Beste moderators
Intussen heb ik me al aardig ingelezen het boven genoemde topic betreft de foutcode err sp 0.1.6 betreft de een slechte kabelvebinding.
Al bijna een week vanalles al geprobeerd, correct kabels gebruiken, kabel wisselen, verbindingen controleren. Niets helpt op dit moment en de fout melding blijft.
Graag je hulp.
Gr Emile
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?
Goedemiddag @Jardi , welkom op onze Community. Fijn dat je ons hebt gevonden wanneer je tegen dit probleem aanloopt. Dit moet inderdaad opgelost worden. Samen zoeken we graag naar de oorzaak & de oplossing.
Het is alweer een aantal dagen erg stil in dit topic. Is het inmiddels al gelukt om deze vervelende foutmelding op te lossen?
Laat je het ons weten als je de hulp van onze Community leden nog kunt gebruiken, of als je dit probleem al hebt opgelost?
Zelfde foutmelding. Geen oplossing.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?
@fleerdebost Blijf SVP in één topic reageren, hier heb je geen antwoord gegeven op de vragen en een nieuw topic opgestart: Media box xl geen verbinding - Ziggo Community
Geef daar SVP antwoord op de vraag die daar gesteld is en blijf daar antwoorden om geen verwarring te krijgen door de verschillende reacties in verschillende topics.
@fleerdebost Dit gaat ook niet werken op deze aansluitmanier.
Een splitter op een splitter met nog een wandcontactdoos geeft te veel weerstand voor een goed signaal op het modem van de Mediabox XL en dan krijg je deze foutmelding.
Een Ziggo moderator kan hier eens naar kijken en de juiste stappen adviseren dan wel zetten.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
@Bert ik lijk wel een nieuw AOP te zien, waar ook netjes een aarddraadje naartoe loopt. Maar nog wel een oude UMU. Er kan dan beter een POA03upc op het AOP, zodat de UMU en POA01 kunnen vervallen. Maar ja, dan is er inderdaad nog de andere coax aansluiting. Vraag is of die nog wel toereikend is... In ieder geval is daar geen TV/Radio aansluiting meer nodig.
Bedankt voor jouw foto's @fleerdebost Die maakt toch een hoop duidelijk zoals @Bert al aangaf.
Ik ben in jouw gegevens gedoken om ander aansluitmateriaal te sturen en zie dat er al een afspraak met de monteur staat. Het lijkt mij dan ook handigste dat we deze gewoon afwachten.
Laat je even weten hoe het gegaan is?
Beste Meindert,
Wegens omstandigheden ben ik helaas niet in de gelegenheid geweest om te reageren.
Graag zou ik dit willlen oplossen, bedankt voor je aanbod.
Graag zou ik in contact met je willen komen om dit op te lossen.
Hoor graag van je.
Alvast bedankt, Gr Emile
@Jardi Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.