Sinds een aantal dagen geeft kanaal 155 een foutmelding en kan er geen Disney+ worden gekeken. Ook via het menu lukt het niet. Via de app op de telefoon kun je wel kijken, iemand een idee wat er aan de hand is?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welke foutmelding?
zie foto...
Casten met Google Chromecast lukt ook niet... Dan krijg je een swirling donut op je telefoon en de tv blijft hangen nadat het Disney beginscherm eerst even verschenen is.
Hmm, dat is een vrij generieke melding.
Heeft jouw Ziggo box toevallig de 5.18 update gekregen? Hoewel dat geen verklaring is voor je probleem met Chromecast. Dat staat mogelijk ook los van elkaar.
Nee ik heb 5.16. vannacht aan laten om de updates te laten plaatsvinden dus...
Thanks RoWi.
box in snelle start zetten is voldoende, hij haalt dan gewoon de updates binnen. mini al van de stroom gehaald toevallig?
Nee helaas nog steeds geen Disney. Ik weet niet hoe je de box in snelle start zet.
Los gezien van dat instellen, hoe bedoelde je dat aanlaten? Maak je de ontvanger normaal gesproken volledig spanningsloos?
Als je nu nog 5.16 hebt klopt mijn gedachtegang niet. Namelijk dat de Disney app niet met de nieuwe software overweg kan.
Nu ga ik ervan uit dat dit wel is getest voor de uitrol van 5.18.
Ja, we gooien inderdaad de spanning eraf 's avonds.
@Vries schreef:Ja, we gooien inderdaad de spanning eraf 's avonds.
Dat verklaart de oude versie van de software. Maar dat is nog geen verklaring voor dat scherm. Als je de spanning er dan opzet en er is een update zou deze bijna meteen binnen moeten komen.
Dit is de procedure om een andere opstart modus te kiezen.
. Druk op de knop
2. Ga rechtsboven in het menu naar en selecteer [Systeem]
3. Selecteer [Opstarttijd mediabox] en druk op
4. Selecteer Snelle Start, Trage Start of Eco-modus en druk op
Ik krijg precies dezelfde melding.
Modem gereset, media next in snelle start gezet. Niks helpt.
Op mijn mobiel deed de app het ook niet.
Wifi uit gezet opnieuw gestart, toen deed hij het wel op mobiel. Maar nog steeds niet op media next. Op de 2e tv ( android) doet disneyplus het ook niet. De next box is bedraad 2e tv via wifi..
Lijkt mij ziggo netwerk probleem.
Gr
Hilbrand
Ja
Nu krijg ik foutcode 73
Misschien ziggo dns probleem ???
Zeg ook maar wat
https://help.disneyplus.com/nl-NL/article/disneyplus-error-73
Volgens Disney duidt dit op het gebruik van een VPN, waar is die melding te zien? Via de mediaspeler van Ziggo?
Nee, op mijn mobiel.
En ik gebruik geen vpn.
Op de media next krijg ik dezelfde melding als hier boven
@hilbrand schreef:Nee, op mijn mobiel.
En ik gebruik geen vpn.
Op de media next krijg ik dezelfde melding als hier boven
Op sommige mobiele telefoons is soms software actief met een dergelijke functie, zonder dat iemand het zelf weet.
Wat doet de app op die telefoon via mobiele data?
Heeft jouw mediabox ook nog de oude software?
Via mobiele data doet disney het wel.
Op thuisnetwerk niet.
Heb versie 5.16 op de mediabox
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.