Vraag
Reacties
Oplossing
Jazzy66
Level 3

Gebruik Radio Next - Studio Brussel luisteren

Sinds vandaag redelijk blije eigenaar van de Next. 1 groot nadeel: ik had een ouderwetse tuner, en dagelijks luister ik naar Studio Brussel. Vanwege geen coax - uitgang op de Next is dit niet meer mogelijk. Nu wil ik 's morgens en na het werk snel naar de radio.

Ik kan StuBru wel vinden en gebruiken, maar dit gaat via een flinke omweg.

Kan dit sneller?

Hoe kom ik snel naar Radio?

Hoe kan ik Studio Brussel een Favoriet maken?

Bij wijze van spreken 2 klikken en luisteren.

Ik ben fervent radioluisteraar, dus ik kan goeie tips erg waarderen.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Level 20

Gebruik de stembesturing?

Stembesturing met de Voice Afstandsbediening | Klantenservice | Ziggo

Dit heeft overigens niets met een wel of niet aanwezige coax uitgang te maken, FM radio is gewoon niet meer beschikbaar.

De aankoop van een dvb radio valt te overwegen.

Digitale radio ontvanger | Ziggo

TechniSat Cablestar 400 testuitslag | Totaal TV

Bekijk in context

0 Kudos
Cool1946
Level 12

Na het lezen van je bericht @Jazzy66  heb ik met de afstandsbediening, via spraakopdracht, Studio Brussel Radio geroepen ,en binnen enkele seconden had ik de betreffende radiozender te pakken.

Is dit voor jou een optie ? 

Bekijk in context

0 Kudos
7 Reacties 7
Steefb
Level 20

Gebruik de stembesturing?

Stembesturing met de Voice Afstandsbediening | Klantenservice | Ziggo

Dit heeft overigens niets met een wel of niet aanwezige coax uitgang te maken, FM radio is gewoon niet meer beschikbaar.

De aankoop van een dvb radio valt te overwegen.

Digitale radio ontvanger | Ziggo

TechniSat Cablestar 400 testuitslag | Totaal TV

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Als je op de kabel die naar de Next gaat, een splitter aansluit met een coax kabel naar je tuner, dan werkt de tuner.

Ziggo Randapparatuur | Ziggo

Coax splitter | Ziggo

Coax aansluitkabel 1,5 meter | Ziggo

Meer kabellengtes in de webshop: Ziggo Randapparatuur | Ziggo

De Next omzetten naar een andere radio zender, kan makkelijk via de stembesturing.

Als ik Radio Studio Brussel zeg, dan gaat de Next direct naar deze zender.

Hopelijk komt in de toekomst de radio mogelijkheid weer terug via de kanalen vanaf kanaal 800.

0 Kudos
Cool1946
Level 12

Na het lezen van je bericht @Jazzy66  heb ik met de afstandsbediening, via spraakopdracht, Studio Brussel Radio geroepen ,en binnen enkele seconden had ik de betreffende radiozender te pakken.

Is dit voor jou een optie ? 

0 Kudos
Jazzy66
Level 3
Topicstarter

Probleem opgelost! Fijn een vraag stellen, binnen 10 minuten het juiste antwoord. Heel erg bedankt!!!😀

0 Kudos
Jazzy66
Level 3
Topicstarter

Probleem opgelost! Fijn een vraag stellen, binnen 10 minuten het juiste antwoord. Heel erg bedankt!!!😀 Ik ga wel nog met een splitter stoeien.

Bennieb79
Level 2

Ik heb bij een klant van mij het zelfde probleem. Meneer is erg slecht ziend en kan de logo’s van de radio niet uit elkaar houden. Nu luistert hij heel graag naar Radio 2 (VRT). Probeer dit maar eens met spraak op te roepen… lukt mij gewoon niet!? Zou je dit als een snel spraak koppeling toe kunnen voegen?

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemiddag @Bennieb79, ik snap dat dit enorm onhandig is voor de klant. Ik heb even wat dingen getest en ik krijg de radio zender naar voren als ik "VRT 2" zeg. Wil je eens testen of dit bij jullie ook werkt?