1
Vraag
2
Reacties
Glasaal

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gebruik hoofdtelefoon

Ik ben slechthorend en wil graag via hoofdtelefoon het geluid harder kunnen zetten dan mijn mede kijkers. Hoe sluit ik een hoofdtelefoon aan terwijl het geluid op de tv gewoon blijft wat het was?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Beter laat dan nooit,

Een Sennheiser TR 175 werkt perfect bij ons. Aangesloten op de optische uitgang van de Samsung TV.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Is dit iets nieuws wat je wilt proberen? Ik zelf zou dan denken aan een audiosplitter op de Next waar je bijvoorbeeld een soundbar op aansluit en een hoofdtelefoon met intern volume maar geen idee of dat goed werkt met de Next.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Er is een 3.5 mm mini-jack analoge audio output op de Next.
Probeer die eens.
Als het volume te hoog is dan is een hoofdtelefoon met volumeregeling nodig.
Is het te laag, dan is er een hoofdtefoonversterker nodig.

EDIT: en zoals Willem hierna suggereert kan het ook.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Glasaal

heb je toevallig een stereo versterker? Daarop kun je dan de Next aansluiten, en een hoofdtelefoon gebruiken waarvan je het volume dan helemaal zelf naar wens kan instellen. Het geluid op de Tv zelf staat er dan helemaal los van. Een hoofdtelefoon versterker kan ook, maar er zijn ook hele kleine stereo versterkers waar je nog meer op kan aansluiten, zodat je meerdere bronnen via de hoofdtelefoon kan beluisteren.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hanh schreef:

"EDIT: en zoals Willem hierna suggereert kan het ook".

Nog even wat erbij gezet, maar jou reactie toen nog niet gezien. Laat het voor nu dus maar staan...
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Welke tv gebruikt men?? Als er bijvoorbeeld een panasonic staat kan men het heel mooi via de tv aansluiten om dat panasonic het geluid er apart uitstuurt en de rest daar geen hinder van ondervind. Dus graag even vermelden welke tv en type nummer ervan. Ook bij sommige LG tv's is dit aanwezig.

Teun
Glasaal
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt allemaal voor jullie reacties/antwoorden.
Ik ontvang de next binnenkort, dus ik ben misschien iets te voorbarig. Bij de horizon werkte dit niet dus ik ben erg benieuwd naar nieuwe mogelijkheden. Mijn tv is een samsung smarttv (zie foto).
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Op dit toestel zit geen hoofdtelefoonaansluiting, dus dat wordt hem niet. Of dus aansluiten op de next of een analoog/digitaal omvormer op de tv of next aansluiten op de optische uitgang. Teun
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Ik zou gewoon ook even een goede audiozaak binnenlopen en je probleem voorleggen, grote kans dat zij zoiets wel vaker hebben opgelost.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Beter laat dan nooit,

Een Sennheiser TR 175 werkt perfect bij ons. Aangesloten op de optische uitgang van de Samsung TV.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic