1
Vraag
2
Reageer en help mee
wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Gaat DVB-C verdwijnen?

Ik las net dit artikel. Daarin staat duidelijke taal. 
Kunnen binnenkort de CI+ modules en de Mediabox Next op de schroothoop?

 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggoeigenaar-liberty-global-zet-focus-op-glasvezel/ 

 

De volgende stap is de overgang naar DOCSIS 3.1 Full Duplex, waardoor Ziggo op termijn net als bij glasvezel symmetrische internetsnelheden kan gaan aanbieden.

 

 

En nadeel hiervan is echter dat Ziggo in dat geval moet stoppen met het aanbieden van televisie via DVB-C, dat juist wordt gezien als een groot voordeel van kabel ten opzichte van glasvezel

52 Reacties 52
Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@wewanl , maar je weet nu ook waarom Ziggo niet geheel naar glas gaat, de kosten geven hierbij de doorslag. Maar dat was je hier ook al verteld natuurlijk.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

zover ik weet kan dan next indien nodig ook live tv via internet natuurlijk moet Ziggo dan wel zorgen dat de next die via internet kan ontvangen

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Dus dan wordt de Next eigenlijk een Next mini in groter formaat? 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Deze meneer Jarco Kriek is een fanatieke Ziggo Schrijver en als je echt op de hoogte wilt blijven van Ziggo nieuws kan je beste deze site pakken VodafoneZiggo - Al het nieuws op 1 site over nu en de toekomst. 

 

En het artikel is nog niet bevestigd door een woordvoerder van Ziggo. Dus Speculatie nu al om.

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik neem aan dat bepaalde conclusies gebaseerd zijn op gefundeerde kennis van de schrijver.

Het lijkt me in ieder geval verstandig van Ziggo om zijn klanten tijdig in te lichten als DVB-C verdwijnt.

Dan heeft de klant de tijd om zijn binnenhuis bekabeling te veranderen indien dit nodig is en te wennen aan een eventueel nieuwe manier van bedienen.

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@wewanl 

Dit artikel zou ik voorlopig niet serieus noemen, zolang als Ziggo niet naar buitenkomt met een officieel statement via de Community en andere kanalen, kan Totaal TV schrijven wat ze willen. Dit gebeurt vaker met onze Jarco. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik hoop het absoluut niet.

DVB-C is heel handig voor campings, oudere mensen en mensen die op de meerdere TV's willen kijken.

Denk dat Ziggo veel klanten zou verliezen als ze DVB-C gaan afsluiten.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Dave! ziggo zelf wilt alles naar pon gaan doen dus alles via tv via ip 

alles naar ftth dit is al eerder in een webinair van vorig jaar uitgelegd/uitgebeeld

 

helaas mag ik geen exacte foto's of tekst delen vanwege NDA 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@MR_CHIP  Als je nu eerst eens gaat lezen voordat je roept, dit is nog niet bevestigd en nog niet door Ziggo, dit is een onderdeel waarover wordt geschreven. Ook al reeds eerder geschreven. Voor de rest zeg ik er niks meer over.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@wewanl "Ik neem aan dat bepaalde conclusies gebaseerd zijn op gefundeerde kennis van de schrijver."

 

Helaas is dit vaak niet altijd het geval bij deze schrijver.

Zie het volgende stuk wat ook van dezelfde schrijver is, waar de volgende linken met teksten op staan: 

Abonnee voor Ziggo niet het belangrijkst’ | Totaal TV

"De volgende opwaardering is van DOCSIS 3.1 naar DOCSIS 4"

Waarom heeft VodafoneZiggo de minst ambitieuze roadmap van de Liberty Global familie? - Telecompaper

 

07-19-Liberty-Global-Continues-Network-Transformation-in-Europe-with-Telenet-Fluvius-Partnership-in-...

 

VodafoneZiggo currently progressing with longer term HFC plans including DOCSIS 4.0 in the
Netherlands, with initial indicative costs at an attractive EUR150-200 per home.

 

Daarnaast heeft de schrijver mij een keer als woordvoerder van Ziggo in zijn stukken genoemd, met geknipte en geplakte teksten uit het forum hier, zonder hoor en wederhoor toe te passen.

Na een bericht aan de schrijver werd de berichten snel verwijderd zonder rectificatie of een nader bericht naar mij.

En een andere keer wel een excuus na overname van teksten van andere websites, die door mij geplaatst waren en deze ook aan Ziggo werden toegewezen door de schrijver.

 

Het belang van deze schrijver, lijkt vrijwel uitsluitend veel lezers op zijn website en dat geeft reclame inkomsten.

Wat betreft het waarheidsgehalte en inhoudelijke onderbouwing, zal de schrijver, gezien de stukken die hij produceert, niet meer aan waarheidsvinding en onderbouwing doet dan Yvonne Coldeweijer die ook geen hoor en wederhoor toepast en waarvoor alles nieuws kan zijn, als het maar lezers oplevert.

 

Als de schrijver zich ook maar enigszins had verdiept in het verschil tussen Docsis 3.1 en Docsis 4.0 en DVB-C, dan had hij geweten dat dit naast elkaar kan bestaan, net zoals nu, dat zit elkaar in het geheel niet in de weg.

Ziggo kondigt Docsis 4.0-test aan. - De Netweters

 

Ziggo verliest 23.900 klanten en kondigt Docsis 4.0-test aan - Tablets en telefoons - Nieuws - Tweak...

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@Bert , Wewanl refereert graag aan artikelen die zijn gelijk moeten aantonen.

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Als ik dit document lees, gaat toch echt met DOCSIS 4, DVB C verdwijnen. 

 

https://www.nctatechnicalpapers.com/Paper/2021/2021-docsis-4-0-a-key-ingredient-of-the-2030-s-broadb... 

 

For our analysis, the timeframe is extended out 15 years, to 2035. The network starts with 300 MHz of legacy video spectrum and 30 bonded DOCSIS 3.0 SC-QAM channels. By 2033, the legacy video spectrum is removed in favor of IPTV over DOCSIS.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@wewanl  

Zolang als Ziggo geen bevestiging geeft kunnen alle documenten waardevol zijn, Liberty Global/Ziggo beslissen wanneer iets gaat verdwijnen, dus deze papieren zijn voor nu nog niet bevestigd.

 

Voorlopig zijn we nog gewoon Docis 3.0. en 3.1 en gaan we naar 4.0 toe.

 

amvih

Level 10
  • 385Posts
  • 12Oplossingen
  • 190Likes

Meestal vertragen alle projecten ook nog vele jaren, nu helemaal met overal personeels tekorten, dus de eerste 15, 20 jaar gebeurd hierin nog niet veel.

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

Die Kriek mag zijn artikelen in TotaalTV graag wat overdreven opblazen. Ik ben dan ook geen fan van deze website. Of DVB-C nog toekomstbestendig is ? De tijd zal het leren, maar het verdwijnen ervan zie ik zo 123 niet gebeuren.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Bert TotaalTV is niet van Jarco Kriek. Het is van Veronica https://www.totaaltv.nl/colofon/

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
@wewanl  schreef:

Als ik dit document lees, gaat toch echt met DOCSIS 4, DVB C verdwijnen. 

 

https://www.nctatechnicalpapers.com/Paper/2021/2021-docsis-4-0-a-key-ingredient-of-the-2030-s-broadb... 

 

For our analysis, the timeframe is extended out 15 years, to 2035. The network starts with 300 MHz of legacy video spectrum and 30 bonded DOCSIS 3.0 SC-QAM channels. By 2033, the legacy video spectrum is removed in favor of IPTV over DOCSIS.


@wewanl Dat gaat over de USA en in het stuk zie ik niet DVB genoemd.

Met legacy video spectrum wordt, mijns inziens, analoge TV bedoeld wat verwijderd wordt ten gunste van IPTV, dat is hier al gebeurd.

 

Hier is IPTV al voor alle apps en Ziggo TV en de Next mini en daar hoeft geen DVB-C voor weg, er komen zelfs DVB-C zenders bij en ook in steeds hogere resoluties, terwijl Docsis hier nu maar tot 862 MHz gaat.

Aangezien zelfs Docsis 3.1 nog uitgebreid kan worden tot 1794 MHz, is er meer dan ruimte genoeg om DVB-C te laten bestaan.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

onze docsis 3.1 loopt tot 917Mhz

 

SBK

Level 5
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

ik ben inderdaad benieuwd hoe het allemaal gaat lopen ik gebruik in de slaapkamer ook nog steeds

DVB-C met een CI+ module met smartkaart, zou jammer zijn als dat verdwijnt, dat zou dus betekenen 

dat de COAX kabel ook verdwijnt, lekker dan daar ben ik helemaal niet blij mee als het die kant op gaat.

ik ben al wel zo slim geweest om alles in mijn huis aan te sluiten op CAT.6 kabel zo dat ik straks over kan stappen op een modem met WIFI 6, ik weet wel dat kpn al wel modems heeft die WIFI 6 ondersteunen

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic