1
Vraag
2
Reageer en help mee
KixAss

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Foutmelding HDCP2.2 Wel beeld en geluid

Ik heb als versterker een Yamaha MusicCast V483 en als tv een LG 42LA6918. Het beeld werkt wel, maar hij geeft wel de melding 'Please connect HDMI OUT to the HDMI input jack that supports HDCP2.2 of the TV.



Het werkt daarna wel (en als ik op de versterker het menu in ga en terug is de melding ook weg) maar de melding is erg irritant.

De eerste week dat ik de Mediabox Next had, heb ik dit probleem niet gehad. Kabels ook al omgedraaid en gewisseld, maar dat mag niet baten.

Het lijkt voornamelijk te gebeuren als hij uit de ondiepe standby komt (als powerlampje blauw is). Als de Mediabox uit diepe standby komt (dan krijg je ook opstartscherm met "please wait") krijg ik de melding niet.
7 Reacties 7
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
De next geeft hdr 2.2 signaal door daar moet je TV en of reciver wel voor geschikt zijn en of de nex terug zetten naar 1080 I
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
1080i is prima voor de meeste bronnen. Voor een 4k-bron is dit minder leuk.
Etc. Zoek naar een mogelijkheid dat HDCP2.2 wel kan.
KixAss
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Ronihd wrote:
De next geeft hdr 2.2 signaal door daar moet je TV en of reciver wel voor geschikt zijn en of de nex terug zetten naar 1080 I

Terugzetten helpt helaas niet, zelfs op 720p krijg ik de melding nog.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
KixAss wrote:

Ronihd wrote:
De next geeft hdr 2.2 signaal door daar moet je TV en of reciver wel voor geschikt zijn en of de nex terug zetten naar 1080 I
Terugzetten helpt helaas niet, zelfs op 720p krijg ik de melding nog.


Ik weet niet zeker of als de next op 720 staat dan nog wel HDR 2.2 doorgeeft daar lijkt het wel op. De melding geeft aan dat je de HDMI moet aansluiten op een poort die 2.2 ondersteunt , probeer na te kijken of je tv 2,2 ondersteunt en kijk of je de tv kan upgraden ( software ) misschien helpt het ?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
HDR kan een eigenschap zijn van een 4K bron, die iets te maken heeft met de kwaliteit daarvan.
HDCP 2.2 wordt gebruikt voor bescherming tegen illegaal copieren van 4k bronnen.
Zou het vreemd vinden als je daar mee te maken krijgt als de Next niet op 4k staat ingesteld.
https://support.roku.com/en-gb/article/230317588-why-is-hdcp-2-2-important-to-playing-4k-ultra-hd-or....
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo KixAss deze melding geeft aan dat de HDMI kabel op de HDMI ingang van je tv met HDCP2.2 aangesloten moet worden. Hoe dan ook wil je dit niet in beeld hebben wanneer je lekker tv wil kijken!


  • Kun je vertellen hoe de Yamaha, de LG en de Next op elkaar zijn aangesloten, en welke HDMI poorten heb je gebruikt?
  • De melding die je ziet is een melding van je LG zo te zien. Gebeurd dit ook wanneer je de Next rechtstreeks aansluit op de LG met de bij de Next bijgeleverde kabel?
  • Het is verder belangrijk dat de nieuwste firmware op je TV is geïnstalleerd.
horizonfreak

Level 13
  • 808Posts
  • 15Oplossingen
  • 145Likes
Hoi KixAss

Dit is een melding van de Yamaha
Als je op de afstandsbediening van de Yamaha de knop setup indrukt en vervolgens weer op exit dan is de melding verdwenen. Probeer het maar eens
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic