Vraag
Reacties
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
Vries
Level 1

Foutmelding "Sorry something went wrong" Disney+ app via Next Mini

Sinds een aantal dagen geeft kanaal 155 een foutmelding en kan er geen Disney+ worden gekeken. Ook via het menu lukt het niet. Via de app op de telefoon kun je wel kijken, iemand een idee wat er aan de hand is?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
19 Reacties 19
Steefb
Level 20

Welke foutmelding?

0 Kudos
Vries
Level 1
Topicstarter

1000042469.jpg

 zie foto... 

 

Casten met Google Chromecast lukt ook niet... Dan krijg je een swirling donut op je telefoon en de tv blijft hangen nadat het Disney beginscherm eerst even verschenen is.

 

0 Kudos
RoWi
Level 20

Hmm, dat is een vrij generieke melding. 

Heeft jouw Ziggo box toevallig de 5.18 update gekregen? Hoewel dat geen verklaring is voor je probleem met Chromecast. Dat staat mogelijk ook los van elkaar.

0 Kudos
Vries
Level 1
Topicstarter

Nee ik heb 5.16. vannacht aan laten om de updates te laten plaatsvinden dus...

 

Thanks RoWi.

 

0 Kudos
Gio2903
Level 17

box in snelle start zetten is voldoende, hij haalt dan gewoon de updates binnen. mini al van de stroom gehaald toevallig?

0 Kudos
Krista
Community Moderator
Community Moderator

Hoi @Vries, hartelijk welkom op de community! 

Heh bah, wat een vervelende foutmelding wanneer je gewoon gebruik wil maken van de Disney+ app! 
Hoe staat het er momenteel mee voor? Hebben de tips van @RoWi1 en @Gio2903 iets opgeleverd? 

0 Kudos
Vries
Level 1
Topicstarter

Nee helaas nog steeds geen Disney. Ik weet niet hoe je de box in snelle start zet.

0 Kudos
RoWi
Level 20

Los gezien van dat instellen, hoe bedoelde je dat aanlaten? Maak je de ontvanger normaal gesproken volledig spanningsloos?

 

Als je nu nog 5.16 hebt klopt mijn gedachtegang niet. Namelijk dat de Disney app niet met de nieuwe software overweg kan.

 

Nu ga ik ervan uit dat dit wel is getest voor de uitrol van 5.18. 

0 Kudos
Vries
Level 1
Topicstarter

Ja, we gooien inderdaad de spanning eraf 's avonds.

0 Kudos
RoWi
Level 20

@Vries  schreef:

Ja, we gooien inderdaad de spanning eraf 's avonds.


Dat verklaart de oude versie van de software. Maar dat is nog geen verklaring voor dat scherm. Als je de spanning er dan opzet en er is een update zou deze bijna meteen binnen moeten komen.

Dit is de procedure om een andere opstart modus te kiezen.

. Druk op de knop :ab_hoofdmenu:

2. Ga rechtsboven in het menu naar :interface_go_instellingen: en selecteer [Systeem]

3. Selecteer [Opstarttijd mediabox] en druk op :ab_ok:

4. Selecteer Snelle Start, Trage Start of Eco-modus en druk op :ab_ok:

0 Kudos
hilbrand
Level 1

Ik krijg precies dezelfde melding. 

Modem gereset, media next in snelle start gezet. Niks helpt.

Op mijn mobiel deed de app het ook niet.

Wifi uit gezet opnieuw gestart,  toen deed hij het wel op mobiel. Maar nog steeds niet op media next. Op de 2e tv ( android) doet disneyplus het ook niet. De next box is bedraad 2e tv via wifi..

Lijkt mij ziggo netwerk probleem.

Gr

Hilbrand 

0 Kudos
RoWi
Level 20

Op basis van dit bericht heb ik voor beiden  @hilbrand  en @Vries de vraag nemen jullie Disney plus af via Ziggo zelf?

0 Kudos
hilbrand
Level 1

Ja

0 Kudos
hilbrand
Level 1

Nu krijg ik foutcode 73

Misschien ziggo dns probleem ???

Zeg ook maar wat

0 Kudos
RoWi
Level 20

https://help.disneyplus.com/nl-NL/article/disneyplus-error-73

 

Volgens Disney duidt dit op het gebruik van een VPN,  waar is die melding te zien? Via de mediaspeler van Ziggo?

 

 

0 Kudos
hilbrand
Level 1

Nee, op mijn mobiel.

En ik gebruik geen vpn.

Op de media next krijg ik dezelfde melding als hier boven

0 Kudos
hilbrand
Level 1

 

1000011114.jpg

0 Kudos
RoWi
Level 20

@hilbrand  schreef:

Nee, op mijn mobiel.

En ik gebruik geen vpn.

Op de media next krijg ik dezelfde melding als hier boven


Op sommige mobiele telefoons is soms software actief met een dergelijke functie, zonder dat iemand het zelf weet.

Wat doet de app op die telefoon via mobiele data? 

Heeft jouw mediabox ook nog de oude software?

0 Kudos
hilbrand
Level 1

Via mobiele data doet disney het wel.

Op thuisnetwerk niet.

Heb versie 5.16 op de mediabox 

0 Kudos