1
Vraag
2
Reageer en help mee
Lionman

Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes

Front led Next - betekenis/verklaring kleuren?

Ik merkte nog iets "vreemds"(?) bij mijn Next (laatste generatie), welke er sinds een paar dagen staat.

Er is nergens iets te vinden over de kleuren welke deze kan aannemen (blauw, wit, oranje/geel), maar ik ontdekte dat-ie blauw wordt als er naar stand-by wordt geschakeld. Ofwel uitgezet.

Maar na een bepaalde tijd blijkt-ie helemaal uit te gaan, want na een nachtje slapen is er niets meer te zien. Bij opstarten werkt alles normaal en ook tijdens bedrijf.

Is er iemand die een verklaring heeft?

27 Reacties 27
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Lionman  schreef:

Maar in de eco stand (led uit) kan de spanning er "veilig" af indien de situatie er om vraagt?


Ja hoor, je kunt de stroom er gewoon afhalen, ook als de frontled brand.

Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes

Maar dat advies van jou om 'm in eco mode te laten staan dan?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Lionman  schreef:

Maar dat advies van jou om 'm in eco mode te laten staan dan?


Ik dacht dat je hem iedere dag van de stroom wilde halen, vanwege je energieverbruik bericht.

Een keer of "10" per jaar is geen enkel probleem.

Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes

Ik snap de verwarring! Nee, uitsluitend als er noodweer dreigt, of als ik een aantal weken weg zou zijn.

Ik neem aan dat eventuele updates dan wel weer verwerkt worden als-ie weer online is (en er niet wordt gekeken)?

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Bert schreef: 

"En elektronica is niet blij mee als telkens de stroom er met grote regelmaat geheel af gaat en dan er weer op".

Dat is waar, maar toch gaat bepaalde apparatuur erg lang mee als deze echt aan en uit gaan. Denk bv. aan goede! versterkers, CD spelers etc. Maar tegenwoordig moet ook om andere redenen de spanning vaak op een apparaat aanwezig blijven, en die hebben dan ook doorgaans geen echte netschakelaar, of deze zit verstopt. dan is het dus ook niet raadzaam de spanning er steeds af te halen.  

Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes

Maar updates worden later verwerkt neem ik aan?

En is er in theorie een mogelijkheid dat je de spanning eraf haalt terwijl er net een update verwerkt wordt?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ja, meestal worden updates gelijk verwerkt of de eerstvolgende nacht.

Het kan wel even duren voordat de epg weer gevuld is.

 

Apparatuur moet er tegen kunnen als incidenteel de stroom er af gaat.

 

Stel dat je aardlekschakelaar er regelmatig uitvliegt, wat wel eens gebeurt voordat je erachter bent waarom.

Daar kan je apparatuur over het algemeen best wel tegen.

 

 

 

Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes

Geruststellende gedachte....;-)

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic