1
Vraag
2
Reageer en help mee
Erik van Netten

Level 4
  • 39Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

Frequente Afstandsbediening JVC LT28HA82U

Paar dagen geleden post gedaan over niet kunnen installeren/programmeren van Ziggo Next mini en JVC TV  op de afstandsbediening Ziggo Next. 3 service calls verder en bezoek van monteur gehad. Kunnen vaststellen dat het aan de JVC TV ligt. Tot op heden niet kunnen achterhalen onder welke naam “de JVC TV” in de database van Ziggo is opgenomen. Tot op heden ook de frequentie niet kunnen achterhalen om dan te zoeken naar eenzelfde frequentie van ander merk. Wie kan mij helpen? (BCC-JVC-service org.-Producent niet helaas)

45 Reacties 45
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Erik van Netten ,

De Ziggo Universele Afstandsbediening zou nog een optie kunnen zijn om te proberen.

Helaas werkt die niet op de next mini en zou je dan ook een next moeten krijgen.Maar je weet dan nog niet zeker of het met die combinatie wel werkt.Misschien kan er eerst die afstandsbediening worden gestuurd en dat jij hem probeert te koppelen en als dat werkt later nog een mediabox next.Alleen vermoed ik dat een omruil naar een next dan wel eenmalig 19,95 kost.

 

Voice control werkt trouwens niet met die afstandsbediening.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Deels een zwak antwoord dat dit aan de TV ligt maar dat is verder niet heel belangrijk.

Hier zijn wat 3 cijferige codes te vinden.

https://theproductanalyst.com/universal-remote-codes-for-jvc-tv/

 

Met de Next werkt dat anders dus blijf ik erbij dat dit niet aan JVC ligt eerder aan de Ziggo Database.

Welk model JVC eigenlijk?

Erik van Netten
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

JVC LT28HA82U

 

Er is mij verteld dat in sommige gevallen tav het opnemen in de database van Ziggo voor wat minder verkochte TV’s er soms verwijzingen zijn naar andere merken en/of modellen. Enig idee hoe ik in contact kom met iemand van Ziggo die de database kent of beheerd?

Erik van Netten
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

Ziggo monteur heeft verteld dat AB van Next en Next mini niet zijn te vervangen door (recente) voorgangers. Bovendien kan ik geen Next kwijt. Ben de trotse bezitter van 1 Next en 2 Next mini.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Erik van Netten vaak kan er dan een ander model van dezelfde fabrikant worden gekozen.

Kortom in de Next een andere JVC kiezen werkt dat wel?

 

Er zijn een paar merken die komen allemaal uit dezelfde fabriek daar moet dan voor een ander merk worden gekozen dat had ik met een TV van Vestel.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Een moderator komt binnenkort langs in dit topic om je van een reactie te voorzien.

Erik van Netten
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

Volgens mij heb ik alle JVC’s geprobeerd. Maar ga aan de slag met je suggesties. Bedankt!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik heb even nog wat rond gesnuffeld mogelijk dat een Panasonic kiezen nog uitkomst geeft sinds 1953 hebben JVC en Panasonic een band. Sinds 2008 is er een fusie met Kenwood die ken ik niet van televisies eerder van audio. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Steefb er is toch nog een ander truukje iets met de TV knop van de Ziggo afstandsbediening? Ik meen dat jij dat eerder al eens ergens had genoemd.

Erik van Netten
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

Vestel, Panasonic en Philips geprobeerd. Helaas zonder resultaat, om gek van te worden. Maar bedankt voor de moeite.

Erik van Netten
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

Helaas Vestel werkt ook niet. Bedankt voor de moeite.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Vestel was enkel een voorbeeld, dat is een merk die op de televisies van een andere fabrikant is geplakt. 

 

 

Erik van Netten
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

Volgens mij komt dat merk wel uit dezelfde Chinese fabriek. Maar maakt verder niet uit. 

Erik van Netten
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

Zijn er onder de deelnemers van dit platform ook techneuten van Ziggo die meekijken en helpen bij oplossingen? Weet iemand een e-mailadres van Ziggo waar ik mijn probleem kan voorleggen zonder hij een eerste-lijns supportmedewerker terecht te komen?

Erik van Netten
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

Koekoek, nog een oplossing gevonden?

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Erik van Netten,

Er komt binnen enkele dagen hier vanzelf een medewerker langs.Ziggo heeft geen E-mail adres(meer), dat is helaas onbegonnen werk om bij te houden.

Die andere afstandsbediening lijkt je niks?

Erik van Netten
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

Ziggo monteur heeft verteld dat AB van Next en Next mini niet zijn te vervangen door (recente) voorgangers. Bovendien kan ik geen Next kwijt. Ben de trotse bezitter van 1 Next en 2 Next mini.

 
7 uur geleden
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemorgen @Erik van Netten , allereerst de beste wensen voor 2023.
 

Fijn om te lezen dat je al zoveel hulp krijgt in dit topic. Ik snap wel dat je graag je televisie wilt koppelen met onze afstandsbediening. Dat is niets meer dan logisch. Jammer dat onze monteur ter plaatse dit ook niet voor je in orde kreeg. Blijkbaar heb je zo'n zeldzaam toestel dat de koppeling niet in 1x lukt.


Als een specifiek tv modelnummer niet in ons overzicht staat, kan je het altijd de andere typenummers proberen van JVC. Hopeljk wordt 1 van de andere typenummers wel geaccepteerd door je televisie. Ik begrijp uit je reactie van afgelopen vrijdag dat je alle typenummers al hebt geprobeerd + van wat andere merken. Jammer dat dit niet succesvol was.


Het is bij mij niet bekend welke verwijzingen er zijn van je specifieke toestel naar andere merken en/of modellen. Dit vraag kun je beter stellen aan de fabrikant dan aan ons.


Doorloop eens de tips uit dit topic. Met name de 'test wat toetsen' werkt bijna altijd. Dan gaat die namelijk alle JVC modellen langs. Lukt het niet, kies je 'Nee' en dan probeert die weer het volgende model in de database. Daarom moet je daarbij soms even volhouden en een paar keer op "Nee" drukken voordat die langs jouw tv komt. In de meeste situaties is dit uiteindelijk de oplossing. 

Erik van Netten
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 4Oplossingen
  • 6Likes

Bedankt voor je reactie. Alles wat je schrijft heb ik al geprobeerd. Niet gelukt tot op heden. Overigens is de JVC TV van zo’n twee jaar oud geen exotisch model en wordt nog steeds verkocht. De leverancier BCC heeft inmiddels zijn best gedaan maar komt ook niet verder. Producent/leverancier in China heb ik e-mail gestuurd, tot op heden zonder resultaat. Zou het toch zeer op prijs stellen als Ziggo, naast de theoretische benadering, voor de JVC TV LT28HA82U nu ook zijn best gaat doen! Jullie beheren de database en bij jullie centraal komen uiteindelijk problemen terecht en worden oplossingen gevonden!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic