1
Vraag
2
Reageer en help mee
ph1dft

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Gebruik Harman/Kardon BDS580 i.c.m. Mediabox Next mini

Ik zoek een manier om mijn setup met 1 AB te bedienen.

 

Setup:
Remote: Harmony 950
TV: Samsung UE46F8000SL
Audio: Harman Kardon BDS 580
Beeld: Mediabox Next Mini

 

Ik ben er al achter dat de Harmony 950 niet met RF overweg kan, dus die kan ik niet gebruiken.
Ik heb diverse manuals gevolgd zoals:
https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Gebruik-Harman-Kardon-BDS330-i-c-m-Mediabox-Next/td-p/107864
https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Ziggo-mediabox-Next-aansluiten-op-HK-BDS-280/td-p/948379

maar ik krijg het niet voor elkaar om met 1 AB alles aan te zetten.

 

Als ik aansluit: 

Next Mini--> BDS 580 (HDMI 1,2 of 3)
BDS 580 (HDMI monitor out ARC) --> Samsung TV (HDMI 3 ARC)

AB gekozen als bediening voor BDS580 geluid, en deze wordt netjes herkend.

dan kan ik wel alles uitzetten met de AB van de Next Mini, maar de BDS580 gaat niet aan via de power button.
De BDS 580 geeft aan 'HDMI INPUT 3 INPUT'.

Ik stream ook regelmatig muziek via mijn telefoon op de Chromecast, maar in deze setup blijft de audio vanuit de Next mini komen en moet ik alsnog via de BDS 580 AB van bron wisselen, dus ook niet optimaal.

 

Als ik aansluit:

Next Mini --> Samsung TV (HDMI 3 ARC)

dan gaat het geluid via de optische kabel en is er helemaal geen koppeling met de BDS en reageert dus ook niet op de AB.

 

Ik vermoed dat ik met de bovenste setup het moet kunnen bereiken, maar de BDS springt niet aan, enkel de TV. Omdat de BDS niet aanspringt gaat de Next Mini ook niet aan.

 

Wat doe ik verkeerd, of heeft iemand nog tips?
Mocht er iemand een tip hebben voor een universele AB die wel met deze setup overweg kan hoor ik dat ook graag.

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes Paul

 

 

4 Reacties 4
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey Paul. 

Welkom hier! Logisch dat je je vraag hier op de Community stelt. De kans dat je hier iemand tegenkomt met een zelfde probleem en setup is groot. 
Zelf kan ik je hier niet mee helpen, maar ik hoop dat er snel iemand met de juiste tip voor je langs komt! 
 

GerardRijn

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb hetzelfde probleem denk ik. Ik heb mijn TV Panasonic aangesloten via de optische kabel naar mijn  Yamaha soundbar. Kan de soundbar niet aan of uitzetten met mijn Next mini afstandsbediening,

de soundbar gaat wel uit na verloop van tijd (is zo ingesteld), maar bij weer aanzetten van de TV moet ik weer via mijn Yamaha afstandsbediening de soundbar inschakelen. Ziggo monteur had ook geen oplossing. HDMI/ARC  werkt niet, als ik de aansluit van TV naar Soundbar heb ik geen TV meer.

Yamaha en Panasonic hebben ook geen oplossing

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @GerardRijn

Goed dat je het probleem hier voorlegt. 
Zo heb je toch het meeste kans dat er iemand voorbij komt met een mogelijke oplossing. 
Wellicht heeft @ph1dft inmiddels wel antwoord en kan hij deze hier delen. 

ph1dft
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het is mij helaas ook niet gelukt, wat het gebruik van de Next mini toch minder fraai maakt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic