1
Vraag
2
Reacties
Laura85

Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Foutmelding Netflix: je gebruikt een unblocker of proxy

Ik krijg sinds vandaag ineens de melding dat ik een unblocker of proxy zou gebruiken als ik iets op Netflix wil kijken. Voorheen nooit geen problemen gehad en nu ineens deze melding.
Op mijn telefoon zit ik op hetzelfde netwerk en krijg ik deze melding niet

Wat is hier tegen te doen?

Gr. Laura
36 Reacties 36
Verwijderd account
Niet van toepassing
Sparco schreef:
Maar we weten nog steeds niet op welk apparaat de problemen zijn gekomen.

Laura schreef:
Ik weet ook niet waar ik in mijn next box zou kunnen achterhalen hoe de instellingen qua verbindingen staan. Ook daar al gekeken bij instellingen maar ook niks wijzer geworden.

Dus ik neem aan de Next als ik het goed lees
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Dat is een strakke opmerking mguzz Ik had er ook al een aantal keren overheen gelezen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Het zal er wel niets mee te maken hebben maar sinds de CES 2019 zijn streamingsdiensten begonnen met het testen van de software van het bedrijf Synamedia, Ik citeer:

Het staaltje technologie is behoorlijk slim en kan ongewone patronen in een account snel herkennen – zo heeft de service meteen door wanneer een account gelijktijdig – of verdacht kort na elkaar – gebruikt wordt op verschillende locaties.

https://www.manners.be/netflix-delen-onmogelijk/

https://www.synamedia.com/press/synamedia-launches-credentials-sharing-insight-turns-casual-password...

Misschien dat een ip range van Ziggo bij Netflix staat geregistreerd als zijnde VPN of Proxy server
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
mguzz n.a.v. jouw laatste zin: in de technische blog worden problemen genoemd m.b.t. geofenching in samenhang met proxy en VPN.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
mguzz ,

Had wel Next zien staan in haar 2e reactie maar voor zover ik weet maakt de Next geen gebruik van VPN e/o adblocker. Vandaar dat ik aan een laptop of computer dacht:blush:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ha, Laura85 ,
Het wordt wat technisch hier. Niks mis mee.
Ben je er nog? Graag antwoord op mijn vraag en die van KBX458 .
Groet, Han
Laura85
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hi all,

Ik ben er nog, heb dus een modem van Arris, een next ontvanger en het betreft een nieuwe aansluiting per september. Eerste weken geen problemen gehad en ineens sinds dinsdag dus deze melding. Mijn telefoon is verbonden via WIFI met hetzelfde netwerk en heb daar geen problemen met het afspelen van Netflix.

Puur wanneer ik op mijn tv Netflix open en daadwerkelijk op afspelen druk krijg ik de melding.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
hanh en Laura85

Er is niet zo lang geleden wel iets geweest met een handje vol IPv6-adressen die verkeerd in een data-base geregistreerd zouden zijn. De registratie gaf aan dat de provider in een ander land zou zitten. Die adressen moest je dan bij Ziggo / of een moderator melden voor correctie.
Ik weet niet meer welk Topic dit geweest is, maar het was iets van en paar weken geleden of zo.

EDIT:
Topic gevonden: zie link

EDIT2:
En deze link
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Laura85 Zou je het volgende willen uitproberen:
Als er desondanks toch iets mis blijkt te gaan, lijkt, door in de router bij DHCP onder DHCP6 server op "instellingen opslaan" te klikken, het euvel te verhelpen te zijn.
Zie: https://community.netgear.com/t5/Orbi/Enabling-IPv6-kills-Netflix/td-p/1662815

DennyW zou zo maar kunnen. Ik leg dit neer bij het moderatieteam.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Interessant. Lijkt op wat je met Ziggo Go kunt meemaken.
Ik ga dit melden aan de Mods.
Laura85 die Mod komt dan langs en zal je wellicht vragen via een Persoonlijk Bericht het IPv6 adres van de Next te laten weten. Ff afwachten.

EDIT ik zag na mijn Post dat KBX458 dat al doet. Mooi zo.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Is geregeld hanh . Nu hopen dat het probleem van TS nog voor het weekend kan worden opgelost.:relaxed:
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Laura85, welkom hier!

Wat een gek probleem wel, maar zoals je ziet doet de Community al haar best en ik ga uiteraard ook m'n best voor je doen. Aangezien je in hetzelfde thuisnetwerk op je telefoon geen problemen ervaart is het al een stuk lastiger. Het is voor ons ook onbekend welke database Netflix gebruikt voor deze unblocker/proxy detectie. Wil je je IPv6 adres hier eens plaatsen via www.whatismyip.com. Dan ga ik daar eens naar kijken. Mocht dat goed lijken, dan lijkt het me ook wijsheid om eens bij Netflix aan te kloppen hiervoor. Zij weten vast en zeker welke database zij gebruiken en wat er precies misgaat. Maar laten we beginnen met je IPv6-adres. Ik hoor graag weer van je 🙂
Laura85
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Michael Ziggo wrote:
Hoi Laura85, welkom hier!

Wat een gek probleem wel, maar zoals je ziet doet de Community al haar best en ik ga uiteraard ook m'n best voor je doen. Aangezien je in hetzelfde thuisnetwerk op je telefoon geen problemen ervaart is het al een stuk lastiger. Het is voor ons ook onbekend welke database Netflix gebruikt voor deze unblocker/proxy detectie. Wil je je IPv6 adres hier eens plaatsen via www.whatismyip.com. Dan ga ik daar eens naar kijken. Mocht dat goed lijken, dan lijkt het me ook wijsheid om eens bij Netflix aan te kloppen hiervoor. Zij weten vast en zeker welke database zij gebruiken en wat er precies misgaat. Maar laten we beginnen met je IPv6-adres. Ik hoor graag weer van je 🙂


Hoi Michael kun je mij wat verder helpen?
heb het adres gekopiëerd maar weet niet zo goed waar je wil dat ik het achterlaat op de site hierboven.
Laura85
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
KBX458 wrote:
Laura85 Zou je het volgende willen uitproberen:
Als er desondanks toch iets mis blijkt te gaan, lijkt, door in de router bij DHCP onder DHCP6 server op "instellingen opslaan" te klikken, het euvel te verhelpen te zijn.
Zie: https://community.netgear.com/t5/Orbi/Enabling-IPv6-kills-Netflix/td-p/1662815
DennyW zou zo maar kunnen. Ik leg dit neer bij het moderatieteam.


Dit wordt mij iets te technisch ?
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Laura85,

Sorry, ik had misschien wat duidelijker moeten zijn. Ik bedoelde dat je het IPv6 adres gewoon hier kon plaatsen, dan check ik het voor je. Maar je mag het ook naar me sturen in een persoonlijk bericht. Klik in dat geval op m'n naam en kies voor 'Stuur bericht'. Ik zie het graag tegemoet!
Laura85
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Zowaar kon ik gisteren ineens spontaan weer wel Netflix kijken.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Heb je een basis abbo dan kan je maar via 1 apparaat kijken en met de standaard abbo via 2 apparaten, misschien deel je je account en wordt je dan geblokkeerd alleen krijg je volgens mij dan een andere melding maar je kan ff checken bij Recente streaming-activiteit op het apparaat wie de afgelopen tijd van je account gebruik heeft gemaakt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic