1
Vraag
2
Reacties
mliem

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gebruik mediabox smartcard in CI+ module

Ik heb het klantenserviceformulier net ingevuld, maar bij verzenden krijg ik daar de mededeling dat mijn "wijziging binnen 2 weken wordt doorgevoerd". Ik krijg ook geen e-mailbevestiging, dus ik stel mijn vraag even zo.

Ik heb een oude UPC Mediabox HD DVR. Ik zou graag gebruik maken van een CI+ module om de interface van mijn TV (LG OLED55CX6LA) te kunnen gebruiken. Ik heb een SmartDTV CI+ module gekocht, en zou deze graag willen gebruiken met de (UPC) smartcard die in mijn mediabox zit.

Ik heb de TV ingesteld voor DVB ontvangst, en de openbare kanalen (NPO 1, 2, 3, etc) komen goed door. Ik heb de smartcard uit de mediabox in de CI+ module gestoken en deze in de TV geplaatst. De module voert verificatie uit die succesvol is. In het CI+ instellingenmenu lijkt alles correct te worden herkend. De openbare kanalen geven ook nog steeds goed beeld. Echter, als ik naar een gecodeerd kanaal ga (bv RTL-4 HD) krijg ik de mededeling: "De smartcard hoort bij een andere module. Voer de juiste smartcard in."

Is het mogelijk de smartcard uit de mediabox te gebruiken in een CI+ module? Als er een koppeling is tussen de smartcard en de mediabox, kan deze omgezet worden? Alvast bedankt voor de reactie.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 3232Posts
  • 584Oplossingen
  • 768Likes

Goedemorgen @mliem,

Welkom op de Community! Fijn dat in dit topics al reacties staan!

Ook leuk dat er belangstelling is om een CI+ module te gebruiken. Al klopt het dat we eigen gekochte smartcards niet meer activeren. Wel is het mogelijk om je TV abonnement om te zetten naar TV Start (CI+ module). Dan wordt er een CI+ module verstuurd en mag je de mediabox terugsturen. Als het goed is heb je daar inmiddels ook een mail gehad. Als er nog dingen onduidelijk zijn, dan lezen we dat graag 🙂  

Bekijk in context

8 Reacties 8
iMark

Level 16
Expert
  • 1859Posts
  • 142Oplossingen
  • 715Likes

Voor zover ik weet kun je alleen eigen smartcards gebruiken in het voormalig Ziggogebied. Dat zijn smartcards die door abonnees zelf gekocht zijn en wel voor de fusie tussen Ziggo en UPC.

youriy

Level 17
Expert
  • 2726Posts
  • 142Oplossingen
  • 607Likes

Je moet je abo met mediabox in bruikleen omzetten naar een abo met module in bruikleen. Die gekochte module indien mogelijk retourneren.

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 3232Posts
  • 584Oplossingen
  • 768Likes

Goedemorgen @mliem,

Welkom op de Community! Fijn dat in dit topics al reacties staan!

Ook leuk dat er belangstelling is om een CI+ module te gebruiken. Al klopt het dat we eigen gekochte smartcards niet meer activeren. Wel is het mogelijk om je TV abonnement om te zetten naar TV Start (CI+ module). Dan wordt er een CI+ module verstuurd en mag je de mediabox terugsturen. Als het goed is heb je daar inmiddels ook een mail gehad. Als er nog dingen onduidelijk zijn, dan lezen we dat graag 🙂  

mliem
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor jullie reacties. Voor alle duidelijkheid, het gaat hier niet om een eigen gekochte smartcard. Het gaat alleen om een eigen gekochte CI+ module, die ik zou willen gebruiken met de smartcard die door Ziggo (UPC) geleverd is in combinatie met de mediabox (en die gewoon werkt in die mediabox). De CI+ module met smartcard wordt correct geactiveerd wanneer deze in de TV wordt geplaatst, alleen worden gecodeerde zenders niet gedecodeerd omdat "De smartcard hoort bij een andere module".

Aangezien bovenstaande reacties redelijk eenduidig lijken te zijn ga ik mij eens oriënteren op de mogelijkheid tot omzetten van mijn abonnement. Dank voor de hulp!

anoniemforum

Level 18
Super Expert
  • 9017Posts
  • 561Oplossingen
  • 2295Likes

een eigen gekochte ci+ module is in het oud upc gebied niet mogelijk 

zoals @Erik P  al aangaf zal je het abonnement moeten omzetten naar tv start om een ci+ module te krijgen in bruikleen bij je abonnement  de mediabox moet dan retour

wewanl

Level 16
Expert
  • 1685Posts
  • 20Oplossingen
  • 624Likes

Wanneer krijgen de klanten in voormalig UPC gebied de zelfde mogelijkheden als in voormalig Ziggo gebied?

Ik merk nog niets van enige harmonisatie met betrekking tot smartcards en interactief via CI+ module.

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20770Posts
  • 954Oplossingen
  • 6434Likes

Je oude UPC Mediabox HD DVR. die gaat retour naar Ziggo, nu heb je wel een CI+ module maar in een oud UPC gebied kan ke alleen de SmartDTV gebruiken of de Neotion CI+ module. Omdat deze niet interactief zijn, interactieve TV heb je een Media Box nodig. De EPG zit er wel op.

Ben benieuwd welke Module je hebt.

Zie ook deze pagina, deze geeft aan welke er geschikt is voor jou gebied. 

Alles over CI+ modules 

Laat het ons maar even weten en module kost met Smart Card € 2.- per maand mocht 

je huidige module de smartcard van de Media Box herkennen dan kan je die gebruiken, anders stuur @Erik P  of collega een vervangende op.

anoniemforum

Level 18
Super Expert
  • 9017Posts
  • 561Oplossingen
  • 2295Likes

@wewanl 

eigen gekochte smartcards in in het oud ziggo gebied alleen mogelijk voor bestaande die al een eigen geactiveerde smartcards (apparatuur zoals humax samsung mediabox) hadden voor de fusie met upc  dat zijn klanten van voor 2016 https://tweakers.net/nieuws/119243/ziggo-stopt-met-activatie-losse-smartcards.html 

in het oud upc gebied is dat nooit mogelijk geweest

interactieve tv via gehuurde ci+ module is in het oud upc gebied helaas nog steeds niet mogelijk wel is het onderhand eens tijd dat ze een gaan zorgen dat interactieve tv in het oud upc gebied via een ci+ module gaat werken maar volgens mijn was dat technische gezien niet mogelijk wegens verschillende infrastructuur en om dat mogelijk te maken moet de infrastructuur woorden aangepast

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic