1
Vraag
2
Reacties
KIMHOEKSEMA

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Foutmelding ERR SP 0.1.6

Goedemorgen,

 

Vanochtend kregen wij de melding dat de mediabox ging updaten, maar sprong vervolgens in de foutmelding ERR SP 0.1.6. De mediabox doet nu niets meer. Hij staat ook op offline.

 

Wij wonen nu ongeveer 1 jaar in onze woning en vanaf toen krijgen wij de foutmelding 6010 bij het tv kijken. Doordat dit ons niet belemmerde hebben wij hier verder geen actie op ondernomen. 

 

Wat kunnen wij doen?

Alvast bedankt!

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Bert Dank voor de aanvulling! @KIMHOEKSMA Het is dus wijsheid de POA-1 B te laatsen op de plek waar nu de UMU 1006 zit, sluit dan op de 1e aansluiting van de POA 1 splitter het modem aan en op de uitgang die nog over is een coaxkabel die naar de ingang van je Tratec Antenneversterker gaat. 

Bekijk in context

KIMHOEKSEMA
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Goedemiddag,

Het is gelukt! 🙂

De nieuwe splitter is aangesloten en de mediabox is geüpdatet! We kunnen weer tv kijken 

Bedankt voor de hulp!

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

KIMHOEKSEMA
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor de snelle reactie! 

 

Bijgaand de foto's waar ziggo ons huis binnen komt. Incl. de splitter

Wij hebben geen aparte wandcontactdoos bij de aansluiting op de mediabox. 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @KIMHOEKSEMA,

Welkom op de Community! Voor alleen een foutcode zet je de mediabox natuurlijk niet aan. Super naar dat jullie nu ineens weinig aan de mediabox hebben. Dit moet natuurlijk anders!

Fijn dat in dit topic ook al foto's staan. Voor de update is het zogenoemde retoursignaal erg belangrijk. Nu zie ik op een foto dat er gebruik wordt gemaakt van een niet retourgeschikte UMU-1006 splitter.

Is het mogelijk om voor de update de box zonder die splitter aan te sluiten? In dit topic staat een handig filmpje waarin je ziet hoe je dat doet. Als het nodig is, kunnen we ook kosteloos een POA-splitter nasturen. Laat maar weten als dat nodig is 🙂

KIMHOEKSEMA
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Goedemiddag Erik, 

Bedankt!

Ah okee, het ligt dus aan de splitter? We kunnen de mediabox niet zonder de splitter aansluiten helaas. 

Als we dan de bestaande splitter eraf draaien kan dan de POA-splitter erop geplaatst worden? En dan hebben we wel een retour signaal waarna we kunnen updaten?

Het zou dan fijn zijn als we die splitter ontvangen 🙂 Weet je ongeveer hoe lang de levertijd is?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@KIMHOEKSTRA De splitter die ik op het AOP zie zitten (UMU 1006) is een verouderde type splitter en laat niet alle frequenties door. Deze spltiter komt te vervallen. De juiste manier waarop e.e.a. aangesloten dient te worden is een coaxkabel (max 1.5 meter) naar de ingang van de retourgeschikte Tratec Antenneversterker (FRA-752n) vanuit daar sluit je de coaxkabels op het modem en de digitale ontvangers /tv's in huis aan.Ik heb in iedergeval kosteloos een nieuwe splitter toegestuurd (Type POA-1B) ter vervanging v.d. UMU 1006 splitter. De levertijd is circa 3 werkdagen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Paul Ik zou het modem ook op de POA-01 aansluiten en niet op de versterker.

 

"Als we dan de bestaande splitter eraf draaien kan dan de POA-splitter erop geplaatst worden? En dan hebben we wel een retour signaal waarna we kunnen updaten?"

 

Je moet zelfs de bestaande splitter eraf draaien en de POA in de wandcontactdoos drukken.

De kans dat je een goed retour signaal hebt is dan een stuk groter.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Bert Dank voor de aanvulling! @KIMHOEKSMA Het is dus wijsheid de POA-1 B te laatsen op de plek waar nu de UMU 1006 zit, sluit dan op de 1e aansluiting van de POA 1 splitter het modem aan en op de uitgang die nog over is een coaxkabel die naar de ingang van je Tratec Antenneversterker gaat. 

KIMHOEKSEMA
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor jullie reacties!

Ik wacht de splitter af en ga dan even kijken hoe ver ik kom aan de hand van jullie omschrijvingen 🙂

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@KIMHOEKSTRA Helemaal goed! We wachten jouw bevindingen dan eventjes af. 😉

KIMHOEKSEMA
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Goedemiddag,

Het is gelukt! 🙂

De nieuwe splitter is aangesloten en de mediabox is geüpdatet! We kunnen weer tv kijken 

Bedankt voor de hulp!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@KIMHOEKSEMA Super dat het probleem is opgelost met het aansluiten van de nieuwe splitter! 😉 Heel veel kijkplezier gewenst! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic