1
Vraag
2
Reacties
Kwiedie

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foutmelding E16-4 bij abonnement "TV Standaard"

Al een paar jaar heb ik bij Ziggo het abonnement "TV Standaard" en eigenlijk nooit problemen gehad. Ik maak gebruik van de CL+ module van Neotion. Sinds een paar dagen kan ik de RTL- en SBS-zenders (en nog enkele) niet meer zien. Andere zenders (zoals België, Duitsland en de BBC) doen het nog wel.
Bij de niet-zichtbare zenders krijg ik nu de foutmelding E16-04 te zien. Ik heb de procedure gevolgd, zoals die op de Ziggo-website staat. De 11-cijferige code van de smartcard staat niet vermeld in "Mijn Ziggo".
Wat nu te doen? Ik krijg de indruk dat Ziggo wil dat ik een nieuw (TV-)abonnement afsluit, maar dat wil ik niet.
Ik ben tevreden met mijn abonnement "TV Standaard" van 20,95 euro per maand. Ik lees dat dit abonnement niet meer bestaat, maar wel het vergelijkbare abonnement "Kabel TV". Maar deze kan ik niet online omzetten.
Kortom, kan iemand mij vertellen hoe ik weer kan kijken naar (o.a.) de RTL- en SBS-zenders?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Het ''kabel tv'' abonnement moet ook zonder ci+ module gewoon werken.

Gebruik in je tv instellingen netwerk id 4444

 

TV installeren | Klantenservice | Ziggo

Bekijk in context

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Het ''kabel tv'' abonnement moet ook zonder ci+ module gewoon werken.

Gebruik in je tv instellingen netwerk id 4444

 

TV installeren | Klantenservice | Ziggo

Kwiedie
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit was de "gouden tip", dus dank daarvoor! Bij mijn TV-instellingen stond het netwerk-id op 5555. Na aanpassing op 4444 deden de RTL- en SBS-zenders het weer. Overigens wordt op de Ziggo-website nog wel 5555 als netwerk-ID genoemd. Wellicht kan dit worden aangepast?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Kwiedie Nee, dat wordt niet aangepast, want als je een CI+ met een smartcard hebt, dan moet je via 5555 de TV instellen om al je zenders te zien die in je abonnement zitten, zoals Ziggo Sport extra kanalen ESPN en de extra zenders in Movies en Series XL en gebruikt maakt van interactieve diensten in oud-Ziggo.

 

Met een smartcard heb je ook meer zenders in HD en volgens mij nog 2 zenders erbij als SBS9 als je verder geen extra zenders erbij hebt.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Ik vraag me af hoelang je dat abo hebt van 20,95. Dat moet veel langer dan een paar jaar zijn, eerder minimaal 15 jaar.

Of die module en smartcard heb je van iemand overgenomen?

Staat er dan wel een cijfercode vermeld in mijnziggo of helemaal niets?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Opmerking TV Standaard is nu een overkoepelende term voor de drie TV abonnementen met interactieve TV te weten Start, Compleet of Max. 

 

Bij uw KabelTV abonnement is geen Smartcard meer nodig. 

 

Het verschil is iets groter dan genoemd 50+ KabelTV

 Tegenover 70+ vanaf TV Start

 

Het lijkt erop dat er bij Ziggo ofwel zaken worden rechtgetrokken zonder dit aan te kondigen aan de klanten of er gaan andere zaken fout. Dit abonnement zou oude rechten moeten hebben dus toegang tot het TV Start aanbod dit is bijna hetzelfde euvel als in dit topic.

Dat betreft volgens de moderatoren ook een abonnement met oude rechten.

 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Tv standaard is een zenderpakket. Dat andere topic heeft hier niets mee te maken, en probleem is een ander.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@youriy  schreef:

Tv standaard is een zenderpakket. Dat andere topic heeft hier niets mee te maken, en probleem is een ander.


Hoe verklaar je dan de verdwenen smartcard? 

Welk zender pakket is TV Standaard dan niks meer of minder dan wat bij TV Start en verder hoorttoch? Niet wat bij KabelTV hoort zover ik weet maar wat dat betreft is het behoorlijk on overzichtelijk.

Ik ben benieuwd waar een moderator mee komt. De huidige abonnementen met deze prijs hebben geen Smartcard nodig. En dat vertoont zeer veel overeenkomst met dat andere topic. Daar is ineens geen toegang meer tot on demand wat geen onderdeel meer is van abonnementen met die lage prijs. Hier is ineens geen toegang tot netwerkid 5555 schiet mij maar lek de gevolgen zijn anders de oorzaak lijkt hetzelfde. Gepruts aan de kant van Ziggo.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Kwiedie, welkom op de Ziggo Community!

 

Wat gek dat je opeens zoveel zenders kwijt was van de één op de andere dag. Ik zie dat je in ieder geval met een omweg voorlopig weer wat kan kijken. De crux lijkt 'm hier in te zitten:

De 11-cijferige code van de smartcard staat niet vermeld in "Mijn Ziggo".

 

Er is bij mij geen algehele storing of probleem hiermee bekend, dus ik ga graag voor je op onderzoek uit! Wil je je profiel aanvullen met je adresgegevens en het nummer van de smartcard bij persoonlijke opmerkingen plaatsen? Dit is alleen zichtbaar voor moderators. (Je vindt dit door rechtsboven te klikken op je profiel > Mijn instellingen > Persoonlijke informatie)

Kwiedie
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nog even in "Mijn Ziggo" gechecked: ik heb het abonnement "TV Standard" voor 20,95 euro per maand. Als ik dat abonnement zou willen wijzigen, wordt aangegeven dat het een 'oud' abonnement is.
Ik heb het abonnement sinds 2015. Toen kreeg ik een oranje smartcard van Ziggo opgestuurd; destijds installatieprocedure uitgevoerd, en sindsdien zit die smartcard (via een Cl+ module) in mijn TV. Sinds 2015 heb ik mijn abonnement ook nooit gewijzigd.
Ik heb het vermoeden dat Ziggo vorige week mijn 'oude' abonnement uit 2015 stilzwijgend heeft omgezet naar een abonnement "Kabel TV", omdat ik van de week de RTL- en SBS-zenders niet meer kon zien. Het netwerk-ID stond toen nog op 5555. Nu met aanpassing van het netwerk-ID naar 4444 kan ik de RTL- en SBS-zenders wel weer zien, maar (blijkbaar) onder het (nieuwe) abonnement "Kabel TV".
Het zou wel fijn zijn geweest dat Ziggo mij hierover had geïnformeerd. Nu ben ik een paar uur bezig geweest met het uitzoeken (en oplossen) van het probleem...

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Kwiedie Dat lijkt dus verdacht veel op de situatie waar ik naar verwijs, echter daar lijken de TV kanalen wel te functioneren.

In principe heeft u oude rechten en moet dit gewoon worden terug gedraaid net als dat andere geval. Hoe doet er niet toe als het maar gebeurt of een duidelijke uitleg van hoe en waarom en vooral wat nu.

 

Het gekozen bericht is geen antwoord dat is een noodoplossing, dit terzijde.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Kwiedie,

 

Dank voor de aanvullingen. Ik wil eerst benadrukken dat er niets stilzwijgend aan je abonnement is aangepast. Er is ook geen enkel verband met het andere topic @RoWi. 

 

De smartcard heeft namelijk nooit actief gestaan bij jouw abonnement, maar bij een ander abonnement. Als hij het nu niet meer doet, is mogelijk daar iets aangepast. Maar omdat het niet onder jouw abonnement valt, kan ik je op dat gebied helaas niet verder helpen.

Kwiedie
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hmm, apart dit. Ik heb sinds 2015 een abonnement "TV Standard" en betaal daar elke maand voor. Zo staat het ook in "Mijn Ziggo" vermeld. Bij mijn weten kreeg ik die smartcard destijds toegezonden, maar dat is alweer 7 jaar geleden. Ik heb er geen 'actieve herinnering' aan.
Feit blijft wel dat ik die RTL- en SBS-zenders sinds vorige week niet meer kon zien, en sinds gisteren dan weer wel; na aanpassing van het netwerk-ID van 5555 naar 4444.
Blijkbaar kijk ik nu via het (huidige) abonnement "Kabel TV" en blijf ik de indruk houden dat er bij Ziggo iets 'achter de schermen' is aangepast.
Misschien dat ik tijdens kantoortijden ga bellen met de afdeling Klantenservice van Ziggo, maar ik ben bang dat dit veel tijd gaat kosten en het niet opgelost/teruggedraaid gaat worden...

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

@Kwiedie Bij de klantenservice is de kans dat je een enigszins bekwame medewerker aan de lijn krijgt niet zo groot, ze werken over het algemeen met ''scripts'', val je daarbuiten wordt het voor hen vaak onmogelijk een goed advies of antwoord te geven.

 

De ziggo medewerkers die hier reageren (zoals Alex) weten wel van de hoed ende rand en zijn niet te beroerd iets uit of op te zoeken als er iets niet duidelijk is.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ik snap heel goed je verwarring en zure nasmaak. Het staat uiteraard zeker vrij om ook nog eens te bellen, maar vrees dat ze uiteindelijk hetzelfde zien als ik: Bij jou staat geen smartcard actief en zo ver als wij terug kunnen kijken, zie ik ook niets wat daarop wijst.

 

Omdat er een ander abonnement bij is betrokken, is het lastig om daarover te communiceren. Mogelijk heb je eerst ergens anders gewoond en dit kaartje ooit meegenomen?

 

Feit blijft wel dat ik die RTL- en SBS-zenders sinds vorige week niet meer kon zien, en sinds gisteren dan weer wel; na aanpassing van het netwerk-ID van 5555 naar 4444.

Klopt, maar dat is eerder ook uitgelegd: Je kijkt nu via Kabel TV, daar kun je altijd gebruik van maken zolang er een coax-signaal actief is. Dat staat dus los van je smartcard/module.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Die verhuizing klinkt plausibel blijft vreemd dat dit zo plots op treed. Alsof ineens die kaart is gedeactiveerd. Dat is dan iets om onder elkaar op te lossen. 

 

Mogelijk is er minder verband dan ik vermoed blijft wel heel apart dat deze twee klanten ineens iets kwijt zijn wat altijd heeft gewerkt.

Kwiedie
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee, ik woon al zo'n 20 jaar op dit adres, en tot 2015 had ik een TV-abonnement via KPN, dus buiten Ziggo. Ik laat het verder rusten, en ik dank Alex en de anderen voor hun hulp en reacties. De aanleiding voor mijn "post" is i.i.g. opgelost; ik kan weer kijken naar de RTL- en SBS-zenders.
Blijkbaar is dat dan nu onder het abonnement "Kabel TV" en hopelijk blijft dat ook goed werken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat zal blijven werken tot een punt in de toekomst als Ziggo de DVB techniek stopt. Het is niet te hopen maar zeker niet onmogelijk.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic