1
Vraag
2
Reacties
Marito

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Fox > ESPN

Zijn wij (ZIggo klanten) de gratis Fox 1 kwijt  ?

Is dat definitief ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Het stond ook aangegeven dat het een tijdelijke actie was.

 

Is Fox Sports gratis bij Ziggo?

Omdat de stadions door de coronamaatregelen nog niet volledig toegankelijk zijn voor het publiek, is FOX Sports 1 tot het einde van dit jaar gratis beschikbaar voor Ziggo klanten met minimaal een TV Start of TV Standard abonnement. Hiermee willen we de clubs en de fans tegemoetkomen.

 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/gratis-eredivisievoetbal-voor-vrijwel-alle-klanten-ziggo/

  1. Als gevolg hiervan kunnen ongeveer 3,5 miljoen klanten van het kabelbedrijf tot eind 2020 – een exacte datum heeft Ziggo niet gecommuniceerd – zonder extra kosten vanaf vandaag naar het kanaal FOX sports 1 kijken.

Bekijk in context

22 Reacties 22
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes

Ja, dat is definitief voor zover het nu lijkt.

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Het stond ook aangegeven dat het een tijdelijke actie was.

 

Is Fox Sports gratis bij Ziggo?

Omdat de stadions door de coronamaatregelen nog niet volledig toegankelijk zijn voor het publiek, is FOX Sports 1 tot het einde van dit jaar gratis beschikbaar voor Ziggo klanten met minimaal een TV Start of TV Standard abonnement. Hiermee willen we de clubs en de fans tegemoetkomen.

 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/gratis-eredivisievoetbal-voor-vrijwel-alle-klanten-ziggo/

  1. Als gevolg hiervan kunnen ongeveer 3,5 miljoen klanten van het kabelbedrijf tot eind 2020 – een exacte datum heeft Ziggo niet gecommuniceerd – zonder extra kosten vanaf vandaag naar het kanaal FOX sports 1 kijken.

GtvV

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jammer wel dat het niet meer aangeboden wordt. Ziggo's onderbouwing was zelf: “omdat de stadions door de coronamaatregelen nog niet volledig toegankelijk zijn” en het is niet zo alsof het einde van die maatregelen al in zicht is.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
GtvV wrote:

Jammer wel dat het niet meer aangeboden wordt. Ziggo's onderbouwing was zelf: “omdat de stadions door de coronamaatregelen nog niet volledig toegankelijk zijn” en het is niet zo alsof het einde van die maatregelen al in zicht is.

Dat was ten tijde van dit besluit niet bekend. Ziggo zal dit ook niet zomaar hebben vrijgegeven, daar zat voor beide partijen bijna zeker een commercieel motief achter.

GtvV

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
RoWi. wrote:
GtvV wrote:

 

Dat was ten tijde van dit besluit niet bekend. Ziggo zal dit ook niet zomaar hebben vrijgegeven, daar zat voor beide partijen bijna zeker een commercieel motief achter.

Ongetwijfeld zat er een commercieel motief achter, maar dat het niet bekend was is wel wat naïef, als dat Ziggo's argumentatie is, er werd ook al voor de zomer volop gewaarschuwd voor nieuwe golven in het najaar en de winter.

wassermannn

Level 5
  • 45Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Laten we niet naïef doen, al die tijdelijk gratis uitbreidingen van Ziggo of elk andere aanbieder, is louter en alleen bedoelt om de klant te verleiden een abonnement te nemen. Door de klant nu weer het gratis pakket af te pakken, hoopt Ziggo dat er bij de klant een soort van geestelijke afhankelijkheid is ontstaan, en dat die klant dan alsnog besluit een abonnement te nemen.

 

 

Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
wassermannn wrote:

Laten we niet naïef doen, al die tijdelijk gratis uitbreidingen van Ziggo of elk andere aanbieder, is louter en alleen bedoelt om de klant te verleiden een abonnement te nemen. Door de klant nu weer het gratis pakket af te pakken, hoopt Ziggo dat er bij de klant een soort van geestelijke afhankelijkheid is ontstaan, en dat die klant dan alsnog besluit een abonnement te nemen. 

Dat is hoe marketing werkt inderdaad 😄

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@GtvV wat ik bedoelde is dat het mooi werd verpakt. Maar naar mijn beleving heeft het niet naar de stadions kunnen nooit meegespeeld.

Espn toen nog Fox sports ging het naar mijn persoonlijke opinie om de mogelijke extra kijkers wat gunstig was voor de reclame gelden. En uiteraard pluspunten voor Ziggo leuk tijdelijke extra voor onze klanten, het zal mij zelfs niks verbazen als ESPN die tijdelijke vrijgave heeft geëist bij de licentie onderhandelingen.

Template

Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes
RoWi. wrote:

@GtvV wat ik bedoelde is dat het mooi werd verpakt. Maar naar mijn beleving heeft het niet naar de stadions kunnen nooit meegespeeld.

Espn toen nog Fox sports ging het naar mijn persoonlijke opinie om de mogelijke extra kijkers wat gunstig was voor de reclame gelden. En uiteraard pluspunten voor Ziggo leuk tijdelijke extra voor onze klanten, het zal mij zelfs niks verbazen als ESPN die tijdelijke vrijgave heeft geëist bij de licentie onderhandelingen.

De meesten die klant zijn bij Ziggo willen waarschijnlijk niet eens voetbal kijken dat op ESPN komt anders hadden ze het wel genomen of waren wel overgestapt naar een provider waar het zogenaamd goekdoper is. 

 

Als VodafoneZiggo nou uit de onderhandelingen had gesleept, we blijven het doorgeven op voorwaarde dat jullie met KPN, T-mobile en Canal Digital geen verlenging nemen dat het Ziggo exclusive wordt en er wordt niet per aangesloten klant betaald. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Template in dat geval had ESPN geen bestaans recht meer. De vergunningen voor EMM/ESPN zijn mede daarop gebaseerd.

. EMM heeft aan de NMa toegezegd dat zij deze kanalen onder gelijke voorwaarden (non-discriminatoir) zal doorgeven aan alle aanbieders van televisie via onder andere kabel, satelliet of ether.

Bron

Ziggo zou dan ook alle licentie kosten 1 op 1 moeten betalen. Jaarlijks krijgen de clubs 80 miljoen in ieder geval tot 2025. Het non-discriminatoir gaat bij ziggo niet op. 

A. Zal ziggo dan ook ESPN 1 in de basis moeten houden.

B. Net als de overigen een bedrag per klant afdragen.

GtvV

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Even ongeacht alle ins en outs van de deal en achterliggende motieven van de betrokken partijen vind ik het wel gewoon jammer dat ze het niet meer aanbieden. Ik kijk graag (Nederlands) voetbal; ik vind het leuk, maar niet 19 euro in de maand leuk, daarvoor kijk ik überhaupt te weinig tv. En ja, ik weet dat er allerlei andere opties zijn met dagpassen enzo, maar het gemak dat het er altijd was, was gewoon fijn.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Voor de voetbal liefhebber is het inderdaad jammer, hoewel wat ik ervan begrijp is dat niet alle favoriete wedstrijden op Espn 1 worden uitgezonden. 

En het bijna niet meer dan een reclame kanaal is.

Fox Sports 1 is er nooit altijd geweest zoals kanaal 14 Ziggo sport.

GtvV

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
RoWi. wrote:

Voor de voetbal liefhebber is het inderdaad jammer, hoewel wat ik ervan begrijp is dat niet alle favoriete wedstrijden op Espn 1 worden uitgezonden. 

En het bijna niet meer dan een reclame kanaal is.

Fox Sports 1 is er nooit altijd geweest zoals kanaal 14 Ziggo sport.


Bij mijn vorige aanbieder had ik wel standaard Ziggo (en door een combinatiedeal met mobiele nummer ook Fox Sports Eredivisie), eigenlijk was Fox Sports 1 altijd genoeg, maar sinds de start van dit seizoen was het inderdaad ineens dat de meest leuke wedstrijden op Fox Sports 2 werden uitgezonden - in tegenstelling tot gemaakte afspraken met clubs.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
GtvV wrote:
RoWi. wrote:

Voor de voetbal liefhebber is het inderdaad jammer, hoewel wat ik ervan begrijp is dat niet alle favoriete wedstrijden op Espn 1 worden uitgezonden. 

En het bijna niet meer dan een reclame kanaal is.

Fox Sports 1 is er nooit altijd geweest zoals kanaal 14 Ziggo sport.


Bij mijn vorige aanbieder had ik wel standaard Ziggo (en door een combinatiedeal met mobiele nummer ook Fox Sports Eredivisie), eigenlijk was Fox Sports 1 altijd genoeg, maar sinds de start van dit seizoen was het inderdaad ineens dat de meest leuke wedstrijden op Fox Sports 2 werden uitgezonden - in tegenstelling tot gemaakte afspraken met clubs.

Standaard Ziggo sport?  Dan ben ik heel benieuwd bij welke provider dat was, het is nagenoeg overal een extra pakket.  Zelfs bij bij Ziggo op kanaal 14 na.

GtvV

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
RoWi. wrote:
GtvV wrote:
RoWi. wrote:

Voor de voetbal liefhebber is het inderdaad jammer, hoewel wat ik ervan begrijp is dat niet alle favoriete wedstrijden op Espn 1 worden uitgezonden. 

En het bijna niet meer dan een reclame kanaal is.

Fox Sports 1 is er nooit altijd geweest zoals kanaal 14 Ziggo sport.


Bij mijn vorige aanbieder had ik wel standaard Ziggo (en door een combinatiedeal met mobiele nummer ook Fox Sports Eredivisie), eigenlijk was Fox Sports 1 altijd genoeg, maar sinds de start van dit seizoen was het inderdaad ineens dat de meest leuke wedstrijden op Fox Sports 2 werden uitgezonden - in tegenstelling tot gemaakte afspraken met clubs.

Standaard Ziggo sport?  Dan ben ik heel benieuwd bij welke provider dat was, het is nagenoeg overal een extra pakket.  Zelfs bij bij Ziggo op kanaal 14 na.


Fox, niet Ziggo 😉

 

Was bij T-mobile en het Eredivisie-pakket was dus een extraatje doordat ik ook mobiele telefoon daar had.

Template

Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes
RoWi. wrote:

@Template in dat geval had ESPN geen bestaans recht meer. De vergunningen voor EMM/ESPN zijn mede daarop gebaseerd.

. EMM heeft aan de NMa toegezegd dat zij deze kanalen onder gelijke voorwaarden (non-discriminatoir) zal doorgeven aan alle aanbieders van televisie via onder andere kabel, satelliet of ether.

Bron

Ziggo zou dan ook alle licentie kosten 1 op 1 moeten betalen. Jaarlijks krijgen de clubs 80 miljoen in ieder geval tot 2025. Het non-discriminatoir gaat bij ziggo niet op. 

A. Zal ziggo dan ook ESPN 1 in de basis moeten houden.

B. Net als de overigen een bedrag per klant afdragen.

A. Dat is dan nog steeds niet nodig, daar dan elke klant moet gaan betalen 

B. Ziggo hoeft dat dan nog niet. Gewoon het pakket van ESPN duurder maken. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@GtvV 

Ah duidelijk, zo kan je hier bij Ziggo Sport totaal kiezen als combipakket met een Vodafone abonnement.

Ik geef niet veel om voetbal, ik mis het dan ook niet. Voor de liefhebbers is het inderdaad jammer.

Template

Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes
GtvV wrote:

Even ongeacht alle ins en outs van de deal en achterliggende motieven van de betrokken partijen vind ik het wel gewoon jammer dat ze het niet meer aanbieden. Ik kijk graag (Nederlands) voetbal; ik vind het leuk, maar niet 19 euro in de maand leuk, daarvoor kijk ik überhaupt te weinig tv. En ja, ik weet dat er allerlei andere opties zijn met dagpassen enzo, maar het gemak dat het er altijd was, was gewoon fijn.

Zo'n dagpas is na drie wedstrijden al duurder dan een maand betalen voor alle eredivisie kanalen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Template wrote:
RoWi. wrote:

@Template in dat geval had ESPN geen bestaans recht meer. De vergunningen voor EMM/ESPN zijn mede daarop gebaseerd.

. EMM heeft aan de NMa toegezegd dat zij deze kanalen onder gelijke voorwaarden (non-discriminatoir) zal doorgeven aan alle aanbieders van televisie via onder andere kabel, satelliet of ether.

Bron

Ziggo zou dan ook alle licentie kosten 1 op 1 moeten betalen. Jaarlijks krijgen de clubs 80 miljoen in ieder geval tot 2025. Het non-discriminatoir gaat bij ziggo niet op. 

A. Zal ziggo dan ook ESPN 1 in de basis moeten houden.

B. Net als de overigen een bedrag per klant afdragen.

A. Dat is dan nog steeds niet nodig, daar dan elke klant moet gaan betalen 

B. Ziggo hoeft dat dan nog niet. Gewoon het pakket van ESPN duurder maken. 

Je begrijpt blijkbaar niet dat ik de huidige situatie bedoel met A en B. Het is nu niet gelijk aangeboden.

Zoals jij het voorstelt gaat het Ziggo minimaal 80 Miljoen per jaar kosten. Of eigenlijk niet want ESPN is dan meteen de eredivisie rechten kwijt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic