1
Vraag
2
Reacties
Dave van der Ho

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foutmelding cs2004

Hallo

Bij wekelijk moet ik de mediabox opnieuw opstarten om dat de foutmelding cs2004 in beeld komt. Ik heb alle kabels al meerdere keren gecontroleerd daar is niets mis mee.

Na het opnieuw opstarten gast het weer een tijdje goed en dan komt de foutmelding weer.

Is er geen blijvende oplossing voor.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MR-PD

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste Paul,

 

Scherp gezien. De linker kabel is de kabel van AOP naar centraaldoos in de muur. De kabel met een lengte van 4 meter betreft een dikke satellietkabel. De ziggo monteur had geen passend eindstuk voor handen bij installatie. Na meting bleek de verbinding perfect te zijn. 

De splitter heb ik omgewisseld voor de POA-1B variant.  De UPC variant heb ik in de grabbelbak gegooid 😉

 

Bedankt zover!

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

MR-PD

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ook hier sinds 2 dagen geregeld deze melding. Niets gewijzigd aan de aansluitingen. Afstand tussen AOP en muuraansluiting is circa 4 meter

MR-PD

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
 
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Als eerste stap zou dit al de oplossing kunnen zijn:

 

 

En ik zie een splitter met maar 1 kabel eraan, dan kun je de splitter helemaal verwijderen, die is nu uitsluitend een weerstand in het signaal.

MR-PD

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ha Bert,

 

Dat ga ik morgen eens even proberen.
Ik laat het weten. Bedankt!

 

Zoals vaker te lezen is op dit forum is het ook hier zo dat dit door de Ziggo monteur zelf op deze wijze is geïnstalleerd. De ene splitter is noodzakelijk voor het internet modem ( is ook aangesloten). De andere splitter (muuraansluiting) heeft nooit een tweede aansluiting gehad. Ook heeft het al zeker een jaar of 4 zonder problemen gewerkt. Dus wellicht is er toch iets veranderd aan de zijde van Ziggo. 

Ik duik morgen achter de tv. 

Dave van der Ho
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Bert,

Ik heb de foto's gemaakt hoe de mediabox is aangesloten. Deze aansluiting zit al jaren zo en is door een monteur van Ziggo zo gemaakt.

Ik hoor graag van je.

Mvg, Dave

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@MR-PD "De andere splitter (muuraansluiting) heeft nooit een tweede aansluiting gehad. Ook heeft het al zeker een jaar of 4 zonder problemen gewerkt."

Alles werkt probleemloos tot er iets mis gaat of kapot gaat, dus het hoeft niet per se aan Ziggo te liggen.

75% van de storingen wordt veroorzaakt in of aan de aansluitingen binnen, blijkt uit de praktijk.

Dus daar wordt het eerst gekeken of daar de oplossing zit.

Er kan een aansluiting te los raken, ergens een kabel in een wandcontactdoos of stekker corroderen/verroesten, een splitter of wandcontactdoos defect raken enz. enz. enz.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Dave van der Ho Ik zie een oude 1e wandcontactdoos en een oude 2e wandcontactdoos en een oude splitter ertussen.

Een Ziggo moderator kan meekijken wat er allemaal vervangen moet worden.

Zo nodig de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met de eerste splitter, dan moet door een Ziggo monteur uitgevoerd worden, dat is gratis.

De 2e wandcontactdoos kan een monteur ook doen tegen kostprijs, mocht hij langs moeten komen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Dave van der Ho en @MR-PD welkom op de Ziggo Community!

Wat vervelend dat jullie beide sinds kort geteisterd worden door de CS2004 foutmelding.

Ik zie dat @Bert jullie onder zijn hoede heeft genomen. Helemaal super! Ik ben dan ook erg benieuwd naar jouw "achter de TV duik" vondsten, @MR-PD 😉


Super dat je foto's hebt gestuurd @Dave van der Ho Dit maakt een hoop duidelijk. Zoals Bert al een beetje liet doorschemeren is jouw eerste aansluitpunt verouderd. Deze moet dan ook kosteloos vervangen worden door een monteur. Mocht het tweede aansluitpunt in jouw woonkamer ook nog voor problemen zorgen, dan kan de monteur dit oplossen, maar krijg je hiervoor wel kosten in rekening. Dit zijn de exacte voorwaarden. Wanneer dit akkoord is, mag je jouw postcode en huisnummer invullen op jouw profielpagina. Dan plan ik een monteur in.

Dave van der Ho
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @Jiri 

Is prima om een afspraak te maken. 

Om de spliter te vervangen.

Ik heb mijn postcode en huisnummer ingevuld

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Helemaal super, @Dave van der Ho
Ik heb een monteur ingepland voor 10-01 tussen 8.00 & 13.00
Mocht dit niet gelegen komen, kun je de afspraak verplaatsen in Mijn Ziggo. 
Per mail volgt nog even een bevestiging.

Ga je voor de binnenhuisbekabeling zelf nog aan de slag? 

Dave van der Ho
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ga ervanuit dat de binnenhuisbekabeling van een goede kwaliteit is. Heb nog niet problemen mee gehad. Als er toch iets aan zou moeten gebeuren dan hoor ik graag advies van de monteur. Be

MR-PD

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb de box een harde reset gegeven en voor nu blijft de melding weg. Ik heb dat plastic kapje er nog niet afgehaald. Dit zit er namelijk al jaren zo op dus ik verwacht er niet al te veel van. 

ik heb wel de andere splitter wat verder aangedrukt in de doos. Wellicht scheelt dat. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@MR-PD "Ik heb dat plastic kapje er nog niet afgehaald. Dit zit er namelijk al jaren zo op dus ik verwacht er niet al te veel van. "

 

Het witte kapje POA- is te diep, was ooit een ontwerpfout, de huidige zijn in orde.

Als het witte kapje te diep is en de splitter zit maar iets te diep in, dan trekt hij de splitter in de loop van de tijd uit de wandcontactdoos en heb je problemen met het signaal.

 

De POA 01-UPC was te diep, de POA-01 B heeft een minder diep, precies passend wit kapje.

 

Bert_0-1641244874814.png

 

MR-PD

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Er zit inderdaad veel ruimte tussen de rand van het afdekkapje en de achterzijde van de splitter. De splitter kan echter zonder kapje niet helemaal tegen de voorplaat van de muuraansluiting geplaatst worden. Er blijft nog ruimte over. 

Ik heb het afdekkapje er nu wel afgehaald hoewel ik de afgelopen dagen de storingsmelding niet voorbij heb zien komen met het kapje erop. 

We wachten het resultaat even af. 
Bedankt in ieder geval voor de snelle reacties. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19169Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@MR-PD Super dat de foutmelding verdwenen is door het plastic kapje v.d. POA splitter te verwijderen zoals geadviseerd door expert @Bert. Houd de komende dagen anders even in de gaten hoe het blijft gaan. Nog even inhakend op de foto die je deelde. Het lijkt net alsof de linker coaxkabel gedeeltelijk bloot ligt. Dit kan werken als een antenne op storingsinvloeden van buitenaf. Heb je een vervangende kabel die je hierop aansluiten? Eventueel kan ik kosteloos een nieuwe POA1-B splitter en coaxkaber zowel het modem als de TV ontvanger toesturen. 

MR-PD

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste Paul,

 

Scherp gezien. De linker kabel is de kabel van AOP naar centraaldoos in de muur. De kabel met een lengte van 4 meter betreft een dikke satellietkabel. De ziggo monteur had geen passend eindstuk voor handen bij installatie. Na meting bleek de verbinding perfect te zijn. 

De splitter heb ik omgewisseld voor de POA-1B variant.  De UPC variant heb ik in de grabbelbak gegooid 😉

 

Bedankt zover!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic