1
Vraag
2
Reageer en help mee
mwemekamp

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gebruik Harman/Kardon BDS330 i.c.m. Mediabox Next

Goedendag,

Sinds deze week gebruik ik de mediabox next met veel plezier. Er is alleen 1 ding wat helaas (nog niet werkt). Mijn Harman/Kardon BDS330 receiver gaat namelijk niet mee AAN tijdens het opstarten. De TV en de mediabox gaan (uiteraard) wel aan.

Het bijzondere is, bij het UIT zetten gaat de receiver wél mee uit. En ook het volume werkt prima. Heeft iemand een idee hoe het zou kunnen dan UIT en volume wel werken, maar AAN niet? En zo ja, of dat opgelost kan worden?
13 Reacties 13
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2929Likes
Type eens Harman Kardon in het zoekvenster?
Mogelijk staat daar de oplossing tussen.
mwemekamp
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat heb ik -uiteraard- al gedaan. Er komt veel info boven, maar die gaat vooral over het koppelen. Dat was echter geen probleem. De receiver werd gewoon herkend. En ook handmatig toevoegen heeft geen effect gehad.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2929Likes
Ik heb zelf ook een HK , maar deze is in reparatie. Ik kan je dus niet verder helpen. Misschien dat iemand met dezelfde apparatuur dit topic leest en je verder kan helpen. Het blijft even afwachten dus.
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Ik heb een Yamaha receiver welke ook 4k ondersteuning heeft.

Ik heb de next dus met HDMI aangesloten op mijn receiver en vervolgens gaat er een HDMI kabel naar de TV. Als je dan In de next in mij geval, geluid van mij Yamaha en HDMI van TV zet zou het perfect moeten werken. Ik zie dat je versterker ook HDMI heeft, dus wellicht is dat de oplossing.
Dominee

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier ook dat probleem maar dan andersom :grinning:... HK AVR 171S gaat wel aan maar niet uit met de box en tv.
Kjeld Larmit

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Is er ondertussen al een antwoord gekomen op deze vraag? Ik heb hetzelfde 'probleem' met mijn HKBDS580. Het geluid kan ik met de Ziggo-afstandsbediening regelen, uitschakelen gaat ook met de Ziggo-afstandsbediening maar het aanzetten dien ik nog steeds met de afstandsbediening van de Harman Kardon zelf te doen.
w.ruisch9

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb ook een probleem met de Next 2 en mijn Harman Kardon cinema set kan geen geluid van de TV afspelen en heb geen radiozender ontvangst. Op de oud Horizon werkte alles prima maar sinds de twee Next 2 boxen zijn geïnstalleerd is alles doodstil. Moet er soms een kabel tussen HK en Next.
RaVer

Level 5
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
Ik heb een Harman Kardon BDS 480 2.1 systeem.
De aansluiting van de next gaat via de BDS.
Next --> BDS (HDMI 1)
BDS (HDMI out ARC) --> Samsung TV (HDMI 3 ARC)
Op de next de remote gekoppeld met de BDS voor bediening geluid.
Alles werkt bij mij naar behoren.
HerbieetOrbie

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb de HK gekoppeld via opti naar de Mediabox Next. Echter als ik de Next aan zet via de afstandsbediening gaat de TV wel en de Next maar niet de HK. Ik kan wel het geluid bedienen via de AB maar aan/uit werkt niet samen. Ik moet wel zeggen dat ik de HK eerst via de TV had gekoppeld maar toen werkte de AB helemaal niet samen. Wat doe ik fout?

Eric
HerbieetOrbie

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb hem nu op deze manier aangesloten: https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/gebruik-harman-kardon-bds330-i-c-m-mediabox-next-40633
maar hij gaat nog steeds niet aan of uit.
ftk

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
RaVer wrote:
Ik heb een Harman Kardon BDS 480 2.1 systeem.
De aansluiting van de next gaat via de BDS.
Next --> BDS (HDMI 1)
BDS (HDMI out ARC) --> Samsung TV (HDMI 3 ARC)
Op de next de remote gekoppeld met de BDS voor bediening geluid.
Alles werkt bij mij naar behoren.

Ik had het zelfde probleem met mijn HK BDS 635 als "mwemekamp" wat betreft het aanzetten van alle apparatuur.
Ik heb nu alles geïnstalleerd zoals "RaVer" schreef en dit werkt idd. Met 1 knop kan ik nu 3 apparaten aanzetten. Echter is er nog wel 1 probleempje, ik kan alleen kiezen tussen Stereo, Dolby Surround standaard en Dolby Surround 5.1. (goed om te weten, mijn TV heeft nog geen HDMI ARC aansluiting)
bijroel

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Citation bar 1300. Deze heb ik op de Sony tv verbonden met een hmdi kabel van aansluiting hmdi 3 arc naar de tv hmdi 3 arc. Dan gaat er 1 hmdi kabel van de next naar tv hmdi 1. Soms start alles netjes op tegelijk. Dan gaat alles keurig. Maar dan kan het ook zijn dat hij naar een paar minuten op tv speakers over gaan terwijl deze in de instellingen van tv op uit staan. Ook als gebruik maak van de next afstandbediening gaat HK soms wel aan en soms niet. Dan maar weer opnieuw koppelen. Soms pakt hij wel en soms blijft hij maar zoeken. Dan maar weer een hard recet uit voeren. Ook in de tv software heb de ik beide apparaten laten herkennen. Ze worden herkend met naam en al. Ik heb op verschillende manieren alles gekopeld. Op dit moment is het op deze manier de beste. Optisch werkt ook niet. Volgens mij heeft de next een conflict met het cec systeem. Wie heeft de oplossing dat het op een fatsoenlijke manier werk. Als ik de knop indruk van de next afstandbediening dat de hele boel werkt. En niet een keer.
ftk

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik gebruik een Logitech Harmony 525 (oudje) om alle apparaten te bedienen en dat gaat na een paar opstart probleempjes nu perfect. Mijn instellingen zijn als volgt;

• HDMI van Mediabox Next naar TV (Hdmi 1, mijn tv heeft nog geen HDMI Arc)
  • Coax geluidskabel van TV naar HK635 (home cinema)
  • HDMI van HK635 (HDMI out) naar TV (Hdmi2) ivm DVD of BlueRay kijken
Let wel op dat je in je instellingen van de Mediabox bij de geluidsinstellingen de Surroud op Off zet. Dit regelt de HK635 namelijk.
Ik gebruik liever mijn Logitech afstandbediening omdat ik hier meer mogelijkheden mee en controle over heb.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic