1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jerecho

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gecodeerd signaal bij CI+ modules

Ik maak gebruik van een drietal CI+ modules (de mediaboxen vind ik een ramp). Met de TV in de woonkamer heb ik nooit problemen. De TV wordt ook dagelijks gebruikt.

Echter bij de Tv's op de slaap -en hobbykamer(s) heb ik constant problemen. De Tv's worden weinig gebruikt, maar als ze gebruikt worden, wens ik ook beeld. Telkens wordt ik geconfronteerd met de melding “gecodeerd signaal". Bij een van de tv's is het zelfs zo, dat hij nu de melding geeft  van “Uw smartcard is verlopen". Dat heeft deze overigens wel vaker gedaan, maar ik krijg hem dan wel weer aan de praat door de zenders voor de betreffende card opnieuw op te halen. Nu lukt dat niet meer.

Ik vind het overigens wel een probleem, dat Ziggo - bij weinig gebruik - telkens de CI+ module uit de actieve status haalt (althans daar lijkt het sterk op).  Het is telkens een vreselijk gedoe, dat ook nog eens 30 minuten in beslag neemt.

Wat kan ik er aan doen, om dit probleem te voorkomen zonder dat ik de bewuste tv's elke dag een keer aan en uit moet zetten.

 

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kort door de bocht, 1 maal per week even aanzetten, weet ik uit dezelfde ervaring.

Voor de smartcard die het niet meer doet:

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Be rt wrote:

Kort door de bocht, 1 maal per week even aanzetten, weet ik uit dezelfde ervaring.

 

Ergens logisch aan de andere kant doet het me aan pre-paid telefonie denken, 5 euro tegoed kan je heel lang mee doen wel elke 6 maanden gebruiken. Al is het maar 1 sms sturen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Jerecho en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je de melding gecodeerd te zien krijgt op meerdere zenders! Als een Mediabox of TV met CI Plus langere tijd niet aangesloten is geweest komt het weleens voor dat de ontvanger niet meer
weet tot welke zenders je toegang zou moeten hebben. Ik heb op afstand even opnieuw signaal gestuurd naar al jouw smartcards. Dit zorgt er binnen nu en 24 uur voor dat je op alle zenders die binnen je abonnement vallen
weer beeld dient te krijgen. Stem je TV met CI Plus en/of ontvanger(s) af op NPO1 of 24 Kitchen. Via de frequentie van deze kanalen komt het signaaltje wat ik stuur namelijk binnen. Door op een van deze zenders af te stemmen
pakt je ontvanger het signaal sneller op.

Mocht je dit nog eens hebben, dan kun je zelf ook opnieuw signaal sturen naar je smartcards. Dit doe je als volgt:

  1. Log in op Mijn Ziggo
  2. Navigeer naar  Producten en kies voor Televisie
  3. Je ziet dan de knop “Zenders en pincode herstellen” staan.
    Druk hierop om de zenders opnieuw op je smartcard(s) binnen te halen. 
     

Laat onder dit topic maar weten of het gelukt is. Anders helpen wij je hier graag verder.

Nog de beste wensen voor 2021! 
Groeten,

Paul 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic