De ontvangst van Fox stoort enorm bij ons. Het kan niet aan de ontvangst liggen want de andere zenders hebben dit niet. Waar kan dit aan liggen en wat kunnen we er eventueel zelf aan doen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Marijvb wrote:
….
Rechstreeks verbinden met AOP heb ik nog niet geprobeerd. Dat zal ik later ook nog proberen. Mocht dat blijken te werken, wat betekent dat dan? Dat we toch terug moeten naar een mediabox?
Dat betekent dan dat het signaal dat Ziggo levert op het AOP goed is, maar dat het verderop, bekabeling en/of wandcontactdoos, ergens een foutje zit. Als het signaal op het AOP niet goed zou zijn, moet Ziggo het probleem, gratis, oplossen. In andere gevallen kunnen er mogelijk kosten voor u zijn.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het kan wel aan de ontvangst liggen, want iedere zender zit op een andere frequentie en als er een storingssignaal op die frequentie je kabel ergens binnen kan komen, binnen of buiten je huis, heb je op één zender een probleem.
Berucht zijn RTL4, RTL5, SBS6 en Fox.
Hoe ziet de storing er precies uit?
Kijk je alleen via de smart TV of via een mediabox?
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Hi Be rt,
Bedankt voor je reactie!
We kijken alleen via de smart tv, hebben al een tijd geen mediabox meer.
Wat bedoel je met ‘waar Ziggo je huis binnen komt’ ?
Grt. Marijvb
Daar wordt dit mee bedoelt.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/hoofdaansluiting-controleren
Dus de hoofdaansluiting of AOP.
Hi Steef,
Bedoel je datgene wat ik net in de bijlage heb gezet?
Groeten Marije
Hi @Marijvb, allereerst welkom op de Ziggo Community! 🙂
Wat zuur dat Fox opeens storing geeft. Zit er inmiddels al iets van verbetering in? Top dat je een foto hebt gestuurd! Ik zie dat je een versterker in gebruik hebt, weet je welke kabel er naar je televisie loopt? En zit daartussen nog een aansluitpunt/wandcontactdoos of gaat hij rechtstreeks je tv in?
Is de storing er ook als u uw TV rechtstreeks op het AOP aansluit?
Het was weer feest gisteravond, maar nu op Veronica….een en al geglitch.
Ik heb de TV van de wand gehaald en een foto gemaakt van de 2 kabeltjes die er mee verbonden zijn + de smartcard (zie bijlage). Er is in ieder geval geen rechtstreekse coax met de TV verbonden. Volgens mij loopt dat nu via die smartcard die erin zit….?
Rechstreeks verbinden met AOP heb ik nog niet geprobeerd. Dat zal ik later ook nog proberen. Mocht dat blijken te werken, wat betekent dat dan? Dat we toch terug moeten naar een mediabox?
Marijvb wrote:
….
Rechstreeks verbinden met AOP heb ik nog niet geprobeerd. Dat zal ik later ook nog proberen. Mocht dat blijken te werken, wat betekent dat dan? Dat we toch terug moeten naar een mediabox?
Dat betekent dan dat het signaal dat Ziggo levert op het AOP goed is, maar dat het verderop, bekabeling en/of wandcontactdoos, ergens een foutje zit. Als het signaal op het AOP niet goed zou zijn, moet Ziggo het probleem, gratis, oplossen. In andere gevallen kunnen er mogelijk kosten voor u zijn.
Het probleem is inmiddels verholpen naar het lijkt. De coax was beschadigd en is verbonden met een nieuwe en betere female coax connector. Nu lijkt alles weer goed te werken. Een hoop frustratie wat uiteindelijk met het juiste onderdeel in no-time verholpen was.
Thanks voor het meedenken allemaal 🙂
Super fijn dat het opgelost is, @Marijvb ! Bedankt voor de terugkoppeling ^^.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.