mijn ziggo > producten > televisie

Dan naar beneden scrollen… en zender herstel doen met tv aan.

Test eerst het bovenstaande even voor je dit doet?

 

Roy_Bachnoe
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De bekabeling is niet veranderd en de signaalsterkte is 100. Ik heb ook geen E16 melding

De zenders en pincode hersteld en na ruim 20 minuten wachten krijg ik dezelfde foutmelding

Is het niet beter een nieuwe smartcard aan te vragen ?

Teun
Expert
Expert
  • 4058Posts
  • 175Oplossingen
  • 720Likes

Hier moet even een moderator naar kijken om je kaart een duw te geven!

Het her activeren kan soms lang duren, moet namelijk vanuit India gebeuren. Heb voor een klant van ons wel eens 3 dagen moeten wachten. Wordt je niet vrolijk van 

Teun.

Roy_Bachnoe
topicstarter
Stamgast
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Authenticatie lukt ook niet

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic