1
Vraag
2
Reacties
Marito

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Fox > ESPN

Zijn wij (ZIggo klanten) de gratis Fox 1 kwijt  ?

Is dat definitief ?

22 Reacties 22
GtvV

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Template wrote:
GtvV wrote:

Even ongeacht alle ins en outs van de deal en achterliggende motieven van de betrokken partijen vind ik het wel gewoon jammer dat ze het niet meer aanbieden. Ik kijk graag (Nederlands) voetbal; ik vind het leuk, maar niet 19 euro in de maand leuk, daarvoor kijk ik überhaupt te weinig tv. En ja, ik weet dat er allerlei andere opties zijn met dagpassen enzo, maar het gemak dat het er altijd was, was gewoon fijn.

Zo'n dagpas is na drie wedstrijden al duurder dan een maand betalen voor alle eredivisie kanalen. 


Weet ik, maar het is nou ook niet zo dat ik elk weekend hele dagen voor de televisie zit om wedstrijden te volgen. Het is zelfs niet zo dat ik altijd elk weekend een wedstrijd zie, maar goed, het is wel het overwegen waard, natuurlijk.

Template

Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@GtvV Ziggo heeft nu een kortingsactie op ESPN 

JanAssen

Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes

Net als de Eredivisie CV dacht Ziggo dat de coronacrisis eind 2020 onder controle zou zijn, dat na de winterstop het publiek in voetbalstadions aanwezig kon zijn. Om fans tegemoet te komen heeft Ziggo het hoofdkanaal ESPN 1 tot 1 januari voor alle klanten opengezet. En dat vind ik heel netjes.

Nu is de werkelijkheid anders en is er sprake van, ik zou haast zeggen, het nieuwe normaal wat vermoedelijk nog duurt tot eind 2021.

Dat KPN en T-Mobile ESPN 1 ook dit jaar weer in het basispakket hebben opgenomen is gelegen in het feit dat het alle klanten ca.  €2,50 per maand – extra laat betalen voor doorgifte van ESPN-kanalen. Op deze manier harkt ESPN , alleen al bij KPN, zo’n 78 miljoen aan extra inkomsten binnen boven op de reguliere abonnementskosten.

Bij KPN kost het ESPN pakket € 12,99 + € 2,50 (zie hierboven) = € 15,49
Bij T-Mobile kost het ESPN pakket € 15,00 + € 2,50 (zie hierboven) = € 17,50
Bij Ziggo kost het € 17,95 en dat is een verschil van € 2,46 met KPN en € 0,04 met T-Mobile

Ik ben blij dat Ziggo niet toe heeft gegeven aan een verhoging van € 2,50 per abonnee alleen voor ESPN. Persoonlijk ben ik een liefhebber van Ziggo Movies & Series XL en daar dragen anderen toch ook niet aan bij?  Dit heeft wel als consequentie dat ESPN 1 op zwart gaat.

Nu de situatie zo is dat de huidige manier van leven het nieuwe normaal is vind ik het niet meer dan billijk dat voetballiefhebbers een abonnement nemen op ESPN om hun zo geliefde bedrijfstak te redden i.p.v. het lopen te Bashen van Ziggo!

Maar wacht….ook nu komt Ziggo jullie weer tegemoet met een speciale actie. ESPN 4 maanden met 50% korting.

Ik verwacht nu wel dat iedereen die loopt te klagen dit abonnement afneemt en op die manier iets terugdoet voor de Eredivisie CV en anders wel voor ESPN.
 

 

Abonnees

Ziggo                  ca.  3.8 miljoen
KPN                   ca.  2.6 miljoen
T-Mobile             ca   664k
ESNP                 ca. 1.6 miljoen

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic