Heula
Gedreven Liefhebber
  • 29Reacties
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Foutmelding CS9097 mediabox niet terug te zetten naar fabrieksinstellingen

Na eerder al de nodige problemen te hebben gehad met het internet van Ziggo lijken deze nu wel opgelost.

Nu heb ik problemen met de mijn mediabox xl. Of deze problemen zijn ontstaan naar aanleiding van de internet problemen durf ik niet te zeggen maar het trad wel op nadat de monteur weg was.

Als ik de mediabox aanzet krijg ik met regelmaat de foutcode CS9097, als ik die wegdruk heb ik wel gewoon beeld. Daarop heb ik de stekker uit de mediabox gehaald en na een minuut of 5 weer aangesloten. Melding was toen weg. De dag erna weer hetzelfde liedje. Dit een paar dagen achter elkaar gehad en ineens was de melding weg.

wat ik wel nog steeds heb en zie is dat de mediabox niet is verbonden met de interactieve diensten van Ziggo.

Ik heb snelle start ingeschakeld en weer de mediabox van de stroom gehaald om te kijken wat er gebeurde. Het probleem bleef dus hier op forum gezocht naar deze foutmelding. 

Dan lees ik dat een reset naar fabrieksinstellingen dit zou moeten oplossen. Als ik dat probeer te doen dan krijg ik ook hier dat scherm dat mijn mediabox niet is verbonden met onze interactieve diensten.

Als ik een diagnostiek uitvoer is de signaal kwaliteit goed maar het krijgt geen verbinding met internet. Die zou moeten komen via de kabel vanuit de connectbox, toch?

Alvast bedankt.

Ik kom zo dus niet verder en kan niet veel meer denk ik dan wat ik al heb geprobeerd.

Maar wellicht heeft iemand hier nog een suggestie voordat ik voor de zoveelste keer in korte tijd iemand van Ziggo over de vloer krijg?

2 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46812Reacties
  • 2824Oplossingen
  • 10235Likes

Op de één of andere manier krijgt het modem wat in de Mediabox XL zit geen verbinding met Ziggo.

Ergens moet er een blokkade zitten tussen de mediabox XL en de Ziggo servers.

(Mocht er een netwerkkabel tussen het modem en de Mediabox XL zitten, haal die er dan tussenuit.)

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos of aansluiting waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Bekijk in context

Heula
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 29Reacties
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb geen idee wat het precies was maar nadat ik wat met de stekkers en een versterker aan het rommelen ben gegaan. Splitter erin eruit, mediabox alle kabels eruit en weer erin werd de verbinding plots weer hersteld en werkt alles weer normaal. 

Voor nu is het dan ook opgelost.

Bedankt voor je reactie.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46812Reacties
  • 2824Oplossingen
  • 10235Likes

Op de één of andere manier krijgt het modem wat in de Mediabox XL zit geen verbinding met Ziggo.

Ergens moet er een blokkade zitten tussen de mediabox XL en de Ziggo servers.

(Mocht er een netwerkkabel tussen het modem en de Mediabox XL zitten, haal die er dan tussenuit.)

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos of aansluiting waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Bekijk in context

Heula
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 29Reacties
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb geen idee wat het precies was maar nadat ik wat met de stekkers en een versterker aan het rommelen ben gegaan. Splitter erin eruit, mediabox alle kabels eruit en weer erin werd de verbinding plots weer hersteld en werkt alles weer normaal. 

Voor nu is het dan ook opgelost.

Bedankt voor je reactie.

Bekijk in context

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46812Reacties
  • 2824Oplossingen
  • 10235Likes

TOP, dan heb je precies de juiste acties ondernomen.

Veel kijkplezier gewenst.🙂